2024-08-19, 19:11
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarNarrativet
Finns det nåt sammanfattande inlägg här som nån kan tipsa inläggnings Nr

Alla offentliga dokument utom dagens finns i trådstarten.

Där finns även en sammanställning, men den har delvis blivit inaktuell.

I helgen har vi gjort sammanfattning av allt som Essie hade råkat ut för plus en kort om vad som hänt senaste veckan. Ligger några sidor bakåt.
Citera
2024-08-19, 19:20
Moderator
Maviels avatar
Ska vi försöka att återgå till topic som ju är hunden Essie?

/Mod
Citera
2024-08-19, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saga23
https://delafil.se/6ad6181c3a2e1749/IVO-ärenden-Torggatan-Enköping.pdf

Så jag fattar det att det finns 2 nya Lex Sarah-anmälningar från 2024 enligt filen.
Om det stämmer ska hon ju absolut inte ha några djur i närheten!
Citera
2024-08-19, 20:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Så jag fattar det att det finns 2 nya Lex Sarah-anmälningar från 2024 enligt filen.

Lex Sarah är offentliga handlingar och går att begära ut.
Citera
2024-08-19, 21:03
Medlem
Citat:

Jag är dåligt insatt i hur det fungerar med sådana anmälningar men det är från 2024 och Torggatan.
Och där har inte A bott sen 2022.

Så det är bör vara någon annan det gäller.

När det kommer till Essie är det mycket som är märkligt.
Läste här i tråden spekulationen om att A skulle ha skadat Essies tand men det är väl utrett sen länge att hon inte hade ett dugg med det att göra, det hände väl innan Essie kom till A?

Det känns som att det vore så bra om någon riktig reporter vågade ta i den här heta potatisen och riktigt grotta ner sig i allt runt den här familjen.
En förvaltare/pappa som kräver mer och mer och att alla resurser ska läggas på just hans dotter och skiter i att det inte finns varken obegränsat med pengar i kommunen eller assistenter.
(Tips till familjen om dom läser tråden: flytta till Järna där ni vill att A ska få bo, problemet löst då det blir hennes hemkommun. )

Det är skrämmande att allt det här började med en påstådd stulen hund.
Jag har skrivit det förr, undras om PÖ ångrar orden "stulen" direkt efter samt efterspelet med insamlingar och allt skit som kommit upp till ytan.

En lex Essie vore tacksamt.
Där det blir ett brott att INTE anmäla när ett djur far illa hos en brukare.

Hoppas att tjejerna som jobbat där vågar ta bladet från munnen och berätta allt dom sett/hört (själva) som hänt Essie.
Citera
2024-08-19, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmizen32
Jag är dåligt insatt i hur det fungerar med sådana anmälningar men det är från 2024 och Torggatan.
Och där har inte A bott sen 2022.

Så det är bör vara någon annan det gäller.

När det kommer till Essie är det mycket som är märkligt.
Läste här i tråden spekulationen om att A skulle ha skadat Essies tand men det är väl utrett sen länge att hon inte hade ett dugg med det att göra, det hände väl innan Essie kom till A?

Det känns som att det vore så bra om någon riktig reporter vågade ta i den här heta potatisen och riktigt grotta ner sig i allt runt den här familjen.
En förvaltare/pappa som kräver mer och mer och att alla resurser ska läggas på just hans dotter och skiter i att det inte finns varken obegränsat med pengar i kommunen eller assistenter.
(Tips till familjen om dom läser tråden: flytta till Järna där ni vill att A ska få bo, problemet löst då det blir hennes hemkommun. )

Det är skrämmande att allt det här började med en påstådd stulen hund.
Jag har skrivit det förr, undras om PÖ ångrar orden "stulen" direkt efter samt efterspelet med insamlingar och allt skit som kommit upp till ytan.

En lex Essie vore tacksamt.
Där det blir ett brott att INTE anmäla när ett djur far illa hos en brukare.

Hoppas att tjejerna som jobbat där vågar ta bladet från munnen och berätta allt dom sett/hört (själva) som hänt Essie.

Blondpion syftade nog på de nya anmälningar enligt registerutdraget

De 2 rapporterna är från tidigare och det är A det handlar om. Registerutdraget och rapporterna är ju olika.
Citera
2024-08-19, 22:49
Medlem
Citat:

Citat:
Blondpion syftade nog på de nya anmälningar enligt registerutdraget

De 2 rapporterna är från tidigare och det är A det handlar om. Registerutdraget och rapporterna är ju olika.

Här ser du vad jag svarade på
Och som jag tolkade inlägget så menas det att det kommit in två nya gällande A 2024 på Torggatan.
Och A bodde inte på Torggatan 2024.
Citera
2024-08-19, 23:41
Medlem
larkascendings avatar
Citat:
Nya länkar ifrån Ivos rapporter

https://delafil.se/e1e9c2ebdab0de5d/15711_2022-26_Beslut_med_brister.pdf

https://delafil.se/4943e2ffe7cc4477/28815_2021-13_Beslut-med_brister.pdf

Tack Saga23, för alla gräv och allt jobb du lagt ned i detta ärende.

Citat:
14 april 2022 meddelande nämnden IVO via e-post att brukarens insatser avbrutits med
anledning av skyddsombudsstoppet. Vidare av meddelandet framgår följande ”vår
uppfattning är att vi har gjort allt vi kan med de metoder och arbetssätt vi har att
tillgå inom LSS och att dessa inte räcker till i detta fall.” I intervju med ledningen 13 juni
2022 uppgav de intervjuade att de var fullt medvetna om sitt yttersta ansvar men trots det
bedömer IVO att nämnden inte har agerat i tillräcklig omfattning. Nämnden har dessutom
återkommande hänvisat till rådande skyddsombudsstopp och att detta gäller all
verksamhet med kommunal personal
, vilket bl.a. framgår av kommunikation mellan
socialtjänsten och brukarens legala företrädare tillika anhörig. Brukaren tycks således ha
utestängts från alla insatser i kommunens regi vilket IVO ställer sig frågande till.
'

Citat:
Nämnden framför i sitt yttrande att anledningen till skyddsombudsstoppet var en ökad
utagerandeproblematik där brukaren angrep okända personer samt hotade och skadade
personal trots att brukaren kände personalen väl och var trygg med dem.

Hon bedöms alltså som så pass farlig för människor att kommunen outsourcar arbetet med A till privata bolag.

Det blir bara mer troligt för mig att Hundhjälpen sett mellan fingrarna när det gäller inköpet av Essie till familjen. Att de bara köpte förklaringen om att A bodde hemma för att hon blivit illa behandlad av personal på boendet ger jag inte mycket för. Det är för mycket som faller på sin egen orimlighet här.
Citera
2024-08-20, 07:30
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Jag tycker kommunen gjort en jävla massa för familjen. Vilken annan familj hade fått så mycket? De har tom anställt flera personer enkom för att försöka lösa problemet. Att sätta ett djur hos henne är att ge dem en dödsdom.

När jag läser detta är jag helt övertygad att Essie är dödad av A. Var katten är vet vi inte, jag hoppas den inte gått samma väg.
Jag hoppas innerligt att både Länsstyrelsen, försäkringsbolaget, kommunen, domstolen, assistenter och ev framtida assistenter läser här.
Det enda rätta är att omhänderta A eftersom föräldrarna så totalt misslyckats med att uppfostra henne utan istället gjort henne till en dödsmaskin.
Den stackars personalen skulle utbildas i lågaffektivt bemötande...uppenbarligen funkar inte det. Kvinnan är skvatt galen och behöver inte en massa lallande utan ordning och reda, konsekvenser och regler. Om jag gjort de grejorna som hon gjort, har också lindrig npf. Så hade jag blivit inlåst. Är det skillnad om man går under LSS? Handlingarna är desamma, då borde väl konsekvenserna vara desamma? Jag tror som du, Essie blev skadad/dödad. Det var därför filmen kom för att "visa" att A funkar med Essie. Jag såg någon som delat från pappans grupp där han skrev att Essie behöver sin Mandis ( kanske inte ordagrant korrekt). Jag kände att jag ville kräkas då...
Citera
2024-08-20, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Den stackars personalen skulle utbildas i lågaffektivt bemötande...uppenbarligen funkar inte det. Kvinnan är skvatt galen och behöver inte en massa lallande utan ordning och reda, konsekvenser och regler. Om jag gjort de grejorna som hon gjort, har också lindrig npf. Så hade jag blivit inlåst. Är det skillnad om man går under LSS? Handlingarna är desamma, då borde väl konsekvenserna vara desamma? Jag tror som du, Essie blev skadad/dödad. Det var därför filmen kom för att "visa" att A funkar med Essie. Jag såg någon som delat från pappans grupp där han skrev att Essie behöver sin Mandis ( kanske inte ordagrant korrekt). Jag kände att jag ville kräkas då...

Mandis, ytterligare ett djur?
De har alltså skaffat djur till A för hon inte ska skada folk. Där är förklaringen till att hon måste ha djur vilket är så skrämmande att man inte vet var man ska ta vägen.
Citera
2024-08-20, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma

Och mitt i detta elände har Essie blivit "anställd" 24/7! En hund som ska vara kramdocka och inte vet hur att försvara sig.

Nu vill jag ju inte tro att Essie är död, väljer tanken på att pappan placerade om hunden när det nu blev dags för kontroll!

Märkligt också att kommunen inte tar i med hårdhandskarna (som du skriver), hur kan pappan/förvaltaren få bestämma (tacka nej till alternativen, med utredning flytt till annat ställe) att hon ska till ett privat assistansbolag? Fick de reda på vad kvinnan hade i "bagaget"? Fick personalen reda på att så länge de bara jamsade med A så skulle de nog få behålla livhanken?
Hon är lika farlig där för personalen (även fast de inte är anställda inom kommunen). Dessutom borde det vara fler personal som kan hjälpas åt vid det kommunala boendet när något akut händer?

Nu har det varit en nattpersonal som ska kunna rå på att ta hand om både A och Essie om något händer!

Ps Nu har jag skrivit med långa mellanrum i tid, kanske blev lite o-ordning. Hoppas att tanken går fram iaf. Ds
Senast redigerad av Kattentufsan 2024-08-20 kl. 08:39.
Citera
2024-08-20, 08:35
Avslutad
Citat:
Mandis, ytterligare ett djur?
De har alltså skaffat djur till A för hon inte ska skada folk. Där är förklaringen till att hon måste ha djur vilket är så skrämmande att man inte vet var man ska ta vägen.

Nej så tolkar jag det inte utan Mandis är nog smeknamn för Amanda, dvs Essie behöver sin Amanda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in