Citat:
Ursprungligen postat av
Falta
Jag håller helt med dig. Det är anmärkningsvärt att HA jämförs med klaner och nätverk och har alltid gjorts. Det är väl lättare för journalister att skylla på hells angels än dom verkliga hoten. Dom senaste åren så är inte hells angels i närheten av att vara herrar på täppan. På 90talet absolut, men det är längesedan. Valfritt gäng I orten är farligare än hells angels och många poliser säger det också.
Ja HA hade ju sitt krig med Bandidos på 90-talet Och det var en del skjutningar på allmän plats. Dock var det väl Bandidos som gick långt över gränsen och tog död på en del helt oskyldiga i sina dåd, med bland annat bomber och pansarskott, jösses. Så jag anser nog att Bandidos är värre än HA och visar sämre omdöme, både då på 90-talet och i nutid, även om HA självklart inte var några helyllesnubbar de heller.
Som läget är nu ser jag inte HA som någon systemhotande organisation över huvud taget. Nu är det helt andra grupperingar som på allvar hotar vårt samhälle. Frågan är vad som kan göras åt det, eller om det redan är alltför sent.