2024-08-17, 16:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Han har ju lika mycket belägg som du har när du refererar till dina kompisars utredningar.
Varför är han mytoman men inte du?

Han svarar överhuvudtaget inte på vad jag skriver och nu påstår han helt plötsligt att han haft mailkontakt med Bo Edvardsson hela tiden enligt följande:

Citat:
Jag har nu haft mailkontakt med Bo under hela veckan och presenterat tråden för honom. Han säger att du sannolikt är helt sjuk i huvudet och en fara för allmänheten, att du har fel i precis allt du skriver och att han absolut inte vill bli förknippad med dig, denna tråden eller de andra psykfallen i FU.

Angående min kompis är det sekretess. Antingen tror du på vad jag säger eller inte. Och det är helt ok. Vet inte riktigt vad jag skulle ha för anledning att ljuga om socialtjänsten. Det är en myndighet med stora problem och inkompetent personal. Det är klart att det går ut över barnutredningarnas kvalitet på olika sätt. Inte minst när de inte granskas kritiskt av någon domstol eller annat kontrollorgan.
2024-08-17, 16:21
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Han svarar överhuvudtaget inte på vad jag skriver och nu påstår han helt plötsligt att han haft mailkontakt med Bo Edvardsson hela tiden enligt följande:

Angående min kompis är det sekretess. Antingen tror du på vad jag säger eller inte. Och det är helt ok. Vet inte riktigt vad jag skulle ha för anledning att ljuga om socialtjänsten. Det är en myndighet med stora problem och inkompetent personal. Det är klart att det går ut över barnutredningarnas kvalitet på olika sätt. Inte minst när de inte granskas kritiskt av någon domstol eller annat kontrollorgan.

Ok mytoman. Vi säger så.
2024-08-17, 16:21
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ok mytoman. Vi säger så.

Men din kompis är det inte? Ok.
2024-08-17, 16:25
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Men din kompis är det inte? Ok.

Ne varför skulle han vara det?
2024-08-17, 16:30
Avslutad
Citat:

Men snälla nån. Det är flera som sett mailkonversationen. Många faktiskt.
2024-08-17, 16:38
Avslutad
Citat:
Det här du hittat på. Jag har om möjligt skrivit att du borde låta soc experimentera med dina egna barn (och då menade jag givetvis precis som de gör idag med andras barn).

Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18

Vad i hela friden menar du med "om möjligt"? Du HAR skrivit just detta, det finns här svart på vitt för alla att se. Vad menar du med "om möjligt"?

Citat:
Ska du också börja märka ord? Ska du inte svara på något av det jag skriver istället för att tramsa och komma med personangrepp som vanligt?

Citat:
Var nu vänlig och svara på min enkla fråga.

Citat:
Har du någonsin själv bemött något av det jag skriver mer än med personangrepp?

Kan du vara vänlig och svara på min enkla fråga?
2024-08-17, 16:49
Medlem
Citat:

Har ni någonsin pratat med någon förälder och lyssnat på deras upplevelse? Om inte gör det först och återkom sen.

Sätt dig ner, lyssna noga på en drabbat förälder och läs igenom allt material, inte bara domen!

Jag har 🙋‍♀️ Det var jättesynd om mamman som blivit av med ett barn (och hade bara ett hemma). Jag tyckte synd om henne! Tills det kvarvarande barnet på 7 år en dag öppnade upp sig för mig och berättade att hon bla blir slagen hemma och var själv ibland på natten när mamman jobbade.
2024-08-17, 16:55
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Men snälla nån. Det är flera som sett mailkonversationen. Många faktiskt.

Antar att du inte har något emot att jag delar bosses svar här, säg till i så fall så plockar jag bort den.

https://i.ibb.co/7v8Gq61/bossemail.png

Och grymt tack till alla som hjälpte till att få Bosses uppmärksamhet kring detta.
2024-08-17, 16:55
Medlem
Citat:

Inget är sekretess mellan privatpersoner , har man fått en kompis utredning finns det ingen sekretess trots att det inte för utomstående går att få ut samma material
2024-08-17, 16:59
Avslutad
Citat:
Antar att du inte har något emot att jag delar bosses svar här, säg till i så fall så plockar jag bort den.

Och grymt tack till alla som hjälpte till att få Bosses uppmärksamhet kring detta.

Ah tack, jättefint av dig! Jag är värdelös på sånt där med att lägga upp bilder.
2024-08-17, 17:54
Avslutad
Citat:

Jag är mer orolig över huruvida BE är ok med att bli publicerad här? Tänker att tråden följs av lättkränkta gränsöverskridare som gett sig själva absolut tolkningsföreträde i sitt hat gentemot socialtjänst, socialsekreterare och socionomer. Jag har tidigare informerat trådapan (mfl) att den tolkar både Edvardsson och Tärnfalk som fan tolkar bibeln när den i sin iver inbillar sig att herrarna tillhör team trådapa/LVU-kampanjare. Tror bägge kan hålla sig för skratt gällande att bli indragna i denna loppcirkus. Nu tycker jag synd om BE
2024-08-17, 17:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inget är sekretess mellan privatpersoner , har man fått en kompis utredning finns det ingen sekretess trots att det inte för utomstående går att få ut samma material

Jag synar att det handlar om en "kompis".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in