2024-08-18, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Kommer ni ihåg bilden som kom ut på Tiktok tidigt i hela den här vevan med text om att Essie blivit dödad och nedgrävd vid sjö? På bilden står det även att personal blivit misshandlad av A och att den som lagt upp fotot känner en som ännu har bitmärken kvar efter A, 2 år senare. Av texten framgår även att tidigare katt som bott hos A blivit omhändertagen pga våld från A. Bilden lades upp igen i FB-gruppen ikväll.

Det slog mig då jag såg bilden nu, att personen som skrev detta måste ha viss insyn. Eller fått information någonstans ifrån. För, det som rör att personal blivit biten, hade inte kommit ut offentligt via tillbudsrapporter på Flashback när personen skrev inlägget.

Undrar vad mer som stämmer av det som sägs i det inlägget.

Vem har omhändertagit katten? Länsstyrelsen?
Citera
2024-08-18, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vem har omhändertagit katten? Länsstyrelsen?

Det framkommer inte av det inlägget. Hela inlägget lyder:

"Hunden Essie var aldrig stulen. Utan nergrävd i en skog eller i en sjö. A, som är 23 år, har vid flera tillfällen misshandlat arbetare och en som jag har pratat med har bitmärken kvar efter 2 år. En tidigare katt blev omhändertagen då A hade slagit katten så hårt. A har blivit utslängd från ett LSS boende då hon hotade personalen med kniv. Pappan är nu misstänkt. Essie, vila i frid."

Inlägget kom ut någon vecka efter Essie försvann. Då hade inte tidigare anställda PA gått ut i Enköpings-Posten än med uppgifter om missförhållanden i arbetsmiljön eller att Essie blivit slagen. Således har den här personen suttit med information som också visat sig kunna styrkas genom bl.a tillbudsrapporterna. Rapporterna lades upp på Flashback ganska nyligen, så den som skrev det här inlägget på Tiktok kände till det innan och tycks veta en hel del tänker jag...
Citera
2024-08-18, 19:42
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
"Hunden Essie var aldrig stulen. Utan nergrävd i en skog eller i en sjö. A, som är 23 år, har vid flera tillfällen misshandlat arbetare och en som jag har pratat med har bitmärken kvar efter 2 år. En tidigare katt blev omhändertagen då A hade slagit katten så hårt. A har blivit utslängd från ett LSS boende då hon hotade personalen med kniv. Pappan är nu misstänkt. Essie, vila i frid."

Att detta inlägg las ut på sociala medier innan alla olika missförhållanden överhuvudtaget hade kommit ut är helt klart svaret på hela sagan, dock ett ytterst väntat svar!

Vad är oddsen på att Pappa Psykopat och Farfar Militär under hösten kommer att bli Sveriges mest hatade personer? (Meee looking forward!)
Citera
2024-08-18, 19:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Att detta inlägg las ut på sociala medier innan alla olika missförhållanden överhuvudtaget hade kommit ut är helt klart svaret på hela sagan, dock ett ytterst väntat svar!

Vad är oddsen på att Pappa Psykopat och Farfar Militär under hösten kommer att bli Sveriges mest hatade personer? (Meee looking forward!)

Ja, inlägget ratades en hel del inledningsvis minns jag och ingen ville tro på det som skrevs, men en efter annan punkt har ju visat sig stämma så...

Jag hoppas att alla som någonsin gjort Essie illa kommer få sina straff men mest av allt hoppas jag hon lever och har det bra, även om jag tvivlar på det.
Citera
2024-08-18, 19:54
Avslutad
Den som lade upp inlägget på Tiktok strax efter Essie försvann, om att Essie är död och begraven mm, heter "chi*blij*3". Vet någon något om hen?

(* = a)
Citera
2024-08-18, 20:06
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Den som lade upp inlägget på Tiktok strax efter Essie försvann, om att Essie är död och begraven mm, heter "chi*blij*3". Vet någon något om hen?

(* = a)

Tror hon la ut ett inlägg till. Jag har inte tik tok så kan inte kolla.
Citera
2024-08-18, 20:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Tror hon la ut ett inlägg till. Jag har inte tik tok så kan inte kolla.

Kan se att det finns tre eller om det är fyra inlägg om Essie men har heller inte Tiktok och kan därför inte öppna sidorna.
Citera
2024-08-18, 20:43
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:

(* = a)
Personen kallar sig gatans reporter. Har även snygfilmat kurdiska räven
Citera
2024-08-18, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
Personen kallar sig gatans reporter. Har även snygfilmat kurdiska räven

Ja, jag tycker mig se att det namnet nämns och en del annat om skjutningar i Sverige mm. Vet vi att det är hen som smygfilmat eller är det någon annans film hen lägger upp?

Anledning till att jag frågar är om det är hen som filmat, tycks personen vistas i kriminella arenor.
Senast redigerad av Kryptonitonia 2024-08-18 kl. 21:02.
Citera
2024-08-18, 21:02
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ja, jag tycker mig se att det namnet nämns och en del annat om skjutningar i Sverige mm. Vet vi att det är hen som smygfilmat eller är det någon annans film hen lägger upp?
Nej, kan ju vara vem som helst kanske. Får ingen uppfattning om människan bakom kontot.
Tittar jag på kommentarerna så är det en del som vill ha adressen till P. Så kanske inte helt rumsren.
Frågan är hur personen visste det som flashback inte hade koll på vid tidpunkten.
Senast redigerad av vemedinma 2024-08-18 kl. 21:06.
Citera
2024-08-18, 21:13
Medlem
UnitedKingdoms avatar
Citat:
Exakt. Min tanke med.

Lär väl vara ngn PA som slutat hos monstret eller dennes anhörig, så sanningshalten kan vara stor.
Citera
2024-08-18, 21:16
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UnitedKingdom
Lär väl vara ngn PA som slutat hos monstret eller dennes anhörig, så sanningshalten kan vara stor.
Du menar den som P pekar ut som skyldig till Essies försvinnande....gissar att P har tiktok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in