Citat:
Ursprungligen postat av
Faderlig
Fast den beskrivning vi utgår från säger 35-45. Det är det man måste förhålla sig till om man vill diskutera om det är likt SE.
Jag har peraonligen verkligen svårt att se SE tas för en 40-åring om man ser honom rakt framifrån. Än mindre en 35-åring.
Jag tycker också att det är fascinerande att det har gjorts en stor sak att av att ingen har sett ansiktet och därför fått åldern fel. Man hittar till och med på sammanblandningar med andra personer för att förklara bort henne som ansiktsvittne. Men nu när det gäller någon som såg personens ansikte är det plötsligt inte konstigt med åldern då SE såg yngre ut. Varför har den förklaringsmodellen inte gällt föränn nu? Varför har ingen här påstått att folk har rätt om hur gammal gm var då han ser ut att vara kring 40? Det trodde jag var för att folk var överens om att han ser för gammal ut för vittnena beskrvingning.
Jag tycker
som sagt inte att SE ser ut som 35, inte direkt 40 heller, dock tycker jag att han kan se yngre ut än 50, närmare 45. Men, det är ingen big deal för mig, och jag respekterar givetvis din hållning i frågan. Däremot, har jag full förståelse för, att ungdomarna Korhonen och Storhök kan ha svajat mer på åldern pga av just sin unga ålder och referensramar, att de kan se honom som 40-45 har jag inga problem med, man får ta deras vittnesmål i frågan; för vad det är.
Och jag är långt ifrån övertygad om att det var SE de såg utanför biografen. Han hade ju (trots allt) ett tämligen alldagligt utseende? OM det var SE, så kan det ju finnas en annan förklaring till varför han smög runt Grand, än att han var beväpnad med en mindre kanon och skulle släcka Palme utanför biografen, tänker jag.
Angående den person som mordplatsvittnena skådat, har vi ju (dels) inte en susning om hur han verkligen var klädd, hans ålder, huvudbonad eller attiraljer (handväska exempelvis). Vi vet egentligen inte ett jota om GM. Åldersmässigt enligt mordplatsvittnena fladdrar det ju alltifrån en smärt och sexig yngre person (förslagsvis runt 30), till en person som definitivt är äldre och inte springer med en yngre man "vigör" (förslagsvis runt 45-50), en lufsande elefant till något älgliknande i stegen. Visst, en majoritet nämner ett något längre plagg, somliga hävdar att den gick ner till "stussen", andra till knäna, osv...