2024-08-17, 14:32
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thetruesaida
jaså har han fått lämna?

min gissning är att han helt enkelt inte platsade längre, efter att West Rock City gick in, tog över och styrde upp avdelningen
Vilka från wrc? Gt gick väl också in.
Citera
2024-08-17, 14:43
Hur ser återväxten ut? Dom flesta "gamla" profiler har imponerat med sin överlevnad (inte minst tjack skallarna). Bra jobbat, hoppas det finns en plan för dom sista ljuva åren
Citera
2024-08-17, 17:24
Medlem
tjenaretjenares avatar
Någon mer som setts med FF märket sedan cÖffes försvinnande?
Citera
2024-08-18, 15:09
Medlem
LennyMacKenzies avatar
Ok verkar som att den här tråden mest används som ett chatforum för den "närmaste kretsen" men skit samma någon riktig ledtråd till huruvida HA tillhör ordningen "organiserad brottslighet", eller är mer av en MC-klubb med betoning på att köra MC och det som där hör till, det har jag inte fått när jag läst kommentarerna i denna tråd.
En del betonar att HA är på tillbakagång på grund av övermäktig konkurrens från de så kallade förortsgängen och att dessa har ett större "våldskapital". Nja jag tror inte det handlar så mycket om våldskapital som är något som vilket gäng som helst säkert kan skaffa sig i dagens läge bara det finns tillräckligt med medlemmar och ekonomiskt kapital. Marknaden översvämmas med insmugglade AK-47, handgranater och annat elände.
Nä skillnaden ligger i tänk och vilka som har minst att förlora. HA-snubbarna har definitivt mycket att förlora på att dra igång någon sorts vendetta mot förortsgängen. Familj, frihet , ekonomi, och kanske klubbens framtid eftersom man i en del länder redan förbjudit den här typen av MC-klubbar och ett våldsamt uppträdande av de svenska klubbarna kan få in Sverige på samma väg.
Förortsdårarna däremot som också oftast har något större nätverk som uppbackning har ingenting att förlora om de skickar ut ett gäng omyndiga gossar med handeldvapen som utan eget tänk över huvud taget skjuter vilt omkring sig och med lite tur faktiskt lyckas klippa det tilltänkta offret ihop med en del oskyldiga offer. Detta samtidigt som de i toppen av hierarkin infiltrerar det svenska samhället inifrån. Här mina vänner har vi ett problem för framtiden som ställer HA och andra liknande MC-klubbar helt i skuggan.
Citera
2024-08-20, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Någon mer som setts med FF märket sedan cÖffes försvinnande?

Vad är det för märke och vem är det som bär en sådan patch menar du?
Citera
2024-08-20, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan

FF= Föräldrar fritt.
Dom som vågat ha lite fester får ett sådant.
Citera
2024-08-21, 10:20
Medlem
Faltas avatar
Någon som vet något om coffe? Nyfiken om han är borta frivilligt eller inte. Är han reggade som försvunnen av polisen och anhöriga?
Citera
2024-08-21, 11:45
Citat:
Ursprungligen postat av Falta
Någon som vet något om coffe? Nyfiken om han är borta frivilligt eller inte. Är han reggade som försvunnen av polisen och anhöriga?

Han är med all sannolikhet borta, personligen gissar jag av förre detta medlemmar som han hade konflikt med!
Citera
2024-08-21, 13:30
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Han är med all sannolikhet borta, personligen gissar jag av förre detta medlemmar som han hade konflikt med!
Vilka hade han konflikt med som var före detta medlemmar?
Citera
2024-08-21, 19:16
Medlem
Faltas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putteliten2020
Jag tror likadant. Coffe levde länge ändå och att han inte har blivit utesluten tidigare ur HA tycker jag är konstigt. Men som sagt, han är nog stendöd. HA är ganska duktiga på att gömma undan kroppar. Mojje är fortfarande borta.
Citera
2024-08-21, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horsemackan
Filthy few, om du har mördat någon åt klubben.
Citera
2024-08-22, 22:06
Medlem
tjenaretjenares avatar
Är det mest danska medlemmar i marbella avdelningen eller vilka är med där?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in