2024-08-20, 17:39
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knas3an
Ny säsong börjar på tisdag.

WT morsa som uppenbarligen har "råd" att fixa rastaflätor, röka och dricka energidryck men inte betala räkningarna... 🙄
Citera
2024-08-20, 20:07
Medlem
VoktorDodkas avatar
Well, det blir åtminstone inga problem att få henne att gråta, det verkar hon duktig på.

Finns där en liten brytning på rinkebysvenska?
Citera
2024-08-20, 20:24
Medlem
VoktorDodkas avatar
Hur blir man skyldig försäkringskassan en massa tusenlappar? Det kan man väl bara bli om man har fått för mycket pengar, dvs inte skött sig?

Hon verkar vara sjukt osympatisk, finns inget i min kropp som känner minsta empati för henne. Och på flashbackmanér så kan man undra vad för kulörer hennes barn har.
Citera
2024-08-20, 22:45
Medlem
Hur kan man ha ut 27 papp om man bara får barnbidrag och bostadsbidrag? Hon måste väl ha en jävla massa bidrag om hon får ut 27 lax? Det är ju typ som att tjäna 35 brutto...
Citera
2024-08-21, 00:40
Avstängd
Fy fan vilken vidrig kärring. Dom där lila rastaflätorna skvallrar om vilka hon umgås med. Programmet gav kväljningar.
Citera
2024-08-21, 07:13
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Hur blir man skyldig försäkringskassan en massa tusenlappar? Det kan man väl bara bli om man har fått för mycket pengar, dvs inte skött sig?

Hon verkar vara sjukt osympatisk, finns inget i min kropp som känner minsta empati för henne. Och på flashbackmanér så kan man undra vad för kulörer hennes barn har.

Det är för att man fått för mycket bostadsbidrag. Många gånger är det f.kassan som gjort fel, det hände mig. Då drar de av en summa på ordinarie utbetalning tills överskottet är betalt bara.
Rätt vanligt, har jag förstått.
Citera
2024-08-21, 07:22
Medlem
Eeeemiiiils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Lyxfällan är en skuldsanering på sterioder, de hinner inte lära sig ett skit om hushållsekonomi.
Lyxfällan lär ingen någonting. ”Ring oss och vi löser dina problem på 3 månader”.
Summasumarium, ta fler krediter. Du överlever.

Jävla skitprogram.
Där finns ju faktiskt en del som fått hjälp och rätat upp livet hyggligt
Citera
2024-08-21, 09:47
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
Det är för att man fått för mycket bostadsbidrag. Många gånger är det f.kassan som gjort fel, det hände mig. Då drar de av en summa på ordinarie utbetalning tills överskottet är betalt bara.
Rätt vanligt, har jag förstått.
Har verkligen fk gjort fel? Är det inte så att man måste meddela inkomständringar för att få rätt belopp? Har man inte gjort det så reglerar fk det efteråt.
Citera
2024-08-21, 11:43
Medlem
Var snälla mot hon tjejen igår. Hon gjorde som hon blev tillagd utan att gnöla över det. Hon försökte inte gömma sig. När hon avrapporterade hade hon ju självmant till och med gjort bättre ifrån sig än budgeten på Transport.

Hon kommer att reda ut det där.
Citera
2024-08-21, 12:06
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hazard simpson
Har verkligen fk gjort fel? Är det inte så att man måste meddela inkomständringar för att få rätt belopp? Har man inte gjort det så reglerar fk det efteråt.

I mitt fall var det så pga att de felregistrerat min nya inkomst. Så jag fick för mkt ett tag.
Citera
2024-08-21, 12:11
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byggare bob
Var snälla mot hon tjejen igår. Hon gjorde som hon blev tillagd utan att gnöla över det. Hon försökte inte gömma sig. När hon avrapporterade hade hon ju självmant till och med gjort bättre ifrån sig än budgeten på Transport.

Hon kommer att reda ut det där.
Jag tror raka motsatsen. Hon gav intryck av att vara en ögontjänare och så snart som möjligt är hon igång igen. Skulle hon mot alla odds klara sig genom skuldsaneringen så kommer hon ligga på kreditbolagen samma dag som skuldsaneringen är klar.
Citera
2024-08-21, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calvincandie
Hur kan man ha ut 27 papp om man bara får barnbidrag och bostadsbidrag? Hon måste väl ha en jävla massa bidrag om hon får ut 27 lax? Det är ju typ som att tjäna 35 brutto...
Hon verkade ju ha ett jobb
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in