2024-08-18, 21:54
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Det finns en bok att läsa där författaren satt sig in i dessa fall. Läs den och återkom. Källhänvisning finns.

Jo det verkar vara ett vanligt missförstånd i just denna tråd att alla föräldrar med barn på LVU är precis som de på TikTok. Det stämmer inte överhuvudtaget. Majoriteten är tysta som musar och vågar inte yttra sig av rädsla för repressalier från soc, eftersom de sitter på oinskränkt makt över deras barn och kan utdela godtyckliga straff vid minsta klagomål.

Det går inte att rätta till dessa brister utan att socionomerna förbjuds att jobba med myndighetsutövning i barnärenden och LVU i synnerhet. Det måste vara kunnigt folk som fattar beslut och gör bedömningar som kan barn och diagnoser och vet hur de fungerar. Det vet inte en socionom. De vet inget mer än att ägna sig åt ryktesspridning och rent skvaller som togs upp som exempel här när de godtyckligt flyttade på en flicka på rena rykten. Mycket mycket skadligt för henne.

socialsekreterare ska inte jobba med saker de inte klarar av. De klarar inte av att hantera barn med diagnoser och det klarar inte familjehemmen av heller uppenbarligen där barnen placeras. Socionomer behöver förbjudas att köra över föräldrar och allt som har med myndighetsutövning att göra. Beslut om LVU och tvångsvård av barn med autism borde skötas utbildad personal, liksom alla LVU-ärenden.

Jag brinner för att barn inte ska vanvårdads av inkompetenta socialsekreterare och familjehem oavsett om de har diagnoser eller inte. Och att barn inte ska omhändertas i onödan. Det är nämligen mycket skadligt och bör in i de sista undvikas om inte absolut livsfara föreligger och att hälsan faktiskt kan skadas i hemmiljön. Långsökta risker ska aldrig accepteras som skäl för LVU.

Jag tycker det är konstigt att det vart Williams som plockade upp Seinz, han är helt klart en top 5 om inte en top 3 förare och helt klart den bästa av de som finns tillgängliga på marknaden för tillfället.

Både Mercedes och Red Bull borde ha varit intresserade, den förstnämnda för att Lewis ska till Ferarri nästa år och Perez prestation hos RB är bedrövlig, Max kan inte bära hela det stallet själv för alltid, men reklamintäckterna på Perez måste nog vara alldeles för stora för att kunna göra sig av med honom.
I slutändan trist för Seinz att inte kunna få köra en bil som kan utmana nästa säsong, men vem vet Williams kanske kan vända skutan på några år, konstigt beslut men man får väl vänta och se helt enkelt. Eller vad tror du?
2024-08-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon har kallat båda pappor för pedofiler, jag trodde att jag haft otur med män jag träffat men hon måste ha ännu mer otur som lyckas skaffa barn med två pedofiler.
Nu kom jag ihåg att hon sagt att det står folk utanför hennes dörr och lyssnar och filmar genom titthålet också.
Det va kul att se när hon barrikaderade dörren som för övrigt öppnas utåt.
Har du missat när LM jagar ut häxor och andar ur sin städskrubb finns det klippet hos Uma K på tiktok, det är.... spännande.

Exakt det är nog i hennes paranoida värld. Och detta drabbade barnet hårt. Hon löpte stor risk att bli en sådan mamma som höll barnet inlåst i hemmet under lång tid. Och soc hade nog gjort alla insatser som fanns för att få det att fungera. Men när LM vägrar all form av hjälp och inte ser sin egen del alls va ska man göra?
2024-08-18, 23:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Jag tycker det är konstigt att det vart Williams som plockade upp Seinz, han är helt klart en top 5 om inte en top 3 förare och helt klart den bästa av de som finns tillgängliga på marknaden för tillfället.

Både Mercedes och Red Bull borde ha varit intresserade, den förstnämnda för att Lewis ska till Ferarri nästa år och Perez prestation hos RB är bedrövlig, Max kan inte bära hela det stallet själv för alltid, men reklamintäckterna på Perez måste nog vara alldeles för stora för att kunna göra sig av med honom.
I slutändan trist för Seinz att inte kunna få köra en bil som kan utmana nästa säsong, men vem vet Williams kanske kan vända skutan på några år, konstigt beslut men man får väl vänta och se helt enkelt. Eller vad tror du?

Jag är fortfarande nyfiken på hur indiankuren kan göras godare. De flesta har gett förslag utom Kurran känner jag.

Kurre gillar kanske smaken som den är.
2024-08-18, 23:14
Medlem
Citat:
Tänkte inte på just dessa föräldrar från TikTok, utan snarare kanske en helt annan typ av föräldrar som haft problem med soc som missbrukar sin makt och förstör för barnen istället för att hjälpa till. Bra att det problemet tas upp. Soc jobbar fel och det leder till onödigt många LVU och skador på barnen i förlängningen.

https://tidningensyre.se/2024/13-augusti-2024/18-personer-uppsagda-fran-naturvardsverket/

Ja det var ju det jag gjorde. Pratade med en förälder som sa att soc förstör och inte vill barnens bästa.
Senast redigerad av frejasfrej 2024-08-18 kl. 23:19.
2024-08-18, 23:20
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Jag är fortfarande nyfiken på hur indiankuren kan göras godare. De flesta har gett förslag utom Kurran känner jag.

Kurre gillar kanske smaken som den är.

Ja han känns helt klart som en gubbe som gärna sätter sig ned framför dumburken med en rå potatis som tilltugg, kollar på rapport och svär högt över vad som än visas.
2024-08-19, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Klart relevant fråga. Har Sofia Palm visat hönan på bild? Eller är det exklusiv visning endast förbehållen narkomaner och våldsverkare från mellanöstern?
Verkar inte vara något som framkommer i tråden så högst troligt finns det inget på henne
2024-08-19, 00:34
Avslutad
Citat:
Det blev nåt fel där... Det ska vara denna artikel.

https://tidningensyre.se/2024/17-augusti-2024/hopp-om-farre-omhandertagna-barn-enligt-lvu/

Men snälla nån, "tidningen syre" - vad är det för jädrans hittepå och låtsasmedia du kommer tramsandes med? Det är ju inte ens alternativmedia utan bara fjanterier. Så pinsamt. Det är ju ändå 18års gräns på forumet.
2024-08-19, 01:05
Medlem
Citat:
Men snälla nån, "tidningen syre" - vad är det för jädrans hittepå och låtsasmedia du kommer tramsandes med? Det är ju inte ens alternativmedia utan bara fjanterier. Så pinsamt. Det är ju ändå 18års gräns på forumet.
Till skillnad från andra tidningar vågar Tidningen Syre, Epoch Times och Folkbladet berätta sanningen om socialtjänsten.
2024-08-19, 01:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Till skillnad från andra tidningar vågar Tidningen Syre, Epoch Times och Folkbladet berätta sanningen om socialtjänsten.

Det är mer sanning i valfritt nummer av Pellefant än nån av de där "tidningarna". Skrattretande bara.
2024-08-19, 01:13
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Kan inte du berätta något spännande om dig själv istället? Kurt är i alla fall lite underhållande med sina inlägg. Du är bara dötrist och kommer med snabba peakar.

Hur kommer det sig att du involverar dig i LVU-kampanjen? Är du själv drabbad? Har du läst utredningar?
2024-08-19, 06:46
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Jaha är det bara en viss slags media som är godkänd? Du skulle trivas i länder som Kina, Ryssland och Nordkorea.
2024-08-19, 06:57
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Citat:
.... och vissa anser att journalister inte ska rapportera kritiskt om omhändertagande av barn för att undvika att spä på myten.

Exakt det här är problemet. Det är bra att dessa tidningar finns som tar upp ett av de största hoten mot demokratin och mot barnens hälsa. För att inte tala om hotet hela samhällets ekonomi. Det är mycket skadliga människor dessa socionomer och de ska självklart granskas och det hårt och även dömas för sina brott mot barnen och mot samhället.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in