Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-08-20, 08:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
YNs vittnesmål stämmer också med kurden Latif A och CP. Att YN pekar ut CP finns det tidningsartiklar om.

Vi kan låtsas som om LP inte såg mördaren så blir fladdriga YN ett bättre vittne helt enkelt.

YN såg inte något ansikte, men du tror mer på henne än på LP?

Nej Yvonne N vittnesmål stämmer inte med CP signalement. CP hade aldrig en mörk rock som gick ner till knähöjd och som fladdrade. Ingen såg CP med en handledsväska heller m.m. När polisen undersökte CP bostad så hittade dem bara jackor.

Jag frågade dig om du anser att Lisbets utpekande av CP är tillförlitligt eller inte? Det mesta tyder på att Lisbet inte såg gm ansikte/utseende alls.
Citera
2024-08-20, 10:19
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkandiahusetStig
Nej Yvonne N vittnesmål stämmer inte med CP signalement. CP hade aldrig en mörk rock som gick ner till knähöjd och som fladdrade. Ingen såg CP med en handledsväska heller m.m. När polisen undersökte CP bostad så hittade dem bara jackor.

Jag frågade dig om du anser att Lisbets utpekande av CP är tillförlitligt eller inte? Det mesta tyder på att Lisbet inte såg gm ansikte/utseende alls.

Jag reflekterade bara över att YN inte såg något ansikte alls och ändå är hon det bästa vittnet som polisen har eftersom hon såg en tunnare rock än den SE hade?

Jag tror att LP såg den verkliga GM.

YN fick en valmöjlighet mellan tre bilder och plockade ut CP som den som liknade mannen på DBG mest.

När YN fick se en maskerad bild på SE hade hon inga valmöjligheter alls då hon bara fick se en bild.
Citera
2024-08-20, 10:23
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Jag reflekterade bara över att YN inte såg något ansikte alls och ändå är hon det bästa vittnet som polisen har eftersom hon såg en tunnare rock än den SE hade?

YN fick en valmöjlighet mellan tre bilder och plockade ut CP som den som liknade mannen på DBG mest.

När YN fick se en maskerad bild på SE hade hon inga valmöjligheter alls då hon bara fick se en bild.

Det bästa signalementet på GMs ansikte kommer givetvis från Lisbeth; ljus överläpp, bulliga kindknotor och ljus blick. Stämmer rätt illa på Gunnarsson, Björkman och Pettersson, kurden och grönsakshanslaren. Sanna mina ord.
Citera
2024-08-20, 10:27
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Det bästa signalementet på GMs ansikte kommer givetvis från Lisbeth; ljus överläpp, bulliga kindknotor och ljus blick. Stämmer rätt illa på Gunnarsson, Björkman och Pettersson, kurden och grönsakshanslaren. Sanna mina ord.

Jag tror att vi får kasta in smalt ansikte med ett 'veck' i ansiktet i signalementet också så att det LP verkligen sa blir korrekt återgivet.

Jag anar att SE kan ha ett veck i ansiktet om han blir avsnäst. Ansiktet kan nog se ganska smalt ut också om han drar in kinderna lite.
Citera
2024-08-20, 10:29
Avslutad
Citat:

Du får tro vad du vill men mycket tyder på att den svårt chockade Lisbet blandat ihop sina intryck från mordplatsen.

Yvonne N pekade inte ut någon år 1986 eller senare vad jag vet. Har du någon relevant källa till hennes utpekande av CP år 1986 eller 1988-89? Uppgifter flera år senare eller över 30 år efter mordet är inte lika tillförlitliga.
Senast redigerad av SkandiahusetStig 2024-08-20 kl. 10:38.
Citera
2024-08-20, 10:29
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Jag tror att vi får kasta in smalt ansikte med ett 'veck' i ansiktet i signalementet också så att det LP verkligen sa blir korrekt återgivet.

Jag anar att SE kan ha ett veck i ansiktet om han blir avsnäst. Ansiktet kan nog se ganska smalt ut också om han drar in kinderna lite.

Jag syftade inte på SE med signalementet Lisbeth angav. Tror inte han sköt Palme. Dock låter det som ett tämligen svenskt utseende hon beskriver?
Citera
2024-08-20, 16:00
Medlem
Har läst LP’ olika förhör igen. Har läst dom några gånger nu.

Det ÄR mycket Engström i hennes beskrivningar altså. Det är det.
Citera
2024-08-20, 16:09
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Har läst LP’ olika förhör igen. Har läst dom några gånger nu.

Det ÄR mycket Engström i hennes beskrivningar altså. Det är det.

Fast det var inte det "diskussionen" handlade om. Det handlar om signalementet på GM ansikte som Lisbeth beskrivit i förhör. Somliga användare har - som du säkert märkt - avfärdat signalementet och ägnar sig istället åt trams och personangrepp.
Citera
2024-08-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pojkpingis
Fast det var inte det "diskussionen" handlade om. Det handlar om signalementet på GM ansikte som Lisbeth beskrivit i förhör. Somliga användare har - som du säkert märkt - avfärdat signalementet och ägnar sig istället åt trams och personangrepp.

Tycker inte man ska avfärda något av det Lisbeth säger, faktiskt.
Men kan såklart tolkas och diskuteras.

Att hon «landade» på CP är dock en historia i sig, det var olyckligt.
Citera
2024-08-20, 16:30
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ballalaila
Tycker inte man ska avfärda något av det Lisbeth säger, faktiskt.
Men kan såklart tolkas och diskuteras.

Att hon «landade» på CP är dock en historia i sig, det var olyckligt.

Håller med dig helt.

Utpekandet av CP torde vara något av det märkligaste som skett i det här landet, någonsin. Det är inte ens komiskt. Bara sorgligt, för alla parter.
Citera
2024-08-21, 17:25
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
YNs vittnesmål stämmer också med kurden Latif A och CP. Att YN pekar ut CP finns det tidningsartiklar om.

Vi kan låtsas som om LP inte såg mördaren så blir fladdriga YN ett bättre vittne helt enkelt.

YN såg inte något ansikte, men du tror mer på henne än på LP?

YN pekade aldrig ut CP. Det var hittepå av en journalist som behövde en artikel eftersom CP var het just då.

Det enda hon sa var att CP hade rätt bredd jämfört med övriga två kandidater.
Citera
2024-08-22, 13:08
Medlem
LP

Hon trodde att det var ungdomar som lekte med smällare och vände sig mot maken för att kommentera saken. I samma ögonblick sjönk han ihop, kraftigt blödande från bröst och mun

Det fetade.. till dom satt här i tråden och tyckte att SE’s kommentarer om att Palme blödde från munnen var något som var omöjligt för honom att veta om han varit GM och sprungit därifrån.

Eh..nej..det var altså inte omöjligt.

Morelius pratar om ett sellskap på några människor som passerade Dekorima precis innan makarna Palme kom till platsen. Kom gående söderifrån, borde ha mött på LOP ungefär vid annonspelaren.
Säkert en jävligt dum fråga, men vem var egentligen det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in