2024-08-18, 02:11
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midtown
Tänkte skapa en tråd om dejting-appen Hinge som fler och fler börjar använda i Sverige.
Detta är den stora tråden om Hinge.

Hur tycker ni den fungerar? Någon skillnad jämfört med Tinder?
Värt med premium eller kör ni gratisversionen?

Diskutera fritt Hinge.

Hur tycker Midtown själv att Hinge fungerar? Vad är dina upplevelser jämfört med Tinder?
Citera
2024-08-18, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tidsmaskinisten
Hur tycker Midtown själv att Hinge fungerar? Vad är dina upplevelser jämfört med Tinder?

Nu är inte jag Midtown men flikar in ändå då jag haft appen i 1 år. Har lyckats skrapa ihop 270 matchningar och träffat en del folk. Men de bästa med appen jämfört med tinder är att den faktiskt funkar. Å inte döljer personer från kortleken, den ger notiser om man får likes vilket inte tinderappen gör för mig längre.

På alla plan är Hinge bättre än tinder förutom att man kanske bara har 5 likes om dagen jämfört med 50.
(En del tjejer har nog inte upptäckt hinge än eller orkar inte ha både hinge + tinder så utbudet kanske är liiiiite mindre men förhoppningsvis tar de över någon dag)

Finns inga tydliga tendenser på att hinge shadowbannar mig som på tinder å döljer mig för folk osv.

HUR har jag lyckats få så många matchningar å konversationer på Hinge om jag får typ en matchning varannan vecka på tinder med en kossa? När jag ändå har exakt samma profil på båda apparna
Citera
2024-08-19, 00:48
Medlem
Tidsmaskinistens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hastalavista200
Nu är inte jag Midtown men flikar in ändå då jag haft appen i 1 år. Har lyckats skrapa ihop 270 matchningar och träffat en del folk. Men de bästa med appen jämfört med tinder är att den faktiskt funkar. Å inte döljer personer från kortleken, den ger notiser om man får likes vilket inte tinderappen gör för mig längre.

På alla plan är Hinge bättre än tinder förutom att man kanske bara har 5 likes om dagen jämfört med 50.
(En del tjejer har nog inte upptäckt hinge än eller orkar inte ha både hinge + tinder så utbudet kanske är liiiiite mindre men förhoppningsvis tar de över någon dag)

Finns inga tydliga tendenser på att hinge shadowbannar mig som på tinder å döljer mig för folk osv.

HUR har jag lyckats få så många matchningar å konversationer på Hinge om jag får typ en matchning varannan vecka på tinder med en kossa? När jag ändå har exakt samma profil på båda apparna

Tack för svar. Det låter lovande. Att man endast har 5 likes att ge ut tror jag är en fördel för alla för det gör att kvinnorna inte blir lika likebombade samtidigt som männen behöver vara mer selektiva med vem de sveper på. Ska testa Hinge. 👍
Citera
2024-09-14, 23:07
Bannlyst
Citat:

Vad har dina matchningar resulterat i? Vad söker du? Sex eller en seriös relation? Vad är din upplevelse av dejterna?
Citera
2024-09-15, 07:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Finns det någon dejtingsida där kvinnan måste ta första steget?
Kommer inte fungera. Kvinnor, mer än allt annat, är kvar på tiden som var för 100.000 år sedan. De kan inte ta initiativet oavsett hur mycket de försöker. De är värdelösa. Bumble tog bort att kvinnor måste ta första steget för att på 24 timmar kunde inte en enda kvinnlig ärthjärna komma på nåt att skriva. Kvinnor är bokstavligt talat BAJS. Nuförtiden är man så jävla arg på dessa självgoda fittor att när man väl får knulla så går man in för att förnedra dem så mycket det går. Man tvingar henne slicka ens röv och intalar henne att man har nån punkt där som vill ha stimulans när man bara vill förnedra manshatarhoran.

När de ska ta kontakt kan de inte bara progressiva men när de ska avsluta en relation så är de plötlisgt väldigt framåt och initiativtagande.
Citera
2024-09-15, 09:38
Avslutad
Jag har testat både Hinge och Tinder.

Hinge är på en helt annan nivå.

På Tinder får man alltid sina noob-matchningar den första dagen. Sedan dör allting ut.

På Hinge kan du stanna kvar i månader och ändå få intressanta matchningar titt som tätt.

Algoritmen på Hinge är betydligt vänligare än algoritmen på Tinder. På Hinge syns man mera.

Däremot har jag upplevt efter 2 månader på Hinge att allting börjat sina nu. Man syns inte lika mycket. Och de matchningar man får och de tjejer man får i flödet är i stort sett bara andrahandssorteringen.

Tror däremot att om man startar om och gör en fresh-start, i kombination med att man köper Hinge+, så tror jag att man kan göra riktigt bra ifrån sig där.
Citera
2024-09-15, 10:18
Medlem
Citat:
Vad har dina matchningar resulterat i? Vad söker du? Sex eller en seriös relation? Vad är din upplevelse av dejterna?

Alla har väl resulterat i ligg på första dejten förutom den senaste tjejen nu som jag träffat 3-4 ggr utan att ligga med än!! så där blir de mer seriöst.

Jag är INTE ute efter ett förhållande utan mer kk/situationship, umgås ett halvår å sen gå vidare

Dejterna har varit bra å tjejerna har varit rimliga men de går i vågor. I slutändan kommer väl hinge bli lika riggad som Tinder kanske :´)

Finns ju även facebook-dejting. Brukar gå in där å kolla och tror många äldre träffas där. Dvs 35-40+, så de kan ju vara nåt för gamlingarna
Citera
2024-09-15, 10:21
Bannlyst
Citat:
Alla har väl resulterat i ligg på första dejten förutom den senaste tjejen nu som jag träffat 3-4 ggr utan att ligga med än!! så där blir de mer seriöst.

Jag är INTE ute efter ett förhållande utan mer kk/situationship, umgås ett halvår å sen gå vidare

Dejterna har varit bra å tjejerna har varit rimliga men de går i vågor. I slutändan kommer väl hinge bli lika riggad som Tinder kanske :´)

Finns ju även facebook-dejting. Brukar gå in där å kolla och tror många äldre träffas där. Dvs 35-40+, så de kan ju vara nåt för gamlingarna

Jag hade hört att Hinge skulle vara mer seriöst än Tinder, men det verkar ju också vara en liggapp?
Citera
2024-09-16, 19:23
Medlem
Citat:
Jag hade hört att Hinge skulle vara mer seriöst än Tinder, men det verkar ju också vara en liggapp?

De beror nog på vem man är som person å vilka man matchar med. Jag tror inte jag kommer hitta min framtida fru på hinge, därför är mitt mål mer kk's å situationships.

Men för andra så är det en bättre dejtingapp än tinder å mer seriös! Så den funkar bättre på det sättet. Fler tjejer som har en seriösare profil osv. Killar också säkert
Citera
2024-09-30, 19:51
Avslutad
Valde att ta bort kontot efter att ha varit rätt framgångsrik under 2 månader. På slutet fick jag bara träsktrollen.

Startat om skiten 2 gånger och gemensamt nu är att jag efter några timmar av att ha startat kontot ENBART får träsktrollen i mitt flöde (och som jag matchar med)

Hur nollställer man skiten? Jag tror algoritmen känner igen mig sedan innan och därför inte låter mig starta om på ny kula även om jag startat om kontot.

Kunde jag få kvalitetsmatchningar på löpande band under flera månaders tid så borde jag kunna få det nu också…
Citera
2024-10-12, 16:23
Avslutad
Kan rekommendera att köpa Hinge+. Gjorde extremt stor skillnad för mig. Särskilt i kvaliteten på matchningarna.
Citera
2024-10-19, 07:13
Medlem
Jag gillar Hinge bättre än tinder, jag är ingen van nätdejtare alls, har precis börjat nu men jag lyckas mycket bättre på Hinge med att få igång konversationer, gillar konceptet att man väljer själv vem man vill gilla och har begränsade antal likes, man får begränsa sig till dem man verkligen fattar tycke för.
Tjejerna är mer "normala", inte upplevt att bekräftelsestyrda supermodell tjejerna hittat hit med sina omfattande "drink bilder", det är verkligen mest fullt ordinära tjejer vilket också innebär kanske inte de vackraste på jorden.

Upplägget med att man måste välja olika påståenden och dyl om sig själv eller om den man söker gör att det är mycket enklare att börja konversera vilket kanske också gör att många "ytliga" tjejer/killar avstår från appen som enbart söker ligg.
Däremot tror jag absolut att det går att ligga om man nu enbart vill det men kanske kräver mer än 1 dejt då.
Jag är mellan 35-40 i ålder så kan inte uttala mig om hur det ser ut i de yngre åldrarna eller äldre för den delen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in