Citat:
Ursprungligen postat av
SecretGarden352
Verkar som att ryssarna inte har så många tanks att sätta in i Kursk. De ryska soldaterna saknar alltså nästan helt vad ukrainarna har. Tunga tanks, pansarfordon och transportfordon samt även saknar utrustning för mörkerkrigsföring.
Det betyder de är väldigt dåligt rustade för det rörliga krig som Ukraina nu för i Kursk-området och väldigt lätt blir omringade.
Jag vet inte riktigt om jag ska bli jätteoptimistiskt eller fortsätta ligga lågt vad gäller Ukrainas Kurskoffensiv, men om man bortser från den ryska propagandan så finns det inget som direkt säger att det går dåligt för Ukraina.
Men vi får se, verkligheten brukar ju skymta fram med tiden.
Efter att ha sett första delen av Military Summarys video om Ukrainas offensiv i Kurskområdet så ser det onekligen riktigt komplicerat ut för ryssarna och
mina tidigare inlägg om att ryssarna "säkert" kickar ut Ukraina på en vecka eller två står sig hejdlöst uselt
https://m.youtube.com/watch?v=s0EpfinSGlo
Sprängningen av den större bron för ryssarnas försörjning av materiel, i större skala, kommer ställa till det rejält för ryssen tror jag.
Sedan, om jag inte är helt ute och cyklar, verkar Ukraina bra mycket soldater där för offensiven - nästa udda mycket soldater (utländska som kommit till undsättning eller?).
Undra vad ryssen gör/kan göra militära drag om/när det blir en panikartat situation för dem i området (om det inte redan är det)? Retorisk fråga.