Citat:
Ursprungligen postat av
Dopy
Varför läser du aldrig det folk skriver? så man slipper upprepa det folk redan skrivit?
Men som folk redan skrivit, efter den redan publicerats är det för sent.
Även om Anjo tar bort den nu kommer andra fortsätta sprida den, precis som med "förhöret" med lilla C. Därför man hade velat stoppa den redan när Anjo hintade om den, innan den släpptes.
Därför man tyckte att folk som påstår att dem bryr sig om barnet och som har en nära relation kunde bett sin kompis att inte släppa låten för barnets skull.
Skulle en nära vän till mig släppa en låt i syfte att attackera en människa och på köpet skada ett barn så skulle jag reagera ganska kraftigt på min kompis sjuka beteende. Men alla är vi olika, alla har vi olika gränser av vad vi tycker det är okej att folk gör.
Ta ner tonen lite.
Jag har inte haft en konversation med dig utan du valde att starta en med mig.
Men nu är ju alla band klippta med Jocke och hans familj, de är ju icke-existerande och obetydliga, så varför lägga energi och bry sig om personer som man valt att radera ut ens liv vad de påstår bry sig om? De kan inte räkna med hjälp från främlingar. Deras relation är historia nu, ett medvetet och aktivt taget beslut.
1 -2 dagar max får man älta och må dåligt eller hur reglerna nu var.
Förhöret med barnet korrigerades genom att en anhörig till barnet hörde av sig. Det var ingen av vårdnadshavarna då vill jag påpeka.
Vårdnadshavarna ta det rättsligt istället, mycket enkelt om det inte skulle fungera att ta en sansad diskussion med upphovsmannen.
Jag råder fortfarande till att försöka den vägen först och tänka på hur man lägger fram det.