Citat:
Ursprungligen postat av
Blondpion
Så jag fattar det att det finns 2 nya Lex Sarah-anmälningar från 2024 enligt filen.
Om det stämmer ska hon ju absolut inte ha några djur i närheten!
Jag är dåligt insatt i hur det fungerar med sådana anmälningar men det är från 2024 och Torggatan.
Och där har inte A bott sen 2022.
Så det är bör vara någon annan det gäller.
När det kommer till Essie är det mycket som är märkligt.
Läste här i tråden spekulationen om att A skulle ha skadat Essies tand men det är väl utrett sen länge att hon inte hade ett dugg med det att göra, det hände väl innan Essie kom till A?
Det känns som att det vore så bra om någon riktig reporter vågade ta i den här heta potatisen och riktigt grotta ner sig i allt runt den här familjen.
En förvaltare/pappa som kräver mer och mer och att alla resurser ska läggas på just hans dotter och skiter i att det inte finns varken obegränsat med pengar i kommunen eller assistenter.
(Tips till familjen om dom läser tråden: flytta till Järna där ni vill att A ska få bo, problemet löst då det blir hennes hemkommun. )
Det är skrämmande att allt det här började med en påstådd stulen hund.
Jag har skrivit det förr, undras om PÖ ångrar orden "stulen" direkt efter samt efterspelet med insamlingar och allt skit som kommit upp till ytan.
En lex Essie vore tacksamt.
Där det blir ett brott att INTE anmäla när ett djur far illa hos en brukare.
Hoppas att tjejerna som jobbat där vågar ta bladet från munnen och berätta allt dom sett/hört (själva) som hänt Essie.