2024-08-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Men vad ska de kunna hitta på som de redan inte gör, de gör sitt bästa för att bestraffa Ukraina redan. Och det går inte så värst bra som bekant.

Skall bli intressant att se om det kommer några mer rapporter om drönarna mot Moskva, nog borde någon ha tagit sig genom den ryska spärrelden?
Men Ukraina ligger ju ändå i underläge, det är ju inte någon viss större framgång.
Citera
2024-08-21, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Av leopard är väl närmare 90 % utslaget
Har inte sett några sådana siffror så du får gärna länka.
Men, om jag skall tro siffror från vissa så är de som sverige skickade utslagna till drygt 250%.
Så vissa siffror ser jag inte som helt trovärdiga.
Citera
2024-08-21, 08:44
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Här är Putin således tvingad att fortsätta mördandet, därför att Ukraina inte vill gå med på en fred helt på Putins villkor? Så ansvarslöst fräckt av Ukriana.

Är det inte så att du accepeterar konceptet med den starkes rätt när det gynnar Putin, medans du är mot samma koncept när det inte gör det?

När starkare länder eller organisationer uppmanar Putin att upphöra med sitt orättfärdiga krig, då hittar du på att Putin måste fortsätta krigandet för annars kommer den etniska rensningen som ett brev på posten.
Du är uppenbarligen inte det minsta bekymrad över de tiotusentals registrerade krigsbrotten som ryssarna redan har gjort sig skyldiga till.

När starkare länder eller organisationer stöttar Ukraina, då är det förkastligt eftersom det kan leda till eskalering. Här gäller således inte den starkes rätt.

Din retorik är oseriös, genomskinlig och saknar en fast grund att stå på.

Nejdå. Jag hade kunnat svara på det, men tråden (dess ämne) verkar vara att jag inte vill svara då det då kanske blir off-topic när jag svarar, men även om det är on-topic när du frågar. C'est la vie. Har du problem med det så får du ta det i klagomålsdelen av Flashback.
Citera
2024-08-21, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4shoshin
Det låter mer som rysk propaganda än nåt som verkligen skett. Har Ukraina börjat terrorbomba städer? Knappast.

Skulle Ukraina misslyckas så fatalt att samtliga bomber blir nerskjutna? Knappast heller troligt.

Brukar ryssen ljuga? Ja, mest hela tiden.

Men Ukraina har ju tidigare bombat/drönat Moskva. Och det behöver ju inte handla om terror, att det var riktat mot civila mål.
Kanske har det inte alls skett, men då en lite märklig lögn av Ryssen; att de erkänner att de har ett så dåligt försvar att en mängd drönare kan komma hela vägen till Moskva.
Ingen bra reklam, föga betryggande.
Tror ändå att det finns någon sanning i detta, visar sig förhoppningsvis.

Citat:
Ursprungligen postat av 9rx
Men Ukraina ligger ju ändå i underläge, det är ju inte någon viss större framgång.

Njo, men Ryssens misslyckande i detta krig överstiger nog med råge Ukrainas. Och nog har Ukraina en del framgång nu.
Citera
2024-08-21, 09:17
Medlem
Citat:

Enligt ryssarna själva har dom ju förstört 200%!
Citera
2024-08-21, 09:32
Medlem
Citat:

Tramsare, du borde bli bannad eftersom du fortsätter shitposta samma påståenden om och om igen.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-ukrainian.html?m=1

Här finns dokumenterade förluster, länken har postats säkert 50 gånger tidigare.
Citera
2024-08-21, 09:36
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Svenska opinionen framstår mer och mer som efterblivna offer för det militär-industriella komplexet.

Citat:
Du glömde:
Hur tror du själv kriget slutar, och har du någon expert som backar upp det, eller någon logik som är överlägsen Mearsheimers?

Har du inget svar på det så förstår jag inte varför du diskuterar Mearsheimer.

Det fetade: Menar du "Du glömde" som DU själv glömde och försvann spålöst ur tråden när du postar anti-svenska konspirationsteorier om att svenska folket framstår mer och mer som efterblivna offer för det militär-industriella komplexet? Direkt från Kreml-manuset men du vågar inte stå för att du är proryss?

Eller menar du "Du glömde" som DU själv glömt gällande alla 1000-tals proryska lögner du förpestat tråden med om Yanukovych, Maidan, "statskupp", "nazister", svensk handel med krigförbrytaren Putin och diktaturen ryssland och resten av dyngan? Dynga direkt från Kreml-manuset men du vågar inte stå för att du är proryss?

Nej jag glömde inte och jag är inte en manipulativ lögnare och sverigehatare som du är, som alla hederliga svenskar, moderatorer och alla andra som läser tråden redan konstataterat.

Alla ansedda militäranalytiker har för länge sedan konstaterat att kloaken och avskum-landet ryssland förlorat. Ryssland förlorade 3 dagars-operationen på grund av din uppdragsgivare kriminelle massmördaren Putins inkompetens. Ryssland kommer aldrig uppnå målen att stjäla hela ukrainas mark och sluka landet, "demilitarisera" och "denazifiera" Ukraina.

Min prediction, som kommer att slå in och jag kommer inte att behöva ljuga om det efteråt som en viss lögnare gör om Bakhmut. Ryssland kommer att lida så stora militära förluster och haverera ekonomiskt att de kommer krypa till förhandlingsbordet med ukrainska villkor. Ryska avskummen kommer att dra sig ur Ukraina och lämna tillbaka varenda milimeter av ukrainsk mark.

Angående Mearsheimer. Du är patetisk. Så att det går in i din ohederliga hjärna som är helt förorenad av ryska propagandalögner upprepar jag igen: du är patetisk. Jag punkterade ditt Mearsheimer och Russia stronk-trams och har inget intresse att diskutera pajasen Mearsheimer som har noll förtroende.
Citera
2024-08-21, 09:42
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snyggast.i.Speedo
Det fetade: Menar du "Du glömde" som DU själv glömde och försvann spålöst ur tråden när du postar anti-svenska konspirationsteorier om att svenska folket framstår mer och mer som efterblivna offer för det militär-industriella komplexet? Direkt från Kreml-manuset men du vågar inte stå för att du är proryss?

Eller menar du "Du glömde" som DU själv glömt gällande alla 1000-tals proryska lögner du förpestat tråden med om Yanukovych, Maidan, "statskupp", "nazister", svensk handel med krigförbrytaren Putin och diktaturen ryssland och resten av dyngan? Dynga direkt från Kreml-manuset men du vågar inte stå för att du är proryss?

Nej jag glömde inte och jag är inte en manipulativ lögnare och sverigehatare som du är, som alla hederliga svenskar, moderatorer och alla andra som läser tråden redan konstataterat.

Alla ansedda militäranalytiker har för länge sedan konstaterat att kloaken och avskum-landet ryssland förlorat. Ryssland förlorade 3 dagars-operationen på grund av din uppdragsgivare kriminelle massmördaren Putins inkompetens. Ryssland kommer aldrig uppnå målen att stjäla hela ukrainas mark och sluka landet, "demilitarisera" och "denazifiera" Ukraina.

Min prediction, som kommer att slå in och jag kommer inte att behöva ljuga om det efteråt som en viss lögnare gör om Bakhmut. Ryssland kommer att lida så stora militära förluster och haverera ekonomiskt att de kommer krypa till förhandlingsbordet med ukrainska villkor. Ryska avskummen kommer att dra sig ur Ukraina och lämna tillbaka varenda milimeter av ukrainsk mark.

Angående Mearsheimer. Du är patetisk. Så att det går in i din ohederliga hjärna som är helt förorenad av ryska propagandalögner upprepar jag igen: du är patetisk. Jag punkterade ditt Mearsheimer och Russia stronk-trams och har inget intresse att diskutera en pajasen Mearsheimer som har noll förtroende.

OK. "de kommer krypa till förhandlingsbordet med ukrainska villkor...dra sig ur Ukraina och lämna tillbaka varenda milimeter av ukrainsk mark." Men det är bara din gissning. Du baserar det inte på någon logik eller på experter. 90% av dina texter går ut på personangrepp och tomma påståenden om att du vinner diskussioner. Jag tror vi skriver av lite olika anledningar, du och jag.
Citera
2024-08-21, 09:46
Medlem
Citat:
OK. "de kommer krypa till förhandlingsbordet med ukrainska villkor...dra sig ur Ukraina och lämna tillbaka varenda milimeter av ukrainsk mark." Men det är bara din gissning. Du baserar det inte på någon logik eller på experter. 90% av dina texter går ut på personangrepp och tomma påståenden om att du vinner diskussioner. Jag tror vi skriver av lite olika anledningar, du och jag.

Svara på de två översta frågorna istället för att slingra dig.
Citera
2024-08-21, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
De är helt vansinniga med sitt ljugande.

Jag skulle vilja se expressens reporter i Sudzha så att ryska avskummen "skäller ut" Sverige med någon rysk bisarr dynga att det är så synd om ryssland och eventuellt någon lögn att svenska soldater verkar inne i kloaken Kursk.
Citera
2024-08-21, 10:17
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Jag skulle vilja se expressens reporter i Sudzha så att ryska avskummen "skäller ut" Sverige med någon rysk bisarr dynga att det är så synd om ryssland och eventuellt någon lögn att svenska soldater verkar inne i kloaken Kursk.

Detta inlägg hänger jag inte med i har du möjlighet att förklara? Menar du att expressen ljuger i någon artikel?
Citera
2024-08-21, 10:19
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Svara på de två översta frågorna istället för att slingra dig.

Ska jag svara på det här?
"Det fetade: Menar du "Du glömde" som DU själv glömde och försvann spålöst ur tråden när du postar anti-svenska konspirationsteorier om att svenska folket framstår mer och mer som efterblivna offer för det militär-industriella komplexet? Direkt från Kreml-manuset men du vågar inte stå för att du är proryss?

Eller menar du "Du glömde" som DU själv glömt gällande alla 1000-tals proryska lögner du förpestat tråden med om Yanukovych, Maidan, "statskupp", "nazister", svensk handel med krigförbrytaren Putin och diktaturen ryssland och resten av dyngan? Dynga direkt från Kreml-manuset men du vågar inte stå för att du är proryss?"

Nej. Du får komma med lite mer intressanta frågor, som inte bara är personangrepp och hittepå som är förklädda till frågor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in