2024-08-18, 20:08
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet att Sivert Heltne Nilsen fick rött kort i sin sista match för Brann i norska ligan. Han gick sedan till Aberdeen och var där avstängd en match i skotska cupen för det röda kortet han fick i Norge. Så det kan uppenbarligen följa med även mellan olika nationer, åtminstone i vissa fall.
Jag har en svag känsla av att det hände för en Bajen värvning för några år sedan. Kan det ha varit Jeahze som var avstängd? Kan ha drömt det också.
Citera
2024-08-18, 20:09
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet att Sivert Heltne Nilsen fick rött kort i sin sista match för Brann i norska ligan. Han gick sedan till Aberdeen och var där avstängd en match i skotska cupen för det röda kortet han fick i Norge. Så det kan uppenbarligen följa med även mellan olika nationer, åtminstone i vissa fall.
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Jag klllgissar här men avstängd pga rött kort är snäppet grövre (och följer därför med i större mån) än att samla gula kort som kan se ut olika i olika ligor.
Tävlingsbestämmelserna är inte hemliga.
5 kap. 8 §: Avstängning i samband med internationell spelarövergång

Om förbundsbestraffning ådömts spelare som övergår till förening ansluten till annat nationsförbund ska sådan bestraffning överföras till spelarens nya förening i enlighet med FIFA:s bestämmelser.
Citera
2024-08-18, 20:18
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Tävlingsbestämmelserna är inte hemliga.
5 kap. 8 §: Avstängning i samband med internationell spelarövergång

Om förbundsbestraffning ådömts spelare som övergår till förening ansluten till annat nationsförbund ska sådan bestraffning överföras till spelarens nya förening i enlighet med FIFA:s bestämmelser.
Men är att samla gula kort en bestraffning? Det är först när man är avstängd som det blir en bestraffning.
Citera
2024-08-18, 20:20
Medlem
Enterprises avatar
Förresten varför kan man inte hitta presskonferensen efter tvillingderbyt på vare sig aikfoboll.se eller DIF-tv?
Helst skulle man vilja höra en infernaliskt bitter Kim, men DIF skickar väl fram sympatiske Tolle.
Citera
2024-08-18, 20:31
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Häcken kommer bli bäst i Götet och Gais kommer inte att nå någon Europaplats. Både Elfsborg och AIK (!) har goda möjligheter att gå om Gais. Men oavsett vilket gör Gais en kanonsäsong.
Som det känns just nu kan det bli en hård kamp om Europaplatserna mellan Dif, Bajen, Elfsborg och Häcken.

Jurgårn lär väl studsa tillbaka. Inte första gången i så fall där de ser helt värdelösa ut i ett derby och sedan vinner enkelt mot ett, på pappret, tuffare lag omgången efter.
Citera
2024-08-18, 20:39
Medlem
Citat:
Förresten varför kan man inte hitta presskonferensen efter tvillingderbyt på vare sig aikfoboll.se eller DIF-tv?
Helst skulle man vilja höra en infernaliskt bitter Kim, men DIF skickar väl fram sympatiske Tolle.

https://youtu.be/UsGmUw4kofQ?si=JYG9eP2djbBJ3rB8
Citera
2024-08-18, 20:47
Medlem
Mr. Majestyks avatar
Citat:
Häcken kommer bli bäst i Götet och Gais kommer inte att nå någon Europaplats. Både Elfsborg och AIK (!) har goda möjligheter att gå om Gais. Men oavsett vilket gör Gais en kanonsäsong.

Det tror jag som GAIS:are inte heller att vi mäktar med. Men allt över kvalplats är strålande. I och med dagens trea så vågar även en pessimist som jag tro att kontraktet är fixat.

För övrig vinner GAIS och AIK retrotröjsmatchen. AIK på poäng för att deras märkeslogga är så diskret.
Citera
2024-08-18, 20:50
Medlem
Tonyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr. Majestyk
Det tror jag som GAIS:are inte heller att vi mäktar med. Men allt över kvalplats är strålande. I och med dagens trea så vågar även en pessimist som jag tro att kontraktet är fixat.

För övrig vinner GAIS och AIK retrotröjsmatchen. AIK på poäng för att deras märkeslogga är så diskret.
Knulldocketröjan då?
Citera
2024-08-18, 20:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:

BP är allt med och slåss om det också. Otroligt läcker tröja idag.

Bästa bilden jag hittade.

https://youtu.be/VKrLtOvtxFM?t=92
Senast redigerad av trazkei 2024-08-18 kl. 20:59.
Citera
2024-08-18, 21:05
Medlem
mishimas avatar
Nu är det bara vi som ligger på över två poäng/match.

Press på Djurgården att vinna nästa. Annars blir det jobbig uppförsbacke.
Citera
2024-08-18, 21:05
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knasen2k
https://youtu.be/UsGmUw4kofQ?si=JYG9eP2djbBJ3rB8
Runkmaterial! Henrik & Bosse var ju klart mest deppiga och pricken över i:et hade helt klart varit Kim Bergstrand men han är nog inte tillräckligt stabil rent mentalt för att orka uttala sig

Gillar också att dom utelämnar allt stök dom själva ställde till med, lär va jobbigt.
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Nu är det bara vi som ligger på över två poäng/match.

Press på Djurgården att vinna nästa. Annars blir det jobbig uppförsbacke.
Sirius borta om en vecka.

Så spelschemat är alltså Maribor hemma och sen tre bortamatcher i Uppsala, Slovenien och Malmö. Ja det skulle fan kunna se lättare ut på pappret.
Senast redigerad av ZlatanMania 2024-08-18 kl. 21:08.
Citera
2024-08-18, 21:46
Medlem
Citat:

Tycker Mjällby med sina spelarnamn på tröjorna får ett specialpris- Worthington - bara en sådan sak!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in