2024-08-19, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blompissare
Ja verkligen.! Han borde vara tacksam istället mot P&S. Sådär uppför man sig inte när man får fint hembesök. Jag utgår från att du själv hade varit evigt tacksam och visat uppskattning när du får sådant hembesök inför helgen.

#467 Man kommunicerar väl ändå inte på grottstsdienivå om man får ovälkommet besök? Man öppnar munnen och talar i meningar som en normal människa, säger typ "Nä hörrni, ni stör mig, så nu vill jag att ni åker härifrån". Man viftar inte och säger "bort"!
Senast redigerad av Florman 2024-08-19 kl. 12:43.
Citera
2024-08-19, 12:53
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
"Jag har ett nystartat företag som säljer datorer, komponenter, nätverksprylar samt bygger datorer och nätverk.
Behöver du hjälp med att installera något du köpt? Jag kan nog hjälpa dig. Är du ute efter en dator?
Jag har pillat med datorer i mer än 20 år, servat telenätet, byggt och servat fibernätet samt dragit och installerat nätverk i hus.
Eller du kanske bara vill sätta upp kameror i stugan eller i huset? så du vet vad som händer runt om när du inte är där.
Jag kan få tag i många elektronikprodukter eller datorkomponenter.
Är du ute efter något eller vill ha hjälp, skriv till mig här på facebook eller på:
(mailadress)"

Lycka till med företaget #467

Ja, jävlar. Hur kan han ha en fin bil och på i villa med den där presentationen? I och för sig hetsar han väl in och manipulerar sig fram, att döma av chattloggarna.
Citera
2024-08-19, 12:58
Medlem
#367 Om paret nu inte hyr villan, så köptes den för tre miljoner för ett par år sedan och köpte gäddan den, så förstår jag inte hur man kan gambla med sin inkomst så här om frun bara har praktikplats. Vem vill anlita en gädda att installera övervakningskameror??! Men de kanske har miljoner i madrassen eller köpte huset kontant, för annars lär ju en flytt vara nära förestående.

Edit. Advokat ska han betala nu också. Blir tufft.
Senast redigerad av Florman 2024-08-19 kl. 13:03.
Citera
2024-08-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Ja, jävlar. Hur kan han ha en fin bil och på i villa med den där presentationen? I och för sig hetsar han väl in och manipulerar sig fram, att döma av chattloggarna.

De kan hyra villan, men annars så kan ett par med jobb på typ ICA få lån på 3 miljoner och för ett par år sedan hade de kanske anställning

Bilen skulle kunna vara något han köpt till företaget, min svärfar gjorde något liknande för att slippa betala en bil han skulle ha till privat bruk.
Citera
2024-08-19, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stbckhblm
Har du spelat upp den många gånger, eller?

Flashbackhumor när den är som bäst

Många kommentarer kring #467 och inte konstigt för att han är svår att få ihop. Kan inte stava, köpt och bor i ett hus i 2-3 milleklass. Startat en firma inom it/datorer/komponenter/larm med högst knasig verksamhetsbeskrivning och firmabil. Gifte sig i februari med en kvinna som enligt uppgifter spelar dataspel. Spelar in filmer med igelkottar och springer som Barbapappa.
Citera
2024-08-19, 13:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Det var en bisarr figur. Som en feminin variant av Robert på Boxer, komplett med damhöfter och B-kupa.

Skönt också att det första han kommer på att skylla på är att barnet ”låg på”. Av vad som framkommer i chattloggarna så är det väl om något snarare han som låg på där han bombade med meddelanden och förklarade lite grinigt att han minsann spionerat på att barnet varit aktivt på kik men inte läst hans kärleksbrev. Vidare så blir det en rolig glitch när han först springer sin väg, bort ifrån sin egen bostad, och några sekunder senare så ångrar han sig och försöka schasa iväg Sara och Patrik istället.

Påminner mig lite långsökt om 1.50-2.03 i detta klipp: https://youtu.be/tPRSawzGgJg?si=0KQHu02d4l3RjFV1

Citat:
Ursprungligen postat av Florman
#367 Om paret nu inte hyr villan, så köptes den för tre miljoner för ett par år sedan och köpte gäddan den, så förstår jag inte hur man kan gambla med sin inkomst så här om frun bara har praktikplats. Vem vill anlita en gädda att installera övervakningskameror??! Men de kanske har miljoner i madrassen eller köpte huset kontant, för annars lär ju en flytt vara nära förestående.

Edit. Advokat ska han betala nu också. Blir tufft.

Ni menar antagligen #467 och inte #367. För ordningens skull.
Citera
2024-08-19, 13:21
Medlem
tindravargs avatar
Citat:
De kan hyra villan, men annars så kan ett par med jobb på typ ICA få lån på 3 miljoner och för ett par år sedan hade de kanske anställning

Bilen skulle kunna vara något han köpt till företaget, min svärfar gjorde något liknande för att slippa betala en bil han skulle ha till privat bruk.

Bägge bilarna är kreditköp. Kian är köpt i slutet av maj, bolaget är registrerat 14 juni. Jag är ingen expert men jag tänker att bolaget måste finnas innan man kan köpa någon bil och ta det på företaget....
Citera
2024-08-19, 13:22
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
Ni menar antagligen #467 och inte #367. För ordningens skull.
Naturligtvis, 467 ska det vara.
Citera
2024-08-19, 13:33
Bannlyst
Citat:
#467 Man kommunicerar väl ändå inte på grottstsdienivå om man får ovälkommet besök? Man öppnar munnen och talar i meningar som en normal människa, säger typ "Nä hörrni, ni stör mig, så nu vill jag att ni åker härifrån". Man viftar inte och säger "bort"!

Alltså det är en sak att sitta bakom sin datorskärm och ge direktiv hur man skall uppföra sig korrekt. Det är en helt annan sak att vara i Rasmus sits.

Brukar du ringa in till Zelensky när du tittat på något krigsklipp där soldaterna irrar runt som höns efter en granat slog ner bredvid?! Du verkar alert så du kan garanterat komma på bra lösningar på hur du tycker soldaterna borde agerat istället. Rätt och korrekt!
Citera
2024-08-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindravarg
Bägge bilarna är kreditköp. Kian är köpt i slutet av maj, bolaget är registrerat 14 juni. Jag är ingen expert men jag tänker att bolaget måste finnas innan man kan köpa någon bil och ta det på företaget....

# 467 Då verkar ju mannen försatt sig i stora problem. Har osäkra inkomster och går och köper en kreditbil som lär kosta runt 5000/månad. Bilen lär ju också ryka om de ska leva på frugans praktikbidrag och en liten fishy dataverksamhet som inte lär gå bättre pga Dumpen. Nästan så att jag börjar tycka synd om idioten.
Citera
2024-08-19, 13:40
Avslutad
Citat:
# 467 Då verkar ju mannen försatt sig i stora problem. Har osäkra inkomster och går och köper en kreditbil som lär kosta runt 5000/månad. Bilen lär ju också ryka om de ska leva på frugans praktikbidrag och en liten fishy dataverksamhet som inte lär gå bättre pga Dumpen. Nästan så att jag börjar tycka synd om idioten.
Jag tycker inte det minsta synd om tönten #467. Det är ingen mänsklig rättighet att köpa ny bil, ha en fru, och bo i villa. Som man bäddar får man ligga.
Citera
2024-08-19, 13:45
Medlem
Kom kattgäddan på att han glömde sitt visitkort när han kom tillbaka? Vad är det som ska bort enligt honom? Hans erigerade penis när han kollar på barn vid poolen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in