Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Nej det är klart att det bara inte fixar din vikt sådär.
Folk som är friska och överviktiga måste ju fortfarande göra en betydande insats för att gå ner i vikt.
Man går ju inte ner i vikt om man har dåliga vanor även om man så får levaxin.
Sen att många får problem med sköldkörteln kan ju bero på en ohälsosam livsstil.
Det finns ju gott om exempel på folk som har problem med sköldkörteln men som fått ordning på den eller markant förbättrat funktionen genom en hälsosam livsstil även om de inte tar någon medicin alls.
Sen har vi ju andra aspekter som att fler människor än någonsin tar psykofarmaka som kan vara rena döden för kroppens hormon balans så att ämnesomsättningen hålls lägre.
Även att levaxin inte fungerar om det blandas med en del psykofarmaka, setralin som exempel där det rent av blir giftigt för kroppen.
Det stämmer det du säger. Jag blev stor på väldigt kort tid och sökt hjälp i flera år innan läkare tog på allvar. Men jag är en av få som har medicinskt problem att hålla nere vikten. Jag vet inte om jag har fått medicknen helt rätt inställd för mig eller om jag måste justera mera.
98% av övriga som är tjocka är pga överätning. Själv önskar jag att det var det, för det är det enklaste att kunna reglera så vågen vänder neråt .
Jag har gått på andra mediciner som rena döden för vikten som jag kastat ut genom fönstret. Äter knga antidepp mediciner eller liknande längre då det verkligen sabbar vikten.
Jag hoppas ju att min trend vänder åt andra hållet. Det tar på en att vara stor och hela tiden måste tänka på vad och hur mycket man äter osv. Jag lever ett aktivt liv och försöker vara igång så mycket jag kan.
Jag önskar ingen att gå i mina skor och det skrämmer mig att se hur fetma har ökat. I skolorna när jsg gick så var det sällsynt med tjocka barn.
Idag är det minst 10 st per klass som har varierande övervikt och tittar man på stan så har det ökat markant genom åren.