Citat:
Ursprungligen postat av
Kammadaj
Jag tror merparten av alla villaägare är såhär.
Knappast, de flesta trädgårdar är högst mediokra som bäst.
Citat:
Delvis så handlar det om ett långt större underhållsbehov på villor. Sedan så byggs det hela tiden till för att öka värdet och även för att impa på vänner, samt knäcka grannarna om med alla nya projekt.
Drivkrafterna bakom varierar nog oerhört. För min egen del vill jag ha det riktigt fint hemma för att öka min egen trivsel. Det är t ex jävligt mycket mera nice att njuta med ett glas i en riktigt schysst, blommande trädgård på sommaren. Får ingen ro om det är nåt som ser ut som skit och får ingen trivsel av att sitta och titta på bara en gräsmatta.
Sen om andra grannar tycker det är fint är ju såklart inte tråkigt heller. Helst skulle jag vilja att mitt arbete inspirerar andra att vilja ha det finare hos sig också, för det skulle öka min och alla andras trivsel i grannskapet. Det vore ju trevligt om man såg nåt fint åt vilket man än tittade.
Det bör även betonas att man kan göra fint samtidigt som man tänker lite smart kring underhåll. Jag har hela tiden tänkt långsiktigt med mina projekt, alla rabatter får automatbevattning dragen till sig och får marktäckare eller täckbark för att stoppa ogräs, stenläggning utförs på ställen där det finns risk för inkräktande ogräs osv