2024-08-18, 14:42
Medlem
Fan vad Hanna hittar på nu igen. Ställt ingen i kö till förskola mer än ett år innan hon ska börja? Gör man ens det i Stockholm?

Jag bor i småstad precis som hon och nej, det funkar inte så.
Citera
2024-08-18, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enforvirradtjej
Fan vad Hanna hittar på nu igen. Ställt ingen i kö till förskola mer än ett år innan hon ska börja? Gör man ens det i Stockholm?

Jag bor i småstad precis som hon och nej, det funkar inte så.

Man ska ansöka SENAST 3 månader innan man vill ha startdatum. Vet man plats man vill önska kan man söka redan när barnet är nyfödd.

Bor också i småstad och sökte mina önskningar och ställde mig på kö där nör barnen var nån månad gammal och vi bestämt hur länge vi ska vara hemma. Inget konstigt, tror många av er försöker hitta något konstigt i allt HT gör.
Citera
2024-08-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocomelonbananas
Du är bra obehaglig, du. Vilken normalt funtad människa spenderar tid (oavsett hur lång eller kort tid) på att snoka upp var en influencers mammas kille bor?!
Titta upp från skärmen istället för att följa Hannas varje steg slaviskt.
För en influenser som ljuger så förbenat mycket spmkanndet va roligt en regnig dag att sitta och snoka.

Som nu tex. De har inte satt Lars i kö till förskola i Malmö än då de inte vet än var de ska bo och tror de löser sig, men vill man ha en bra förskola får man sätta i kö direkt ungen är född för att ens få plats
Citera
2024-08-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vgjeekpf123
Man ska ansöka SENAST 3 månader innan man vill ha startdatum. Vet man plats man vill önska kan man söka redan när barnet är nyfödd.

Bor också i småstad och sökte mina önskningar och ställde mig på kö där nör barnen var nån månad gammal och vi bestämt hur länge vi ska vara hemma. Inget konstigt, tror många av er försöker hitta något konstigt i allt HT gör.

Jag gjorde en snabb googling eftersom jag blev nyfiken. I hennes kommun kan man ansöka HÖGST ett år innan. Så ska Lars börja när hon fyllt 2 kan hon ju inte alls ha ansökt.

Och det där med senast tre månader innan stämmer inte i min stad. Får ansöka först fem månader innan, haha.
Citera
2024-08-18, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocomelonbananas
Du är bra obehaglig, du. Vilken normalt funtad människa spenderar tid (oavsett hur lång eller kort tid) på att snoka upp var en influencers mammas kille bor?!
Titta upp från skärmen istället för att följa Hannas varje steg slaviskt.

Tyck du det. Det tog bokstavligt talat mindre än en minut och jag var nyfiken. Då får man ju ta reda på saker man vill veta.
Citera
2024-08-18, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vgjeekpf123

Så med andra ord är det där med att ställa en nyfödd i kö väldigt långt ifrån min verklighet. Det går alltså inte här. Trodde det var så i alla småstäder faktiskt. Men Gislaveds kommun hade rätt många förskolor såg jag nu
Citera
2024-08-18, 15:40
Medlem
Citat:
Så med andra ord är det där med att ställa en nyfödd i kö väldigt långt ifrån min verklighet. Det går alltså inte här. Trodde det var så i alla småstäder faktiskt. Men Gislaveds kommun hade rätt många förskolor såg jag nu
Det finns även en privat förskola i Smålandsstenar som drivs av en kyrka och dom kan ha andra regler. Det kanske är där hon ställt sig på kö!
Citera
2024-08-18, 16:01
Medlem
Citat:
Jag gjorde en snabb googling eftersom jag blev nyfiken. I hennes kommun kan man ansöka HÖGST ett år innan. Så ska Lars börja när hon fyllt 2 kan hon ju inte alls ha ansökt.

Och det där med senast tre månader innan stämmer inte i min stad. Får ansöka först fem månader innan, haha.

Dessutom som vanligt så har hon noll koll. En enkel googling på Malmö stad så kan man se att man endast kan ställa sig i kö om man är folkbokförd alternativt har boende i framtiden - typ köpt hus eller fått en lgh. I Stockholm ställer vi barnen i kö från 6 mån ålder eftersom det är tight med platser på dom bra förskolorna. Här måste man också vara folkbokförd. Så lycka till HT med att ställa Lars i kö till någon toppenförskola i Malmö. Rätt skumt att ställa ett barn i kö till Sveriges tredje största stad när man inte ens har direkta planer på att flytta dit. Lär ju finnas en hel del förskolor. Om dom nu inte exakt vet vilket område dom ska bo i. Men återigen så är hon så dåligt påläst och bara skriver saker.
Citera
2024-08-18, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DexterRunBy
Dessutom som vanligt så har hon noll koll. En enkel googling på Malmö stad så kan man se att man endast kan ställa sig i kö om man är folkbokförd alternativt har boende i framtiden - typ köpt hus eller fått en lgh. I Stockholm ställer vi barnen i kö från 6 mån ålder eftersom det är tight med platser på dom bra förskolorna. Här måste man också vara folkbokförd. Så lycka till HT med att ställa Lars i kö till någon toppenförskola i Malmö. Rätt skumt att ställa ett barn i kö till Sveriges tredje största stad när man inte ens har direkta planer på att flytta dit. Lär ju finnas en hel del förskolor. Om dom nu inte exakt vet vilket område dom ska bo i. Men återigen så är hon så dåligt påläst och bara skriver saker.

Den där flytten till Malmö kommer aldrig hända. Det är ett alldeles för utsvävande projekt för någon som är folkskygg, rör sig mellan 3 koordinater, samt inte klarar av en enda åsikt förutom de som snurrar runt i hennes egna huvud. Ja jag är medveten om att hon/dom? bott där innan men att ens fixa parkera på gatan med Lars andandes bredvid kommer ge henne en hjärnblödning och förmodligen ännu mer framfall. Om det är nåt de borde ansöka om är det begravningsplats i smålandshålan, med plats för bilen såklart.
Citera
2024-08-18, 16:20
Medlem
Stackars Larsiloppis jag hoppades att hon skulle börja snart och få börja utvecklas. Ett år till av lägenhetshäng och Rusta då..
Citera
2024-08-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2
Stackars Larsiloppis jag hoppades att hon skulle börja snart och få börja utvecklas. Ett år till av lägenhetshäng och Rusta då..

Jag hade med verkligen hoppats på att hon skulle börja nu vid 12 månader, iallafall 15 timmar. HT kommer ju inte besöka ÖF eller liknande så kommer bli ett drygt år för henne framför Netflix och nerdragna persienner.
Citera
2024-08-18, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M1D2

Ja just för henne känns ju 2 år sjukt sent att börja.
Men känner vi Ht Rätt kommer hon ju få panik när ungen börjar kräva mer. Hon komme ju inte kunna ”jobba” med henne hemma snart, det finns ju ingen som hade fixat det och särskilt inte Hanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in