2024-08-18, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Anders Torstensson har cancer (Kroniskt Lymfatisk Leukemi). Mycket tråkigt att läsa å hoppas han tar sig igenom detta!
Fy tusan, hoppas på en god prognos.
Citera
2024-08-18, 19:29
Moderator
Ancistruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Avstängningar och varningar följer med spelaren till nästa förening i samband med nationell spelarövergång. Se 5 kap. 7 § i tävlingsbestämmelserna för 2024.

Okej tack för svar!
Citera
2024-08-18, 19:35
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tonyo
Kims röda är väl det mest klara jag någonsin sett. Han går in i en grupp Aik-spelare och börjar rycka i en av dem och startar hela bråket? Kommer få sitta på läktaren ett bra tag skulle jag tro. Minst 3 matcher.

Det var visst en Djurgårds-spelare som flög på en sjukvårdare också, när en skadad spelare leddes ut.

Har inte den där nämnden eller kommittén en hel del retroaktiva avstängningar att dela ut nu?

Ser ut att finnas material till en hel konferens ...
Citera
2024-08-18, 19:41
Medlem
a.Canis.Majoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Fel. Stensson finns inte med där eftersom en av de två varningarna har annullerats (eftersom han inte drog på sig någon varning på tio omgångar).
Fel. Stensson tog ett gult kort i omgång 14.
Citera
2024-08-18, 19:47
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Det blir nollat oavsett. Vi kan använda Stensson som exempel, hade två gula i Sirius och finns nu inte med på förbundets hemsida över de spelare som riskerar att bli avstängda vid nästa gula kort.
Verkar jävligt märkligt att det skulle nollas bara för att någon byter klubb inom samma liga. Det är ju ett personligt straff med avstängning och har egentligen inte med klubben att göra.
Citera
2024-08-18, 19:48
Medlem
Gais ser ut bli bäst i stan,hoppas de kan ta en Europa plats
Citera
2024-08-18, 19:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalulven
Det var visst en Djurgårds-spelare som flög på en sjukvårdare också, när en skadad spelare leddes ut.

Har inte den där nämnden eller kommittén en hel del retroaktiva avstängningar att dela ut nu?

Ser ut att finnas material till en hel konferens ...
Ja, det såg riktigt illa ut. Förvånad att det inte blev fler gula och röda kort i matchen.
Citera
2024-08-18, 19:50
Medlem
Skarparattarns avatar
Tack och lov är jag gnagare

Skål från ett soligt Malaga
Senast redigerad av Skarparattarn 2024-08-18 kl. 19:58.
Citera
2024-08-18, 19:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Gais ser ut bli bäst i stan,hoppas de kan ta en Europa plats
Häcken kommer bli bäst i Götet och Gais kommer inte att nå någon Europaplats. Både Elfsborg och AIK (!) har goda möjligheter att gå om Gais. Men oavsett vilket gör Gais en kanonsäsong.
Citera
2024-08-18, 19:55
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av a.Canis.Majoris
Fel. Stensson tog ett gult kort i omgång 14.
Ja, men den första varningen drog han på sig i omgång 3. Dvs. ingen varning i omgång 4-13 = varningen annulleras i ackumulationshänseende.

Det står 2 (1) på hans profil, åtminstone i skrivande stund, se: https://www.svenskfotboll.se/spelarfakta/daniel-stensson/ac51a9f8-8f2a-4051-ab8a-b5d88376f80e/
Citera
2024-08-18, 20:01
Medlem
baggebo1s avatar
Jag vet att Sivert Heltne Nilsen fick rött kort i sin sista match för Brann i norska ligan. Han gick sedan till Aberdeen och var där avstängd en match i skotska cupen för det röda kortet han fick i Norge. Så det kan uppenbarligen följa med även mellan olika nationer, åtminstone i vissa fall.
Citera
2024-08-18, 20:05
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag vet att Sivert Heltne Nilsen fick rött kort i sin sista match för Brann i norska ligan. Han gick sedan till Aberdeen och var där avstängd en match i skotska cupen för det röda kortet han fick i Norge. Så det kan uppenbarligen följa med även mellan olika nationer, åtminstone i vissa fall.
Jag klllgissar här men avstängd pga rött kort är snäppet grövre (och följer därför med i större mån) än att samla gula kort som kan se ut olika i olika ligor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in