2024-08-17, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rescuedogs4ever
Såg att nya!! annonser låg ute i torsdags. Det är nog inte allt för lätt att hitta unga tjejer som vill jobba på dom premisserna

Jag skulle tro att ryktet går vart man inte ska söka jobb.
Och att PÖ dessutom gått ut stenhårt med sekretess, förtal och att han anmält lär inte göra fler motiverade att söka jobb.
Och har man hängt med här eller i grupperna om Essie som inte styrts av PÖ så har man fått klart för sig att han inte drar sig för att ljuga.

Det var någon/några assistenter som skrev att han hotar till till tystnad och av allt som kommit fram bekräftar ju bara. Hans sätt att styra i gruppen säger otroligt mycket.
Ingen får säga något negativt för då blockas dom.
Tur han inte kan styra Flash!
Ingen skön snubbe precis.

Och till det då en brukare som är så pass aggressiv så du riskerar att hamna på akuten och sy ihop lite hål efter sax eller tänder.

Hade PÖ varit minsta lilla mån om sin dotter hade han sett till att hon fått ett boende med ordentligt utbildad personal som är beredda att ta konflikterna som kommer komma tills fröken lärt sig vad som gäller.

Essie kommer nog inte komma fram vare sig levande eller död men allt det här kanske har gett mer än sorg.
Det kanske blir hårdare regelverk runt assistenthundar.
Att önska snabbare insatser av LS är kanske att önska för mycket men men.. Hoppet finns
Att agera och inte blunda när man ser att något inte stämmer.
Bättre regler och information till alla assistenter om deras rättigheter och så klart skyldigheter, som att anmäla vanvård av djur.
Citera
2024-08-17, 17:42
Medlem
Nonitottas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Ja, det ska och får inte finnas några gränser för A. Ett helt idiotiskt o skevt uppfostringssätt. Jag tror att As aggressionsutbrott beror på fel uppfostran från föräldrarna. Därför hade det varit bäst om hon kom bort helt från föräldrarna.

Tror nog att A hade fått raseriutbrott ändå, men kanske inte lika farliga och inte så ofta. Hur lever man om man "inte FÅR" säga nej till sitt barn? Går man på äggskal? Det är definitivt inte bra för barnets utveckling och uppfostran.

Att köpa en boxboll till ett aggressivt barn kanske är en bra ide', de har ju en sån. Men jag tror inte alls att det är något som är bra.

Tanke - känsla - handling.

Kanske har jag fel? Hellre avslappning och att räkna till 10 osv, om A nu kan räkna till 10.

Finns flera sätt att lära ut hur man svalkar sitt sinne, även för dem som får aggressionsanfall pga ångest och/eller ilska och nedsatta förmågor av annan art.

"Jag vill ha en båt så jag kan fiska" - eller "jag vill ha en hund".
Föräldrarna: "Klart du får det, min prinsessa" (som PÖ kallar sin dotter).

Vad säger de om hon vill ha och köra en egen bil, tro?
Senast redigerad av Nonitotta 2024-08-17 kl. 18:03.
Citera
2024-08-17, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blondpion
Vi har redan utrett att den filmen är gammal och inte ligger i rätt tidsfas.

Mamman kom lägligtmed en gammal film när vi efterfrågade varför hon var tyst. Lite som gubben i lådan o som fler gör.

Nu var det inte det som mitt inlägg handlade om utan var ett svar på fråga ifrån en annan person än du på forumet som undrade vad den nya posten på familjens Facebook grupp handlade om. Där jag svarade att bortom filmen med A som leker med Essie, (och som jag skiter högaktningsfullt i vad alla självutnämnda experter på väder och filmkonst som du här vill få tjafsa om kring den). Så finns i övrigt ingen annan post förutom att det finns en post som deklarerar att gruppen nu är privat.

Det finns således ingen anledning för dig att kommentera mitt svar till någon annan öht… särskilt som du inte ens förstod innehållet i det…
Citera
2024-08-17, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Polisen kan ju gjort en annan bedömning/utredning gällande filmen och dess äkthet? För det finns ju en pågående förundersökning gällande stöld av hund?
Dom analyserar väl filmen iaf?
El är jag helt ute och flaxar?

Jag avsåg filmen som mamman lade ut där Essie hoppar på alldeles för höga hinder. En lek med godis och inte att betraktas som träning.
Citera
2024-08-17, 19:49
Avslutad
Några här nämnde tidigare fallet Elisabeth och jag blev att tänka på historien om flickan Josefin, när jag hör om A:s alla personalbyten och aggressionsutbrott. Se gärna länk nedan. Nu vet jag att vården kring A inte ger oss svar på vad som hänt Essie, men vill ändå ställa frågan. Har socialpsykiatrin varit aktuell för A tro?

https://flickanbakompansarglaset.story.aftonbladet.se/chapter/det-ar-ett-misslyckande/
Citera
2024-08-17, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scoutsin
Nu var det inte det som mitt inlägg handlade om utan var ett svar på fråga ifrån en annan person än du på forumet som undrade vad den nya posten på familjens Facebook grupp handlade om. Där jag svarade att bortom filmen med A som leker med Essie, (och som jag skiter högaktningsfullt i vad alla självutnämnda experter på väder och filmkonst som du här vill få tjafsa om kring den). Så finns i övrigt ingen annan post förutom att det finns en post som deklarerar att gruppen nu är privat.

Det finns således ingen anledning för dig att kommentera mitt svar till någon annan öht… särskilt som du inte ens förstod innehållet i det…

Jag kommenterar vilket svar jag vill, du kan gå o bestämma någon annanstans än här på Flashback. Passar det inte så gå ut i skogen o skrik av dig.

CÖs inlägg om hur snäll o söt A är samt filmen hur hon o Essie glatt leker visar ingenting förutom en matglad labbe. Filmen är inte ens tagen i år såvida PÖ o CÖ inte prioriterade ombyggnad av rabatten istället för att leta efter en bortsprungen hund.

Att ämnet var så känsligt för dig kan jag tyvärr inte hjälpa men det framgår tydligt efter CÖs inlägg och film att hon ljuger lika mycket som PÖ. Den kom även lägligt när det efterfrågades var mamman var... Som gubben i lådan...
Citera
2024-08-17, 20:04
Medlem
Nottelitens avatar
PÖ ljuger som vanligt :
https://i.imgur.com/WYs8qHE.jpg
Citera
2024-08-17, 20:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Lugnt och skönt i tråden. 😃

Någon undrade vad som hänt senaste tiden, skriver liten sammanfattning. Fyll gärna på.

1. Osynliga mamman framträder med ett inlägg om hur gullig hennes dotter är och att assistenterna är svikare. En film med Essie och A bifogas, som visar A kastande godis. Den påstås vara filmad några dagar innan hon försvann vilket visar sig vara lögn. Analys finns bakåt i tråden.

2. Oroar mig för katten Snövit, som ska vara kvar med A. Synd att inte assistenterna tog upp henne när de anmälde Essie. Ringer LS som först säger deras uppdrag är jordbruksdjur och djurmisshandel är polisens bord. Men de uppger att de känner till katten Snövit och mer än så fick jag inte fram.

3. Diverse vilda spekulationer om inblandning av kurdiska räven, Jehovas vittnen, mc gäng, hackers mm framförs i tråden. Inga belägg finns.

4. En polisanmälan gällande misshandel av Essie konstateras. Postad i den öppna Sanningen gruppen, dump finns. Anonym. Att LS redan lämnat över sitt ärende dit pga att Eśsie försvann precis när de skulle göra inspektion vet vi, så en tung anmälan finns redan och så vitt vi vet pågår den utredninen plus andra brott. Polisen har lagt ner familjens anmälningar om hundstöld två gånger.

5. I en hemlig grupp träder en drönarpilot fram och uppger att han sökt Essie, samt att det varit stort sökpådrag med spårhundar och lokalbefolkningen inblandad. Dump finns. Motsägs av grannarna som inte sett eller hört något.

6. Familjens fejjangrupp görs om till privat och P bryter tystnaden efter blockat alla som är minsta ifrågasättande.
Citera
2024-08-17, 20:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
PÖ ljuger som vanligt :
https://i.imgur.com/WYs8qHE.jpg

Jag skrev tidigare ett inlägg där jag just undrade kring vad de säger till A nu, om var Essie är. För, jag vill minnas att PÖ sade ganska tidigt efter "försvinnandet", att de ganska snart skulle behöva säga till A att Essie är död om de inte fann henne. Så nu menar han alltså att de fortfarande håller linjen att Essie är på sjukhus? Hur går det ihop om de ska börja leta efter och skola in ny hund, vilket de också sagt att de behöver göra, därav pengainsamlingen?
Citera
2024-08-17, 20:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Lugnt och skönt i tråden. 😃

Någon undrade vad som hänt senaste tiden, skriver liten sammanfattning. Fyll gärna på.

1. Osynliga mamman framträder med ett inlägg om hur gullig hennes dotter är och att assistenterna är svikare. En film med Essie och A bifogas, som visar A kastande godis. Den påstås vara filmad några dagar innan hon försvann vilket visar sig vara lögn. Analys finns bakåt i tråden.

2. Oroar mig för katten Snövit, som ska vara kvar med A. Synd att inte assistenterna tog upp henne när de anmälde Essie. Ringer LS som först säger deras uppdrag är jordbruksdjur och djurmisshandel är polisens bord. Men de uppger att de känner till katten Snövit och mer än så fick jag inte fram.

3. Diverse vilda spekulationer om inblandning av kurdiska räven, Jehovas vittnen, mc gäng, hackers mm framförs i tråden. Inga belägg finns.

4. En polisanmälan gällande misshandel av Essie konstateras. Postad i den öppna Sanningen gruppen, dump finns. Anonym. Att LS redan lämnat över sitt ärende dit pga att Eśsie försvann precis när de skulle göra inspektion vet vi, så en tung anmälan finns redan och så vitt vi vet pågår den utredninen plus andra brott. Polisen har lagt ner familjens anmälningar om hundstöld två gånger.

5. I en hemlig grupp träder en drönarpilot fram och uppger att han sökt Essie, samt att det varit stort sökpådrag med spårhundar och lokalbefolkningen inblandad. Dump finns. Motsägs av grannarna som inte sett eller hört något.

6. Familjens fejjangrupp görs om till privat och P bryter tystnaden efter blockat alla som är minsta ifrågasättande.

Tack för sammanfattning!

Drönarpiloten, Bj*rn väl? Han verkar vara en riktigt hyvens kille utifrån vad jag kan förstå på andra personer på FB som lagt ut inlägg där han hjälpt till att finna deras bortsprungna djur med hjälp av drönare med värmekamera. Han jobbar tydligen ideellt och mitt i natten om så behövs. Kanske stämmer det att han varit där och sökt efter Essie men det är fortfarande något luddigt varför familjen önskat drönare om de tror/säger sig veta att Essie är stulen.
Citera
2024-08-17, 20:22
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Jag skrev tidigare ett inlägg där jag just undrade kring vad de säger till A nu, om var Essie är. För, jag vill minnas att PÖ sade ganska tidigt efter "försvinnandet", att de ganska snart skulle behöva säga till A att Essie är död om de inte fann henne. Så nu menar han alltså att de fortfarande håller linjen att Essie är på sjukhus? Hur går det ihop om de ska börja leta efter och skola in ny hund, vilket de också sagt att de behöver göra, därav pengainsamlingen?
ja, men det de faktiskt säger till A kan vara något helt annat...
Citera
2024-08-17, 20:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kryptonitonia
Tack för sammanfattning!

Drönarpiloten, Bj*rn väl? Han verkar vara en riktigt hyvens kille utifrån vad jag kan förstå på andra personer på FB som lagt ut inlägg där han hjälpt till att finna deras bortsprungna djur med hjälp av drönare med värmekamera. Han jobbar tydligen ideellt och mitt i natten om så behövs. Kanske stämmer det att han varit där och sökt efter Essie men det är fortfarande något luddigt varför familjen önskat drönare om de tror/säger sig veta att Essie är stulen.

Tycker det är märkligt att det kommer fram först nu och i en hemlig grupp dessutom. Det är samma sak med den som uppges ha varit där med sökhundar, inget offentligt. De tog inte tillvara möjligheten till gratis reklam via exponering i riksmedia, kända hundprofiler, offentliga grupper mm innan någon ifrågasatt och varför kan man ju undra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in