2024-08-17, 20:25
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Andraplatsen klar ochTrazke börjar nog känna sig svettig i trosorna
Andraplatsen? Samma poäng och två matcher mer spelade.. Men topp tre är klar.
Citera
2024-08-17, 20:27
Medlem
mishimas avatar
Tror Hammarby blir nästa Stockholmslag vi kommer att få kämpa mot i toppen. Det var AIK i många år, men sedan 2019 har det varit Djurgården. Den maktpositionen tror jag de dock håller på att slarva bort på dålig scoutning.

Nu måste vi förbereda hos på Hammarbys offensiv. Men inte särskilt orolig. De kommer också att slarvade bort det.
Citera
2024-08-17, 20:27
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Andraplatsen? Samma poäng och två matcher mer spelade.. Men topp tre är klar.
Man kan redan nu räkna noll poäng för er mot tvillingarna och det kvarvarande derbyt.
Citera
2024-08-17, 20:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Man kan redan nu räkna noll poäng för er mot tvillingarna och det kvarvarande derbyt.
Nej, AIK har gått för bra för att nu kunna rädda säsongen med att slå oss. 1-0 och vi styr matchen från första minut.
Citera
2024-08-17, 20:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Nej, AIK har gått för bra för att nu kunna rädda säsongen med att slå oss. 1-0 och vi styr matchen från första minut.
Framtiden har facit som vanligt!
Citera
2024-08-17, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Tror Hammarby blir nästa Stockholmslag vi kommer att få kämpa mot i toppen. Det var AIK i många år, men sedan 2019 har det varit Djurgården. Den maktpositionen tror jag de dock håller på att slarva bort på dålig scoutning.

Nu måste vi förbereda hos på Hammarbys offensiv. Men inte särskilt orolig. De kommer också att slarvade bort det.
Det är svårt när tabellen haltar så. Djurgården har två hängmatcher. De ligger fortfarande över 2p/match i snitt. 35p på 17 matcher. Men även de dubblerar europa... än så länge.

Hammarby har dock tagit 13 p senaste 5, men då har de mött Värnamo, BPx2, Kalmar och Mjällby.

Men om Djurgården håller sitt snitt så hamnar de över 60p, Bajens nuvarande snitt skull ge dem 55p.

I andra änden så har Värnamo som ligger på kvalplats 1p/match i snitt. Tror ni man behöver 30+ för att undvika kval? I såfall behöver Göteborg 9p på avslutande 11 matcher. Senaste fem matcherna har Göteborg tagit 4p. (Djurgården, Sirius, Värnamo, Västerås, BP).

Edit: är det något landslagsuppehåll under hösten, efter vilken omgång?
Senast redigerad av MrOrdonnee 2024-08-17 kl. 20:42.
Citera
2024-08-17, 20:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Framtiden har facit som vanligt!
Blir jobbigt för Trazke att hålla på AIK imorgon iaf. Både BP och Gnaget går om isf och Häcken är på en trygg 10:e plats där dom hör hemma.
Citera
2024-08-17, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aec
Skryter och fakta är två olika saker ditt mongo.
Har tex peddo klubben 23 guld eller inte?
Historien kan man ju inte se på 🤣

Du verkar ha svårt för motargument och försöker bekämpa detta genom att försöka förolämpa folk ingen idé att hetsa upp sig.

Angående historiskt bästa svenska lag i Europa får man väl avgöra vilken tävling man tycker är störst CL eller Europa league, jag tycker ju CL är störst och en final i den största tävlingen är större än att vinna B cupen men detta är en oändlig diskussion.
Senast redigerad av kallejansson 2024-08-17 kl. 21:37.
Citera
2024-08-17, 20:57
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Jag tror tyvärr du får räkna med Dif också. Så länge dom säljer spelare och/eller spelar gruppspel i europa så bör dom utan problem kunna vara en topp 3 favorit. Sen skall det ju spelas om det också, men det skall mycket till om Dif (läs, de kommande 3-5 åren till att börja med) inte skall tippas som en topp 3 kandidat.

MFF kommer så klart fortsätta vara storfavorit till guldet så länge inte något annat lag börjar närma sig en halv miljard i eget kapital. Bajen och Dif är på gång, men inte ens halvvägs...ännu.

Kvar bland "topp 3" finns en plats för övriga lag att bråka om. Med argument som du är inne på i ditt inlägg, så kommer jag säga att Bajen är dom som ligger bäst för att ta den positionen i fotbolls Sverige.

Som dark horse bakom dessa 3 lag så ser jag bara Aik som ett lag som har förutsättningarna. Egentligen bättre grundförutsättningar Djurgården och rätt likvärdiga som med Bajen.
Dock har Aik fastnat ordentligt med stövlarna i gyttjan i 2 säsonger medans övriga drar ifrån. Frågan är när Aik kommer loss och hur mycket försprång övriga lag har hunnit få.

Lag som Elfsborg, Hief, Kalmar, Östersund, Häcken kommer alltid dyka upp men inget av lagen kommer övertid vara ett "topp 3" -lag. Då är det större chans att riskera att åka ur något enstaka år tror jag.
Citera
2024-08-17, 20:57
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Blir jobbigt för Trazke att hålla på AIK imorgon iaf. Både BP och Gnaget går om isf och Häcken är på en trygg 10:e plats där dom hör hemma.
Tveksamt om vi tappar någon mer poäng i år? Inte alls omöjligt att vi slutar på 66 poäng i år, frågan är bara om det räcker för att gå om MFF?
Citera
2024-08-17, 20:58
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag tror tyvärr du får räkna med Dif också. Så länge dom säljer spelare och/eller spelar gruppspel i europa så bör dom utan problem kunna vara en topp 3 favorit. Sen skall det ju spelas om det också, men det skall mycket till om Dif (läs, de kommande 3-5 åren till att börja med) inte skall tippas som en topp 3 kandidat.

MFF kommer så klart fortsätta vara storfavorit till guldet så länge inte något annat lag börjar närma sig en halv miljard i eget kapital. Bajen och Dif är på gång, men inte ens halvvägs...ännu.

Kvar bland "topp 3" finns en plats för övriga lag att bråka om. Med argument som du är inne på i ditt inlägg, så kommer jag säga att Bajen är dom som ligger bäst för att ta den positionen i fotbolls Sverige.

Som dark horse bakom dessa 3 lag så ser jag bara Aik som ett lag som har förutsättningarna. Egentligen bättre grundförutsättningar Djurgården och rätt likvärdiga som med Bajen.
Dock har Aik fastnat ordentligt med stövlarna i gyttjan i 2 säsonger medans övriga drar ifrån. Frågan är när Aik kommer loss och hur mycket försprång övriga lag har hunnit få.

Lag som Elfsborg, Hief, Kalmar, Östersund, Häcken kommer alltid dyka upp men inget av lagen kommer övertid vara ett "topp 3" -lag.
Men Bajen har alltid varit ett topplag?
Citera
2024-08-17, 21:00
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Men Bajen har alltid varit ett topplag?
Sa jag det?

För det första så ligger Bajen rätt bra till när det gäller prispengarna (tappade ordet för vad det faktiskt kallas) som baserar sig på resultatet de senaste 5 åren. Men nu var det inte det historiska som diskuterades, utan förutsättningar för framtida framgångar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in