2024-08-17, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Och hur vet du att Chrippa inte bett Anjo ta ner videon?

Det vet jag inte, men just den frågan har jag ställt om vårdnadshavarna ens försökt, men har fortfarande inte fått svar.

Vårdnadshavarna kan även ta det den rättsliga vägen. Det brukar ge mer effekt än att skyffla över det på en tredje part som rättsligt inte har några som helst befogenheter att säga till om en video eller låt som publicerats.
Det är oftast så man brukar göra när det kommer till minderåriga barn som enligt lag inte kan föra sin egen talan.
Citera
2024-08-17, 12:48
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det vet jag inte, men just den frågan har jag ställt om vårdnadshavarna ens försökt, men har fortfarande inte fått svar.

Vårdnadshavarna kan även ta det den rättsliga vägen. Det brukar ge mer effekt än att skyffla över det på en tredje part som rättsligt inte har några som helst befogenheter att säga till om en video eller låt som publicerats.
Det är oftast så man brukar göra när det kommer till minderåriga barn som enligt lag inte kan föra sin egen talan.
Varför läser du aldrig det folk skriver? så man slipper upprepa det folk redan skrivit?
Men som folk redan skrivit, efter den redan publicerats är det för sent.
Även om Anjo tar bort den nu kommer andra fortsätta sprida den, precis som med "förhöret" med lilla C. Därför man hade velat stoppa den redan när Anjo hintade om den, innan den släpptes.
Därför man tyckte att folk som påstår att dem bryr sig om barnet och som har en nära relation kunde bett sin kompis att inte släppa låten för barnets skull.

Skulle en nära vän till mig släppa en låt i syfte att attackera en människa och på köpet skada ett barn så skulle jag reagera ganska kraftigt på min kompis sjuka beteende. Men alla är vi olika, alla har vi olika gränser av vad vi tycker det är okej att folk gör.
Citera
2024-08-17, 13:05
Medlem
Citat:
Varför läser du aldrig det folk skriver? så man slipper upprepa det folk redan skrivit?
Men som folk redan skrivit, efter den redan publicerats är det för sent.
Även om Anjo tar bort den nu kommer andra fortsätta sprida den, precis som med "förhöret" med lilla C. Därför man hade velat stoppa den redan när Anjo hintade om den, innan den släpptes.
Därför man tyckte att folk som påstår att dem bryr sig om barnet och som har en nära relation kunde bett sin kompis att inte släppa låten för barnets skull.

Skulle en nära vän till mig släppa en låt i syfte att attackera en människa och på köpet skada ett barn så skulle jag reagera ganska kraftigt på min kompis sjuka beteende. Men alla är vi olika, alla har vi olika gränser av vad vi tycker det är okej att folk gör.

Ta ner tonen lite.
Jag har inte haft en konversation med dig utan du valde att starta en med mig.

Men nu är ju alla band klippta med Jocke och hans familj, de är ju icke-existerande och obetydliga, så varför lägga energi och bry sig om personer som man valt att radera ut ens liv vad de påstår bry sig om? De kan inte räkna med hjälp från främlingar. Deras relation är historia nu, ett medvetet och aktivt taget beslut.
1 -2 dagar max får man älta och må dåligt eller hur reglerna nu var.

Förhöret med barnet korrigerades genom att en anhörig till barnet hörde av sig. Det var ingen av vårdnadshavarna då vill jag påpeka.

Vårdnadshavarna ta det rättsligt istället, mycket enkelt om det inte skulle fungera att ta en sansad diskussion med upphovsmannen.
Jag råder fortfarande till att försöka den vägen först och tänka på hur man lägger fram det.
Citera
2024-08-17, 15:11
Avstängd
Skattesskulders avatar
Citat:
Ta ner tonen lite.
Jag har inte haft en konversation med dig utan du valde att starta en med mig.

Men nu är ju alla band klippta med Jocke och hans familj, de är ju icke-existerande och obetydliga, så varför lägga energi och bry sig om personer som man valt att radera ut ens liv vad de påstår bry sig om? De kan inte räkna med hjälp från främlingar. Deras relation är historia nu, ett medvetet och aktivt taget beslut.
1 -2 dagar max får man älta och må dåligt eller hur reglerna nu var.

Förhöret med barnet korrigerades genom att en anhörig till barnet hörde av sig. Det var ingen av vårdnadshavarna då vill jag påpeka.

Vårdnadshavarna ta det rättsligt istället, mycket enkelt om det inte skulle fungera att ta en sansad diskussion med upphovsmannen.
Jag råder fortfarande till att försöka den vägen först och tänka på hur man lägger fram det.

Mycket som är snurrigt i Familjen berg
Men nu är de mesta sammanfattat och iväg skickat i fredags.
Det kryper närmare Christofer , Men hoppas du får en bra helg med din dotter
Och hinner reflektera över om de var vart det.
Heder till Jacke.

Lionel vart super glad !!!
Citera
2024-08-17, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Du har lagt skuld på offret, Chrippa.

Chrippa har inte kunnat agera innan låten finns ute, den enda som har kunnat stoppa låten ”dotter med Dj Snöstorn är Joakim Lundell”

Jocke är skyldig, för han har ett
medmänskligt ansvar. Jocke njuter av detta.

Joakim som alltid tar ställning offentligt, skulle enligt alla psykologer i världen också ta ställning till detta offentligt. Han kunde stoppa låten, men han ville inte stoppa låten.

Nu bär han hundhuvet för det.

Jonna måste vara stolt över sin ”man”. En man som säger sig älska barn. Joakim är en psykopat och han har sett till så Anjo gav ut låten.

#freelillen

Känns som du tycker att Jocke ska rycka ut så fort det blir problem och däremellan kan man kasta en massa skit på honom, förstår inte riktigt tankesättet.
Citera
2024-08-17, 16:31
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Känns som du tycker att Jocke ska rycka ut så fort det blir problem och däremellan kan man kasta en massa skit på honom, förstår inte riktigt tankesättet.
Nja tankesättet är väl snarare att ena stunden stå och skrika att man vill skydda barnet, och uppmuntra alla att soc anmäla för att skydda barnet, för att i nästa stund vara tyst när ens egna nära vän attackerar samma barn. Det är väl lite dubbelmoralen.
Men Jocke kanske har slutat bry sig om lilla C helt enkelt?
Citera
2024-08-17, 16:32
Medlem
Citat:
Hur du kan tycka det är okej att man ger sig på barn för att man vill hämnas på ena föräldern är bara sjukt.
Jag kommer aldrig tycka det är okej att attackera eller dra in barn i bråk emellan vuxna.
Men jag visste redan att du och jag är väldigt olika.

Men vilavila har väl aldrig sagt att det är okej att ge sig på barn? Jag tycker du ska läsa om de personen skriver.
Citera
2024-08-17, 16:35
Medlem
Citat:
Nja tankesättet är väl snarare att ena stunden stå och skrika att man vill skydda barnet, och uppmuntra alla att soc anmäla för att skydda barnet, för att i nästa stund vara tyst när ens egna nära vän attackerar samma barn. Det är väl lite dubbelmoralen.
Men Jocke kanske har slutat bry sig om lilla C helt enkelt?

Tror inte han har slutat bry sig däremot så har ju chrippa gjort helt klart för Jocke att han inte ska ha något mer barnet att göra.
Hur än Jocke hade gjort så tror jag det skulle vändas emot honom.
Citera
2024-08-17, 16:37
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutemute123
Tror inte han har slutat bry sig däremot så har ju chrippa gjort helt klart för Jocke att han inte ska ha något mer barnet att göra.
Hur än Jocke hade gjort så tror jag det skulle vändas emot honom.
Jag tror inte heller Jocke slutat bry sig om lilla C. Därför jag reagerar på situationen som jag gör.
Oavsett om Chrippa skulle be Jocke fara åt helevete så tror jag aldrig Jocke skulle sluta bry sig om vad som händer med lilla C och hur hon mår.
Oavsett vad jag tycker om Jocke så tror jag inte Jocke vill lilla C något illa.
Citera
2024-08-17, 16:45
Medlem
Citat:
Hur du kan tycka det är okej att man ger sig på barn för att man vill hämnas på ena föräldern är bara sjukt.
Jag kommer aldrig tycka det är okej att attackera eller dra in barn i bråk emellan vuxna.
Men jag visste redan att du och jag är väldigt olika.

Nu får du ge dig. Sluta vänd och vrid på allt man skriver för att du är ute efter att skapa konflikter. Jag är inte intresserad av att du ska börja hitta på saker som jag inte har skrivit och fabricera ihop en egen sanning. Ge dig någongång!

Du själv kanske ska lyfta ett finger för barnets skull istället för att hålla på att tjafsa med andra.
Återkom med en skärmdump på din konversation med upphovsmannen gällande ärendet, så kan vi ta det därifrån om det är något som är oklart.

Pajas-fasoner.
Citera
2024-08-17, 16:47
Medlem
Citat:
Jag tror inte heller Jocke slutat bry sig om lilla C. Därför jag reagerar på situationen som jag gör.
Oavsett om Chrippa skulle be Jocke fara åt helevete så tror jag aldrig Jocke skulle sluta bry sig om vad som händer med lilla C och hur hon mår.
Oavsett vad jag tycker om Jocke så tror jag inte Jocke vill lilla C något illa.

Där är vi helt överens, och kanske Jocke har pratat med Anjo om detta privat det kan vi ju inte veta.
Jag tycker väl inte heller att man ska göra låtar om barn.
Citera
2024-08-17, 20:56
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Nu får du ge dig. Sluta vänd och vrid på allt man skriver för att du är ute efter att skapa konflikter. Jag är inte intresserad av att du ska börja hitta på saker som jag inte har skrivit och fabricera ihop en egen sanning. Ge dig någongång!
Lugn och fin nu. Beskyll inte Dopy för att bete sig som du gör. Det knepet fungerar inte på individer med någorlunda hög IQ, vi ser ditt mönster.

Joakim är den enda som kan skicka ett sms och få bort låten. Det vet du, jag och hela tråden.

Varför gör han då inte det? För han vill förnedra Lillen främst, för det skadar Chrippa och Linnea mer än när dom själva attackeras.

Joakim vill ha kvar låten Dotter och har jobbat hårt med positiv förstärkning för att Anjo ska våga ta steget att gå så långt.

Nu använder sekten låten för att försöka uppressa Chrippa att ha kontakt med dom. Precis som med Cluee.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in