2024-03-28, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
Hur blir det när man har försörjningsstöd och får böter? Det får ju inte ta pengar av henne men kan inte tänka mig att soc går in och betalar den summan..
Hamnar väl hos kronofogden efter ett tag
2024-03-28, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Hamnar väl hos kronofogden efter ett tag

Jo men tänkte mer det blir ju inget riktigt straff eftersom man inte utmäter försörjningsstödet. Hon själv satt ju och sa det blir nog rättspsyk eller fängelse så kom hon undan med 10 K i dagsböter efter att trakasserat en av de stackars kvinnorna så hon knappt vågar röra sig ute

Också konstigt att i ett fupen näst sista pappret står det att hon studerar heltid och att hon är frisk och arbetsför.. undra vem som gjort den bedömningen
2024-03-28, 13:47
Medlem
Citat:
Jo men tänkte mer det blir ju inget riktigt straff eftersom man inte utmäter försörjningsstödet. Hon själv satt ju och sa det blir nog rättspsyk eller fängelse så kom hon undan med 10 K i dagsböter efter att trakasserat en av de stackars kvinnorna så hon knappt vågar röra sig ute

Också konstigt att i ett fupen näst sista pappret står det att hon studerar heltid och att hon är frisk och arbetsför.. undra vem som gjort den bedömningen
Frivården kanske , för studierna var ju de som avbröts när de var på utredningshemmet
2024-03-28, 14:04
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Likdelar
Jaha, tack för förtydligande. Min bekanta som delade har tyvärr druckit kool-aiden som Sofia serverar helt okritiskt.
Oj. Det var beklagligt 😔 vet inte vad jag hade gjort om nån av mina vänner drogs in i dessa människors fantasivärld.
Men jag måste säga att de borde bete sig på ett bättre sätt mot Fia, har sett hur hon ringer alla och ingen svarar och om någon råkar svara blir hon avsnoppad. Jag förstår att de är trötta på henne men det kommer aldrig att ta slut sålänge de gör såhär.
Det var ju nåt möte hon ville ha som se sa att hon skulle få där hon vill gå igenom alla fel. Nu verkar de ha ångrat sig.
Jag tror absolut att det blivit fel både från hennes sida deras samt att de går som katten kring het gröt istället för att vara tydliga till varför hon inte har vårdnad längre osv.
Kanske skulle mötet inte göra skillnad men då skulle möjligtvis andra kanske se mer vad det handlar om. Jag vet inte längre 😬 det kommer sluta illa känns det som.
2024-03-28, 14:08
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sneccan3
Det finns även fup, dom och anteckningar för den som vill läsa. Finns länk i avsnittsinfo.
Har du läst? Jag skulle vilja veta hur de resonerar kring hennes psykiska ohälsa för denna dom kommer ju bara att göra henne mer galen och gränslös och vi vet från innan att hon kan tappa kontrollen och bli våldsam mot andra. De borde väl veta hennes problem med vanföreställningar, psykos osv? Eller sånt kanske de inte får tillgång till?
Hon gjorde ju aldrig den större psykundersökningen men de sa från början att det behövdes.
2024-03-28, 14:20
Medlem
LM är i vanlig ordning ute och går och samtidigt maler och maler hon de vanliga ramsorna. Intressant att när åklagaren frågade henne om vad hon menar att myndigheter blir rika på att placera hennes barn så svarade hon att hon inte kom ihåg vad det var. Förstod till och med hon att det var lögn och desinformation för nu maler hon på igen om girighet och att de blir rika på att placera barn?
2024-03-28, 14:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Oj. Det var beklagligt 😔 vet inte vad jag hade gjort om nån av mina vänner drogs in i dessa människors fantasivärld.
Men jag måste säga att de borde bete sig på ett bättre sätt mot Fia, har sett hur hon ringer alla och ingen svarar och om någon råkar svara blir hon avsnoppad. Jag förstår att de är trötta på henne men det kommer aldrig att ta slut sålänge de gör såhär.
Det var ju nåt möte hon ville ha som se sa att hon skulle få där hon vill gå igenom alla fel. Nu verkar de ha ångrat sig.
Jag tror absolut att det blivit fel både från hennes sida deras samt att de går som katten kring het gröt istället för att vara tydliga till varför hon inte har vårdnad längre osv.
Kanske skulle mötet inte göra skillnad men då skulle möjligtvis andra kanske se mer vad det handlar om. Jag vet inte längre 😬 det kommer sluta illa känns det som.

Tror det var ordförande som råkade svara när Palm ringde och godkände hennes krav på ett fysiskt möte. När hon besökte nämnden senaste så bekräftades det att hon lovats möte och att vederbörande skulle återkomma till Palm och fram till dess behöver inte Palm ringa och begära möte varje dag.
2024-03-28, 14:39
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Tror det var ordförande som råkade svara när Palm ringde och godkände hennes krav på ett fysiskt möte. När hon besökte nämnden senaste så bekräftades det att hon lovats möte och att vederbörande skulle återkomma till Palm och fram till dess behöver inte Palm ringa och begära möte varje dag.
Det hjälpte ju inte så bra direkt, nu står hon utanför soc varje dag och skriker istället.
Det var så dumt när hon pratade med han och han sa att de ska ordna ett möte, då började hon på med att de ska rätta alla fel och de bryter mot lagar och ja allt det hon säger varje dag. Jag tänkte fan va tyst istället så du inte sumpar detta nu! Hon kan inte hjälpa det, det går per automatik nuförtiden.
Jag hoppas hon får det där jäkla mötet samt att de är tydliga med anledningarna till varför situationen ser ut som den gör för henne.
Säg rakt ut så har hon svart på vitt.
Det går inte att säga att HON ska veta vad som är fel. Det kommer aldrig att hända.
2024-03-28, 15:02
Medlem
Citat:
Det hjälpte ju inte så bra direkt, nu står hon utanför soc varje dag och skriker istället.
Det var så dumt när hon pratade med han och han sa att de ska ordna ett möte, då började hon på med att de ska rätta alla fel och de bryter mot lagar och ja allt det hon säger varje dag. Jag tänkte fan va tyst istället så du inte sumpar detta nu! Hon kan inte hjälpa det, det går per automatik nuförtiden.
Jag hoppas hon får det där jäkla mötet samt att de är tydliga med anledningarna till varför situationen ser ut som den gör för henne.
Det går inte att säga att HON ska veta vad som är fel. Det kommer aldrig att hända.
Hon kommer aldrig att få det där mötet där de ska gå igenom hela hennes ärende
2024-03-28, 15:16
Medlem
Jag tror det är hennes egna ord att hon är frisk och arbetsför. För ett tag sen hade hon för sig att hon skulle söka jobb o ha sig så det var säkert i samma veva hon frågades om detta. För hon gick aldrig till frivården så de fick aldrig gjort någon bedömning om henne.

Citat:

2024-03-28, 15:22
Medlem
Jag håller på att läsa den nu.
I fup brukar det inte stå om personens häsoproblem om de inte någon utredare frågar personen specifint om det. Det brukar vara frivården som gör en personutredning där de frågar om bakgrund och nuvarande hälsa osv.

Om jag hörde rätt så sa lejon i liven för en stund sen att hon är oskyldig men om hon hade vetat att hon skulle dömmas så hade hon veeeerkligen gjort allt det hon stod åtalad för. Så ingen ånger alls hos henne. Detta kommer bara gå i cirklar tills hon blir ännu mer galen och gör nått dumt mot sig själv eller annan eller någon som tex malin övertalar henne att göra nått galet och åker dit ordentligt.

Citat:
Har du läst? Jag skulle vilja veta hur de resonerar kring hennes psykiska ohälsa för denna dom kommer ju bara att göra henne mer galen och gränslös och vi vet från innan att hon kan tappa kontrollen och bli våldsam mot andra. De borde väl veta hennes problem med vanföreställningar, psykos osv? Eller sånt kanske de inte får tillgång till?
Hon gjorde ju aldrig den större psykundersökningen men de sa från början att det behövdes.
2024-03-28, 15:34
Avslutad
Citat:

Du var nog inte den ende som tänkte att hon skulle hålla tyst direkt hon utlovades mötet men tvångsmässigt satte hon igång med den inövade repertoaren, som att hon inte förstått att personen i andra änden gick med på hennes krav.

Socialsekreterarna håller fast vid att Palm ställer samma frågor när hon kontaktar dem och att Palm fått svar flera gånger om, det är bara det att Palm inte accepterar svaren. Palm menar att hon inte alls fått svar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in