2024-08-19, 10:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sukp
Salladen är nog bara för att uppvisa en fasad inför varandra. Däremellan småäts det.

Vänd på det. Att lassa upp ostbågar och oreos och bre sjutton mackor framför en person som inte äter lunch eftersom hon tränar då, det funkar inte.
Citera
2024-08-19, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VinkelSleep
Vad är hemlagad mat enligt dig? Personligen använder jag väldigt mycket smör när jag lagar min hemlagade mat, och det vet jag ju att man kan bli tjock av eftersom det innehåller mycket kalorier. Mina hemlagade måltider brukar generellt innehålla väldigt mycket kalorier. Ibland äter jag upp allt jag lagat, trots att det var tänkt att räcka till matlåda dagen efter också. Men du menar att det är lugnt alltså, eftersom mat som lagats i hemmet inte går att bli tjock av?

Själv använder jag olivolja och smör, och t.o.m grädde i moderata mängder
Du ska äta fisk kött kyckling nötfärs med tillbehör.
Att du är dum i huvudet och har väldigt mycket smör och att du äter dubbla portioner är ju upp till dig.
Ett tips, det står på alla förpackningar hur mycket kcal det innehåller.
Så kan man läsa och räkna så är det inte svårt att se vad man får i sig
Citera
2024-08-19, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split-ed
Men det här gäller ju inte bara kvinnor, vad fan äter och gör ALLA? Känns som att när 30 passeras då jävlar händer det något med folk

Detta. Det blir nog svårare att hålla formen. Jag har inte många medelålders män på jobbet som är byggda som 20-åringar, en del gör sitt bästa och joggar som tokar men blir då ”gubbsmala” istället.

Själv tycker jag att det ser både naturligt och sunt ut med lite hull när man är 40+. Är man för smal då så kan det lätt luta åt att det ser ut som att man går på meth.
Citera
2024-08-19, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hej,

Jag har märkt att många kvinnor 40+ äter typ en liten sallad till lunch eller en liten matlåda med något husmanskost hemifrån. Ofta är det "fräsch" mat.

Ändå är dom halvtjocka. Hur går det ihop? Dom äter som husmusar och gluffsar inte i sig en pizza till lunch på jobbet någonsin.

Äter dom tre kilo pasta när dom kommer hem och sväljer ner det med en flaska vin? Känns offside liksom. Man ser ju aldrig tjejer äta massor (nu pratar jag inte om 300kg fetton utan sådär medelålders feta)

Vad gör ni efter jobbet? Vad fan äter ni egentligen som gör att ni är tjocka?

Tror dom trycker godis, läsk, chips, snabbmat ja skit i smyg. Många har en fin kost utåt, men bakom stängda dörrar frossas det.
Citera
2024-08-19, 13:30
Medlem
PyjamasXLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elak-gubbe
Vänta bara du kommer snart själv att vara 40+ och allt blir större.
Inte snoppen tyvärr, den blir mindre och många får PLÄP (Pung Längre Än Penis).
Citera
2024-08-19, 13:58
Medlem
Citat:
Hej,

Jag har märkt att många kvinnor 40+ äter typ en liten sallad till lunch eller en liten matlåda med något husmanskost hemifrån. Ofta är det "fräsch" mat.

Ändå är dom halvtjocka. Hur går det ihop? Dom äter som husmusar och gluffsar inte i sig en pizza till lunch på jobbet någonsin.

Äter dom tre kilo pasta när dom kommer hem och sväljer ner det med en flaska vin? Känns offside liksom. Man ser ju aldrig tjejer äta massor (nu pratar jag inte om 300kg fetton utan sådär medelålders feta)

Chips o dipp innan middagen som är grillat med bea o andra goda såser! lite ostbågar kanske och sen glass till efterrätt eller äppelpaj o vaniljsås! Mums!
Citera
2024-08-19, 14:28
Medlem
idiamindadas avatar
Citat:
Hej,

Lunchen på jobbet är ofta en demonstration i hur sunt de lever. När de kommit hem och bytt om till mysbyxor i stretch åker chips och choklad fram.
Citera
2024-08-19, 14:30
Medlem
pojkpingiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idiamindada
Lunchen på jobbet är ofta en demonstration i hur sunt de lever. När de kommit hem och bytt om till mysbyxor i stretch åker chips och choklad fram.

Avtändande.
Citera
2024-08-19, 14:33
Medlem
Ken Drydens avatar
Det går inte alltid att lita på vad tjocka människor säger om sin diet. De ljuger - medvetet eller omedvetet - om sitt sanna intag av mat och dryck. Många tjockisar beter sig lite som folk med alkoholproblem, som försöker föra omgivningen bakom ljuset när det gäller omfattningen av deras drickande.
Citera
2024-08-19, 14:42
Medlem
Citat:
Hej,

Dom överviktiga kvinnorna äter i regel en stor onyttig frukost. Fikar med onyttiga kaffebröd. Lunchen ofta sund men kompletterar det med mer fika, för mycket och osund kvällsmat. Däribland regelbundet godis, glass, läsk, vin etc. Även obefintlig sund träning.

Tar dagligen in runt 2000-2500 kalorier och bränner runt 1500-1700.
Citera
2024-08-19, 17:56
Medlem
GertBennys avatar
Kärringarna behöver ett rejält skott i råttan då och då av en ung Adonis. Då lockar inte chipspåsen och vinflaskan lika mycket på kvällarna.
Citera
2024-08-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Nej det är klart att det bara inte fixar din vikt sådär.

Folk som är friska och överviktiga måste ju fortfarande göra en betydande insats för att gå ner i vikt.

Man går ju inte ner i vikt om man har dåliga vanor även om man så får levaxin.

Sen att många får problem med sköldkörteln kan ju bero på en ohälsosam livsstil.
Det finns ju gott om exempel på folk som har problem med sköldkörteln men som fått ordning på den eller markant förbättrat funktionen genom en hälsosam livsstil även om de inte tar någon medicin alls.

Sen har vi ju andra aspekter som att fler människor än någonsin tar psykofarmaka som kan vara rena döden för kroppens hormon balans så att ämnesomsättningen hålls lägre.

Även att levaxin inte fungerar om det blandas med en del psykofarmaka, setralin som exempel där det rent av blir giftigt för kroppen.

Det stämmer det du säger. Jag blev stor på väldigt kort tid och sökt hjälp i flera år innan läkare tog på allvar. Men jag är en av få som har medicinskt problem att hålla nere vikten. Jag vet inte om jag har fått medicknen helt rätt inställd för mig eller om jag måste justera mera.

98% av övriga som är tjocka är pga överätning. Själv önskar jag att det var det, för det är det enklaste att kunna reglera så vågen vänder neråt .

Jag har gått på andra mediciner som rena döden för vikten som jag kastat ut genom fönstret. Äter knga antidepp mediciner eller liknande längre då det verkligen sabbar vikten.

Jag hoppas ju att min trend vänder åt andra hållet. Det tar på en att vara stor och hela tiden måste tänka på vad och hur mycket man äter osv. Jag lever ett aktivt liv och försöker vara igång så mycket jag kan.

Jag önskar ingen att gå i mina skor och det skrämmer mig att se hur fetma har ökat. I skolorna när jsg gick så var det sällsynt med tjocka barn.

Idag är det minst 10 st per klass som har varierande övervikt och tittar man på stan så har det ökat markant genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in