2024-08-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Här gör du en klassisk tankevurpa när det kommer till HT!! Du jämför med hur du själv gör eller vad som är vanligast/vettigast. Så funkar det inte i deras familj förstår du! HT kör sitt eget race utifrån sin egen förmåga o idé o vill absolut inte ha åsikter/förslag på hur man kan tänka/göra. O kebaben är bara med på åkturen!
K jobbar ju även nätter ibland så då får hon ju ta 100%. Sedan är han ju långledig hela veckor ibland och då är det väl rimligt att han kan ta lite mer ansvar för nätterna!
Citera
2024-08-19, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
K jobbar ju även nätter ibland så då får hon ju ta 100%. Sedan är han ju långledig hela veckor ibland och då är det väl rimligt att han kan ta lite mer ansvar för nätterna!

Igen, tankevurpa!! Rimligt ingår inte i HTs vokabulär eller livsstil! Lite poängen med mitt tidigare svar!
Citera
2024-08-19, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891-019
Här gör du en klassisk tankevurpa när det kommer till HT!! Du jämför med hur du själv gör eller vad som är vanligast/vettigast. Så funkar det inte i deras familj förstår du! HT kör sitt eget race utifrån sin egen förmåga o idé o vill absolut inte ha åsikter/förslag på hur man kan tänka/göra. O kebaben är bara med på åkturen!

Nja.. jag kan ju såklart inte veta exakt hur de gör men det är ju rätt ofta H lägger upp när hon är vaken och får ta de tidiga morgnar (vilket leder till ett jädra ramaskri här för man får tydligen INTE tycka att tidiga morgnar är jobbigt som mamma).
Så jag gissar på att de nog delar ansvaret, kanske inte 50/50 men vem orkar hålla kolla på det.
Citera
2024-08-19, 15:48
Medlem
Och lars är lika likgiltig som vanligt
Citera
2024-08-19, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Väldigt oroväckande att L inte ska börja förskola förrän 2 år. Det innebär som nån annan skrev att det stackars barnet har ett helt år, mer tillochmed, framför sig av socker, skärmtid, stillasittande, ingen social utveckling, och varken dagsljus eller frisk luft.

Kommer hon ens klara förskolan är frågan, där är de ju ute hela tiden och kollar inte på några skärmar, samt äter vid ett bord med bestick.

HT kommer nog få panik när L börjar gå och blir mer som ert småbarn än en bebis. En bebis är inte så svårt att hålla nöjd i jämförelse men när de är över 1 år så kommer massa andra krav.

Hoppas verkligen de får hjälp så att inte barnet far illa.

Tycker du att det är oroväckande och tycker och tror att förskolan är en ”räddning” för L så tycker jag att du ska göra en orosanmälan.

Sitta här på fb och tycka något är oroväckande utan att faktist då göra nått åt det?
Citera
2024-08-19, 18:22
Medlem
De matlådorna måste varit för "gröna" om man väljer att ge bort den.. Lite för mycket grönsaker helt enkelt.

Hade varit spännande att se desserten hon verka dö för och att det var lite nytt för hello F. ?
Citera
2024-08-19, 18:27
Medlem
Att hon inte kan ta bort ljudet i början av Hello Fresh reklamen utan har med det bröliga bakgrundsljudet. Ingen finess på något som vanligt….
Citera
2024-08-19, 18:30
Medlem
Klippte hon inte bort en hel mening i slutet av första delen av Hello Fresh?

Hon ska göra narlpdor åt mammans kille men står sen och äter den maten? Fattar inte? 😂
Citera
2024-08-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyMeteorologen
Klippte hon inte bort en hel mening i slutet av första delen av Hello Fresh?

Hon ska göra narlpdor åt mammans kille men står sen och äter den maten? Fattar inte? 😂

Hela scenariot känns inte trovärdigt alls. Låter ju som "Ånej vi har ju matkasse nu när vi ska åka bort... Äh det kan han få som matlådor". Varför inte göra matlådor till Kevin hemma? Eller säga att de ska bjuda mamman och hennes kille på middag när de är där?
Citera
2024-08-19, 18:50
Avslutad
Men jag tycker nog att detta HelloFresh-samarbete var ett av hennes bättre samarbeten. Upplevde det som lite bättre redigerat än normalt och jag tycker inte att hon babblade på i 180 som vanligt, nu hörde jag faktiskt vad hon sa!
Citera
2024-08-19, 19:24
Medlem
FruKrokodils avatar
Hur små matlådor äter mammas pojkvän? Är han en myra?
Hanna käkar ju själv upp maten och lägger upp den på en tallrik.

Gissar att hon slängde ihop en rätt och lämnade resten till morsan att fixa. Det är alldeles för nyttigt för Hanna att äta så mycket nyttig mat.
Citera
2024-08-19, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kavelmassage
Men jag tycker nog att detta HelloFresh-samarbete var ett av hennes bättre samarbeten. Upplevde det som lite bättre redigerat än normalt och jag tycker inte att hon babblade på i 180 som vanligt, nu hörde jag faktiskt vad hon sa!

Det var hyfsat faktiskt. Det enda märkliga var väl att det skulle bli matlådor men hamnade på en tallrik. Jag kan förstå att det ser trevligare ut dock att visa upp. Det såg faktiskt gott ut. Man hade ju gärna sluppit hennes tatuerade fingrar också men men. Håller med om pratet också , det var inte så stressigt som det brukar vara. Och jag gillade att hon bytte kläder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in