2024-08-19, 19:53
Medlem
Krabbfisks avatar
Varför inte lägga på någon bakgrundsmusik eller liknande? Istället för tystnad i kombination med diverse TV-bakgrundsljud. Blev lite fånigt i slutet när hon tar en gaffel med vad som ser ut som bara ris och har liksom "OMG vad gott" min.
Citera
2024-08-19, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krabbfisk
Varför inte lägga på någon bakgrundsmusik eller liknande? Istället för tystnad i kombination med diverse TV-bakgrundsljud. Blev lite fånigt i slutet när hon tar en gaffel med vad som ser ut som bara ris och har liksom "OMG vad gott" min.

Hennes otroligt överdrivna ”åhhhh va gott min” är alltid usel.
Citera
2024-08-19, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Hur små matlådor äter mammas pojkvän? Är han en myra?
Hanna käkar ju själv upp maten och lägger upp den på en tallrik.

Gissar att hon slängde ihop en rätt och lämnade resten till morsan att fixa. Det är alldeles för nyttigt för Hanna att äta så mycket nyttig mat.

Haha, tänkte samma. Blir ju inte mycket till matlådor på en rätt, men den ska tydligen räcka i flera dagar enligt Hanna 😂
Citera
2024-08-19, 20:18
Medlem
Se där! Hon kan ju om hon vill, snyggt jobbat faktiskt!

Om hon alltid anstränger sig så kan ju hennes samarbeten ändå bli bra.
Citera
2024-08-19, 20:57
Medlem
Apropå Hello fresh, har ni använt er av det? Vad tyckte ni? Vi fick en gratiskartong av några vänner en gång och visst, inte dålig mat men jag reagerade främst på hur lite mat det blev. Absolut inget som vi iaf kunde ha lite matlåda?🤔🤨
Citera
2024-08-19, 21:37
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Apropå Hello fresh, har ni använt er av det? Vad tyckte ni? Vi fick en gratiskartong av några vänner en gång och visst, inte dålig mat men jag reagerade främst på hur lite mat det blev. Absolut inget som vi iaf kunde ha lite matlåda?🤔🤨

Under covid så fick vi som jobbade på storsjukhusen massor av Hello Fresh lådor gratis (mycket tacksam) och det är ingen dålig mat men portionerna är väldigt små.
Ungarna mina tyckte dessutom att mycket var oätligt.
Dessutom tar det tid att slänga ihop och är inte så enkelt som det ser ut. Saknas det dessutom nån ingrediens i lådan så är du körd, för du sparar inte många minuter om du själv ska ta dig ut och handla den saknade varan.
Citera
2024-08-19, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterfantasten
Nja.. jag kan ju såklart inte veta exakt hur de gör men det är ju rätt ofta H lägger upp när hon är vaken och får ta de tidiga morgnar (vilket leder till ett jädra ramaskri här för man får tydligen INTE tycka att tidiga morgnar är jobbigt som mamma).
Så jag gissar på att de nog delar ansvaret, kanske inte 50/50 men vem orkar hålla kolla på det.

Självklart får man tycka tidiga morgnar är tidiga. Men Hanna lägger upp stories med tidstämpel typ 06:30 och tycker hon är DeN eNdA i SvErIgE som är vaken. Vanliga människor som har vanliga jobb går liksom upp mellan 6 och 7 varje dag. Att hennes unge vaknar 06:30 är inget unikt som måste delas som om det aldrig hänt förr varje gång det sker.
Citera
2024-08-19, 22:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lostsoulforever
Och lars är lika likgiltig som vanligt
Hon stirrar väl på YouTube i bakgrunden i vanlig ordning.
Citera
2024-08-19, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Channy
Har testat ett par gånger när man fått det billigt, bra att man kan välja rätter själv, (men deras kött är inget bra som man får betala extra för) och håller med om portionerna.

Vi är tre men har beställt för 4 pers. Inte ens det har vart mycket eller räckt till matlåda dagen efter. Samma gäller Linas matkasse.
När Hanna sa matlåda tänkte jag att det måste vara en maträtt för två pers.
Senast redigerad av Upp-till-bevis 2024-08-19 kl. 22:54.
Citera
2024-08-20, 01:19
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd
Självklart får man tycka tidiga morgnar är tidiga. Men Hanna lägger upp stories med tidstämpel typ 06:30 och tycker hon är DeN eNdA i SvErIgE som är vaken. Vanliga människor som har vanliga jobb går liksom upp mellan 6 och 7 varje dag. Att hennes unge vaknar 06:30 är inget unikt som måste delas som om det aldrig hänt förr varje gång det sker.

Jag börjar klockan 07 vid dagpass, innan dess så hinner jag med både mina morgonrutiner och plocka upp en riktig fin frukost på mitt stammishak. Hinner precis käka upp allt plus minus kaffe innan jag byter av nattpersonalen. Sen blir det att byta till eftermiddagskift, för att sen stranda i nattskift.

Men Hanna har det tuffast av oss alla, för hon måste stänga av sina barnprogram där vid 22 tiden för att få sina 10-12 timmars sömn innan Lars vaknar.
Citera
2024-08-20, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AldrigNojd

Citat:
Ursprungligen postat av FruKrokodil
Jag börjar klockan 07 vid dagpass, innan dess så hinner jag med både mina morgonrutiner och plocka upp en riktig fin frukost på mitt stammishak. Hinner precis käka upp allt plus minus kaffe innan jag byter av nattpersonalen. Sen blir det att byta till eftermiddagskift, för att sen stranda i nattskift.

Men Hanna har det tuffast av oss alla, för hon måste stänga av sina barnprogram där vid 22 tiden för att få sina 10-12 timmars sömn innan Lars vaknar.

Hon har väl aldrig sagt att hon är den enda i Sverige som är vaken eller att hon har det tuffast av oss alla? Hon skriver ju utifrån sig själv… Ska man resonera som er så kan man ju aldrig klaga/gnälla/beklaga sig över något eftersom det nog alltid går att hitta någon som har det värre om man måste jämföra. Men varför ska man ens jämföra?
Att man kan bli provocerad av att hon tycker det är tidigt kan jag såklart förstå, men hon har väl ändå rätten på sida att ha sina känslor kring det ändå?
Citera
2024-08-20, 07:15
Medlem
Lars ser lika glad ut som vanligt. Och sitter som vanligt i soffan (kanske sovit där) antagligen framför tvn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in