2024-08-17, 08:57
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
De har inte koll på vad de gör då de har så många barn placerade att hålla koll på och stor brist på familje och jourhem. Det leder till att barn plågas istället för att vårdas som tanken är.

Tycker det är vidrigt att du vill att mina barn ska plågas till döds för att jag ska lära mig en läxa.

Citat:
Men snälla nån. Det här är något helt annat. Jag pratar inte missbruksvård, jag pratar LVU och synen på föräldrars obefintliga rättigheter gentemot soc. Och även om du kan hitta något enstaka fall där en socialsekreterare dömts för tjänstefel. Hur många socialsekreterare är det som döms för tjänstefel årligen? och hur många är det pga att de ljugit om föräldrar och manipulerat LVU-utredningar? Det kommer du inte att hitta. Detta vet soc och därför fortsätter de på detta sätt år ut och år in.

Att dra slutsatser utifrån ett enda fall gör ju du hela tiden.

Citat:
Men vad är fel i det jag säger? Det måste du kunna peka ut mer än att hävda att det "grundlösa påstående" vad exakt är grundlöst?

Dina påståenden, grundlöst i denna kontext betyder, att du kommer med påståenden utifrån vad du tror, utan någon grund, kan du inte läsa?

Citat:
Det är inte bara min kompis utredning som genomförts felaktigt jag har läst flera andra också med exakt samma fel. Väger man samman allt är det ett stort systemfel som inte borde accepteras i ett demokratiskt land, men vi har valt den ordningen för att barn är heliga och vi tror att socialtjänsten gör rätt bedömningar. Men verkligheten är en helt annan.

Jag har läst flera utredningar och kommit fram till det motsatta, så då är vi tillbaka på ruta ett.
Om jag ska godtyckligt bara lita på dig och att 1) det ens finns några utredningar, 2) du kommit fram till en korrekt bedömning, baserat enbart på att du påstår det, så måste ju samma gälla för mig också eller hur?
2024-08-17, 09:05
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Tycker det är vidrigt att du vill att mina barn ska plågas till döds för att jag ska lära mig en läxa.
Nej det har du fantiserat ihop. Du litar på soc. Då skulle du vara bekväm med att deras beslut är korrekta och att de tar väl hand om dina barn. Varför skulle de ha ihjäl dina barn? Litar du inte på soc längre?

Citat:
Att dra slutsatser utifrån ett enda fall gör ju du hela tiden.
Nej det gör jag inte. Bo Edvardsson, Michael Tärnfalk, flera socionomer, jurister och advokater tycker precis likadant om detta. Det är ett systemfel som drabbar barnen som du säger dig bry dig om. Det gör du inte om du vill låta soc fortsätta härja som de gör.

Citat:
Dina påståenden, grundlöst i denna kontext betyder, att du kommer med påståenden utifrån vad du tror, utan någon grund, kan du inte läsa?
Nej det kommer från att jag vet, eftersom jag till skillnad mot dig inte bara läser utredning och dom, utan även ALLT material som utredningen byggde på.

Citat:
Jag har läst flera utredningar och kommit fram till det motsatta, så då är vi tillbaka på ruta ett.
Precis du har läst utredningar. Och det är precis det som är ditt problem och varför du saknar förståelse för vad som är systemfelet. Du behöver läsa allt material och förstå hur soc systematiskt jobbar för att få igenom LVU genom att på ett mycket systematiskt och selektivt sätt välja ut information i utredningen.

Citat:
Om jag ska godtyckligt bara lita på dig och att 1) det ens finns några utredningar, 2) du kommit fram till en korrekt bedömning, baserat enbart på att du påstår det, så måste ju samma gälla för mig också eller hur?
Det är inte bara jag som har den här kritiken och det vet du om du googlar lite och lämnar denna tråd för en stund.
2024-08-17, 09:15
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Nej det har du fantiserat ihop. Du litar på soc. Då skulle du vara bekväm med att deras beslut är korrekta och att de tar väl hand om dina barn. Varför skulle de ha ihjäl dina barn? Litar du inte på soc längre?

Så vad är läxan du hoppas jag ska lära mig? Vad jag tror eller tycker om socialtjänsten i denna kontext är irrelevant, Du har utryckligen sagt att soc skadar och rent av dödar barn, och du har sagt att detta önskar du ska hända mina barn så jag lär mig en läxa.

Ingen fantasi, detta har du sagt svart på vitt och det har jag påvisat flertalet gånger nu.

Citat:
Nej det gör jag inte. Bo Edvardsson, Michael Tärnfalk, flera socionomer, jurister och advokater tycker precis likadant om detta. Det är ett systemfel som drabbar barnen som du säger dig bry dig om. Det gör du inte om du vill låta soc fortsätta härja som de gör.

Att du tror de tycker precis likadant går jag med på. Men som jag sagt till dig upprepade gånger nu, citera eller referera till relevant material om du vill använda dessa källor, annars är det åter igen bara ditt tyckande.

Citat:
Nej det kommer från att jag vet, eftersom jag till skillnad mot dig inte bara läser utredning och dom, utan även ALLT material som utredningen byggde på.
Eftersom det inte går att verifiera, så är det bara påståenden från din sida.

Citat:
Precis du har läst utredningar. Och det är precis det som är ditt problem och varför du saknar förståelse för vad som är systemfelet. Du behöver läsa allt material och förstå hur soc systematiskt jobbar för att få igenom LVU genom att på ett mycket systematiskt och selektivt sätt välja ut information i utredningen.

Det är inte bara jag som har den här kritiken och det vet du om du googlar lite och lämnar denna tråd för en stund.

Jag har också läst allt material i lika många utredningar som du och kommit fram till motsatsen, så.

Och nej åter igen, det är inte min uppgift att söka fram källor till dina grundlösa påståenden.
Det är den som kommer med påståenden som har som ansvar att underbygga sina argument med källor.
2024-08-17, 09:26
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så vad är läxan du hoppas jag ska lära mig? Vad jag tror eller tycker om socialtjänsten i denna kontext är irrelevant, Du har utryckligen sagt att soc skadar och rent av dödar barn, och du har sagt att detta önskar du ska hända mina barn så jag lär mig en läxa.

Du kommer bara att fatta vad som är fel om dina egna barn ligger potten och du hotas med LVU.

Citat:
Ingen fantasi, detta har du sagt svart på vitt och det har jag påvisat flertalet gånger nu.
Nope du fantiserar lika bra som socialsekreterarna.

Citat:
Att du tror de tycker precis likadant går jag med på. Men som jag sagt till dig upprepade gånger nu, citera eller referera till relevant material om du vill använda dessa källor, annars är det åter igen bara ditt tyckande.
Det är klart att de inte tycker EXAKT som jag. Men den gemensamma nämnaren är att vi kritiserar de icke rättssäkra utredningarna och den i stort sett obefintliga kontrollen av socialtjänstens uppgifter som de valt att dela med sig av till domstol och socialnämnd.

Citat:
Eftersom det inte går att verifiera, så är det bara påståenden från din sida.
Det är så många som hittat precis samma systemfel att det inte går att blunda för.

Citat:
Jag har också läst allt material i lika många utredningar som du och kommit fram till motsatsen, så.
Jaha och var har du fått ALLT material ifrån då, du som läst ALLT material? Vem känner du som är drabbad som delat allt sitt material med dig? Det är nämligen enda sättet att komma åt allt material i princip.

Citat:
Och nej åter igen, det är inte min uppgift att söka fram källor till dina grundlösa påståenden.
Källor? Behöver du källor för att ta reda på vad som är grundlöst i det jag påstår?

Citat:
Det är den som kommer med påståenden som har som ansvar att underbygga sina argument med källor.
Det är ju precis vad jag gjort, men du bemöter ingenting av det jag skriver mer än med: "det är ett grundlöst påstående" och sedan lämnar du det där utan en förklaring till varför du anser att det är ett grundlöst påstående.
2024-08-17, 09:38
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Det har inget med socialsekreterarnas lögner om föräldrar i utredningarna att göra. De enda falls om tas upp i domstol är om barn tagit skada av felaktig behandling. Synen på när föräldrar behandlats felaktigt är helt annorlunda och sådana fall tas i princip aldrig upp i domstol, även när konkret fakta finns på bordet.

Det är minst sagt spännande hur dina påståenden och krav förändras varje gång du blir motbevisad.

Först döms socialsekreterare aldrig, oförmögen som du är att googla själv så gör vi jobbet åt dig och hittar källor för raka motsatsen. Såklart hittar du på något nytt löjligt krav, blir motbevisad igen varpå du ytterligare en gång ändrar kravet.

Och ÄNDÅ frågar du dig varför ingen orkar bemöta din kritik och varför ingen lyssnar på dig. Du är en otroligt jobbig person, som har bestämt dig för utfallet av en teori innan du ens undersökt den.
När du motbevisas fortsätter du påstå att du har rätt, ytterligare en gång utan att framföra några nya bevis för dina påståenden. Dvs du ger dig själv clownstämpeln. Skyll dig själv.

Citat:
Du kommer bara att fatta vad som är fel om dina egna barn ligger potten och du hotas med LVU.

Nope du fantiserar lika bra som socialsekreterarna.

Du måste ju lida av vanföreställningar och demens?

I stycket ovanför hotar du med Socs vanvård för att i nästa stycke förneka att du skulle påstått något sådant?

Kan informera att alla aktiva deltagare i denna tråd märkt dina hot mot vajervevaren och att du insinuerar att placerade barn tar sina liv.

Först försvarar du pedofiler, sen försvarar du barnamördare och nu har du uppgraderat det hela till att ta folks barn utan skäl för att dom ska ta sitt liv under socialens vård.
Fantastisk människosyn. Inte alls hämndlysten.
2024-08-17, 09:45
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Det är minst sagt spännande hur dina påståenden och krav förändras varje gång du blir motbevisad.

Först döms socialsekreterare aldrig, oförmögen som du är att googla själv så gör vi jobbet åt dig och hittar källor för raka motsatsen. Såklart hittar du på något nytt löjligt krav, blir motbevisad igen varpå du ytterligare en gång ändrar kravet.

Och ÄNDÅ frågar du dig varför ingen orkar bemöta din kritik och varför ingen lyssnar på dig. Du är en otroligt jobbig person, som har bestämt dig för utfallet av en teori innan du ens undersökt den.
När du motbevisas fortsätter du påstå att du har rätt, ytterligare en gång utan att framföra några nya bevis för dina påståenden. Dvs du ger dig själv clownstämpeln. Skyll dig själv.

I stycket ovanför hotar du med Socs vanvård för att i nästa stycke förneka att du skulle påstått något sådant?

Kan informera att alla aktiva deltagare i denna tråd märkt dina hot mot vajervevaren och att du insinuerar att placerade barn tar sina liv.

Först försvarar du pedofiler, sen försvarar du barnamördare och nu har du uppgraderat det hela till att ta folks barn utan skäl för att dom ska ta sitt liv under socialens vård.

https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs

Detta är Kurt-sune i ett nötskal.
2024-08-17, 09:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Citat:
Men snälla nån, är du inte heller läskunnig?

De artiklar som länkats handlar om helt andra saker:

1. Fel barn omhändertogs vid ett LVU.

2. En missbrukare fick längre tvångsvård än nödvändigt.

Inget av detta har att göra med föräldrar som behandlats felaktigt av socialtjänsten att göra. Det åker socialsekreterarna i princip inte dit för oavsett hur mycket de far med osanning och manipulerar i sina utredningar.

Det handlar om helt andra fall och inte om lögner i LVU-utredningar. När socialsekreterare faktiskt döms handlar det om att barn farit illa pga att de misskött sitt uppdrag. Om föräldrar behandlas felaktigt och det ljugs i utredningar ses det mellan fingrarna med.

Frågeställning: Har en socialsekreterare någonsin dömts för att tvångsvård enligt LVU pågått längre än nödvändigt? Och hur kan det komma sig att man gör skillnad på synen på barn, föräldrar och missbrukare när socialsekreterare faktiskt gör fel i myndighetsutövningen som orsakar skador på människor?

Citat:
Jag är kanske jobbig för att ni soc-fans är helt svarslösa. NI har inga svar på min kritik, eftersom ni innerst inne vet att jag har rätt och ni har fel. Annars hade ni bemött mina argument sakligt utan att ta till personangrepp.

Citat:
Motbevisas? hur då? Det är ingen av er som ens svarar på mina påståenden, utan kommer med personangrepp istället som svar.

Citat:
Nä det är nog ni soc-fans som lider av det.

Citat:
Om nu soc inte vanvårdar barn och är så goda och snälla som ni soc-fans hävdar så skulle ni väl utan att protestera lämna över era egna barn till dem?

Citat:
Snälla nån, hur har jag hotat vajervevaren? Jag vet inte ens vem det är. Vad har du nu rökt? Du verkar vara helt förvirrad.

Citat:
Inget av detta har jag gjort. Det enda jag försvarat är demokratin och rättssäkerheten som är totalt obefintlig när det gäller socialtjänstens utredningar. Många experter inom området håller med mig om detta, men nästan ingen politiker vågar ta i frågan.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-17 kl. 10:10.
2024-08-17, 10:16
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs

Detta är Kurt-sune i ett nötskal.

Med undantaget att riddaren till slut väljer att ge sig. Kurreburre skulle inte ens ge sig om Bo så stod framför honom och sa att han hade fel.

Citat:
De artiklar som länkats handlar om helt andra saker:

1. Fel barn omhändertogs vid ett LVU.

2. En missbrukare fick längre tvångsvård än nödvändigt.

Inget av detta har att göra med föräldrar som behandlats felaktigt av socialtjänsten att göra. Det åker socialsekreterarna i princip inte dit för oavsett hur mycket de far med osanning och manipulerar i sina utredningar.

När socialsekreterare faktiskt döms handlar det om att barn farit illa pga att de misskött sitt uppdrag. Om föräldrar behandlas felaktigt och det ljugs i utredningar ses det mellan fingrarna med.

Hämndlysten, hämndlysten, hämndlysten. Att barnet får upprättelse är alltså skitsamma, det är föräldern man ska älta.

Citat:
Jag är kanske jobbig för att ni soc-fans är helt svarslösa. NI har inga svar på min kritik, eftersom ni innerst inne vet att jag har rätt och ni har fel. Annars hade ni bemött mina argument sakligt utan att ta till personangrepp.
Motbevisas? hur då? Det är ingen av er som ens svarar på mina påståenden, utan kommer med personangrepp istället som svar.

Nej du är jobbig för att du är efterbliven. Du är en omöjlig människa.
Du har fått hur många svar som helst på dina efterblivna påståenden, men likt Fia svarar du bara ”ni svarar aldrig på min kritik” så fort du blir motbevisad.

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Denna fråga har du ställt oräkneliga gånger i denna tråd och svar har du fått, så hur ska vi TOLKA det? Du ska inte tolka alls, eftersom det är en förmåga du saknar, så jag gör det åt dig. Vi kan konstatera att du och Palm har en tydlig gemensam nämnare här:

Ni har frågor
Ni ställer frågorna
Ni får svar
Ni gillar inte svaren
Ni säger att ni inte har fått svar
Ni ställer om samma frågor

Du har, av just mig personligen, fått alldeles för många tydliga svar med hänvisan till tvärprofessionell forskning, teori, praktik, praxis och erfarenhet. Du har varit tydlig med att du varken förstått eller accepterat svaren hittills. Hänvisar till det fetstilta här ovan.

Citat:
Om nu soc inte vanvårdar barn och är så goda och snälla som ni soc-fans hävdar så skulle ni väl utan att protestera lämna över era egna barn till dem?

Följer man den normala synen av soc, och jag hade känt att jag exempelvis inte klarar av mitt barn hade jag varit bekväm med att
lämna iväg mitt barn för vård svar ja.
Nu är ju dock inte detta det du påstår, utan i ditt hot och i kommande svar har du flera gånger uttryckt att du vill vajervevarens barn allt ont för att lära en läxa.

Det ska ske utan grund, barnen ska ryckas från VV, barnen/t ska misskötas och därefter ska båda ta sina liv.

Citat:
Snälla nån, hur har jag hotat vajervevaren? Jag vet inte ens vem det är. Vad har du nu rökt? Du verkar vara helt förvirrad.

Du har blivit citerad flera gånger nu. Vet inte varför du spelar dum? Sinnessjukt vad lik du är Mahija, Null, Fia, Sandra mfl. Dom säger en sak i lives, blir inspelade. När dom sen blir konfronterade säger dom att de aldrig sagt något sådant, man visar inspelning där personen klart och tydligt säger det och ändå står de fast vid att inte ha sagt det. Pinsamt. Bara own it istället, alla vet att ni är efterblivna ändå.

Citat:
Inget av detta har jag gjort. Det enda jag försvarat är demokratin och rättssäkerheten som är totalt obefintlig när det gäller socialtjänstens utredningar. Många experter inom området håller med mig om detta, men nästan ingen politiker vågar ta i frågan.

Maila sagda experter och be om ett utlåtande.
2024-08-17, 10:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Med undantaget att riddaren till slut väljer att ge sig. Kurreburre skulle inte ens ge sig om Bo så stod framför honom och sa att han hade fel.
Varför skulle Bo säga att jag har fel? Vad har du för teorier kring det och vad skulle jag ha fel i?

Citat:
Hämndlysten, hämndlysten, hämndlysten. Att barnet får upprättelse är alltså skitsamma, det är föräldern man ska älta.
Alla ska ha samma juridiska rättigheter mot soc. Spelar ingen roll om det är en vuxen missbrukare, ett barn, eller en förälder. Det ska inte vara någon skillnad, men det är en skillnad. En stor skillnad som går ut över rättssäkerheten.

Citat:
Nej du är jobbig för att du är efterbliven. Du är en omöjlig människa.
Du har fått hur många svar som helst på dina efterblivna påståenden, men likt Fia svarar du bara ”ni svarar aldrig på min kritik” så fort du blir motbevisad.
Personangrepp igen inget svar.

Citat:
Följer man den normala synen av soc, och jag hade känt att jag exempelvis inte klarar av mitt barn hade jag varit bekväm med att
lämna iväg mitt barn för vård svar ja.
Men den normala synen handlar ju om folk som inte förstår hur socialtjänsten jobbar och hur de systematiskt fuskar i sina barnutredningar. Samt att barn far illa under soc "vård", eftersom det är sådan brist på kompetenta jour och familjehem som kan ta hand om barn med diagnoser på rätt sätt. Det blir ofta bara värre och barnen mår mycket dåligt och blir sämre av "vården", plus att de måste flytta för att familjehemmen inte klarar av barnen och säger upp sig från uppdraget. Hur bra är det för ett barn med autism på en skala? Barnets bästa?

Citat:
Nu är ju dock inte detta det du påstår, utan i ditt hot och i kommande svar har du flera gånger uttryckt att du vill vajervevarens barn allt ont för att lära en läxa.
Hur kan det vara ett hot? Det är något jag inte kan påverka. Däremot så skulle vajervevaren förstå vad jag menar när hans egna barn ligger i potten och han skulle lusläsa sin utredning och råstoffet till utredningen.

Citat:
Det ska ske utan grund, barnen ska ryckas från VV, barnen/t ska misskötas och därefter ska båda ta sina liv.
Herrejösses vad du vantolkar och fantiserar.

Citat:
Du har blivit citerad flera gånger nu. Vet inte varför du spelar dum? Sinnessjukt vad lik du är Mahija, Null, Fia, Sandra mfl. Dom säger en sak i lives, blir inspelade. När dom sen blir konfronterade säger dom att de aldrig sagt något sådant, man visar inspelning där personen klart och tydligt säger det och ändå står de fast vid att inte ha sagt det. Pinsamt. Bara own it istället, alla vet att ni är efterblivna ändå.
Ja fast i detta fall har du fel: Jag har inte hotat någon. Jag kan inte hota någon jag inte vet vem det är. Hur skulle jag ha hotat någon menar du? Jag har om möjligt försökt få vajervevaren att göra tankeexperimentet att låta soc köra samma behandling på hans barn som de gör mot placerade barn idag, för att han ska förstå att det finns en annan sida av myntet. Nämligen ett föräldraperspektiv.

Citat:
Maila sagda experter och be om ett utlåtande.
Varför det? Jag vet redan att de håller med mig i min kritik. Totalt meningslöst. Men du skulle nog behöva en dialog med dessa så att du får höra den andra sidan av historien också som inte är så smickrande för socialtjänsten.
2024-08-17, 10:49
Medlem
vajervevarens avatar
Så här låter det när Kurt-sune pratar om att inga socialsekreterare blir dömda för det brottet han påstår de begår (ljuga i utredningar och eller domstol är åtalsbart både i lagrummet för tjänstefel och mened)

Låt oss titta närmare.

Citat:
Kan socialsekreterare som ljuger fällas i domstol för det? Händer det ens någon gång?

Citat:
Synen på när föräldrar behandlats felaktigt är helt annorlunda och sådana fall tas i princip aldrig upp i domstol, även när konkret fakta finns på bordet.

Citat:
Och även om du kan hitta något enstaka fall där en socialsekreterare dömts för tjänstefel. Hur många socialsekreterare är det som döms för tjänstefel årligen? och hur många är det pga att de ljugit om föräldrar och manipulerat LVU-utredningar? Det kommer du inte att hitta.

Citat:
Frågeställning: Har en socialsekreterare någonsin dömts för att tvångsvård enligt LVU pågått längre än nödvändigt?

Så summerat, Kurt-sune påstår att socialsekreterare begår brott, och att de inte blir dömda för brottet styrker snarare att de begått brottet än tvärtom. Att de har begått brott utan att det finns någon dom, det anser Kurt-sune vara självklart och fakta.

Nå, låt oss titta vidare på vad Kurt-sune har att säga om en förälder som blivit ertappad med barnpornografi.

Citat:
Exakt. Det finns ingen dom och därmed ingen pedofil

Citat:
Det är ett separat brott som inte behöver ha med föräldraskapet att göra. Just nu finns det ingen dom och därmed kan vi inte veta vad som hänt som utomstående.

Citat:
vi får avvakta till det finns en dom som utomstående. Igen ska dömas innan det finns en dom. Det är en viktig demokratisk princip.
Citat:
jag avskyr parallell rättvisa och att folk ska dömas i folkdomstolar.
Citat:
Vi har ingen aning om hur de hamnat där och därför ska vi knipa käft tills det finns en dom.
Citat:
att ha barnpornografiska bilder är brottsligt ja, men det behöver inte gå ut över själva föräldraskapet gällande de egna barnen fram till dess att det finns en dom

Citat:
Jag tycker det är otroligt att du som utomstående redan dömt pappan som pedofil, trots att det inte finns någon dom överhuvudtaget.

Men han har väl kanske bara otur när han tänker?
2024-08-17, 10:56
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Varför skulle Bo säga att jag har fel? Vad har du för teorier kring det och vad skulle jag ha fel i?

Jag tänker inte likt dig spekulera kring det. Du får helt enkelt ta kontakt med Bo och fråga varför jag tror det.

Citat:

Personangrepp igen inget svar.

Fokusförflyttning/avledande svar.

Citat:
Hur kan det vara ett hot? Det är något jag inte kan påverka. Däremot så skulle vajervevaren förstå vad jag menar när hans egna barn ligger i potten och han skulle lusläsa sin utredning och råstoffet till utredningen.

Ja fast i detta fall har du fel: Jag har inte hotat någon. Jag kan inte hota någon jag inte vet vem det är. Hur skulle jag ha hotat någon menar du? Jag har om möjligt försökt få vajervevaren att göra tankeexperimentet att låta soc köra samma behandling på hans barn som de gör mot placerade barn idag, för att han ska förstå att det finns en annan sida av myntet. Nämligen ett föräldraperspektiv.

Du behöver inte skita på dig. Du är på FB, tror varken VV eller någon annan kommer anmäla dig till polisen.

Citat:
Herrejösses vad du vantolkar och fantiserar.

Jag till skillnad från dig analyserar och tolkar inte det som är skrivet.
Har man uttryckt något är det därmed det man får utgå från att personen menar. Om du inte menar något får du vara tydlig i hur du uttrycker dig och inte förvänta dig att vi ska tolka det du skriver annorlunda. Men detta är i vanlig ordning en billig ursäkt för att inte ta ansvar för saker man sagt. Patetiskt helt enkelt.

Citat:
Varför det? Jag vet redan att de håller med mig i min kritik. Totalt meningslöst. Men du skulle nog behöva en dialog med dessa så att du får höra den andra sidan av historien också som inte är så smickrande för socialtjänsten.

Men vet du vad kurran. Du tror dig veta mycket men det mesta är påhitt och antaganden.
Eftersom du aldrig pratat med dessa experter kan du inte veta att så är fallet.
Därför är det en god ide för dig att kontakta dom och be om ett utlåtande.
2024-08-17, 11:01
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Så här låter det när Kurt-sune pratar om att inga socialsekreterare blir dömda för det brottet han påstår de begår (ljuga i utredningar och eller domstol är åtalsbart både i lagrummet för tjänstefel och mened)
Ja det är åtalbart men i princip inga socialsekreterare åker dit för det, trots att stark bevisning finns. Allt läggs ner av polis JO och IVO. Därför fortsätter de att hålla på så år ut och år in.

Citat:
Låt oss titta närmare.

Så summerat, Kurt-sune påstår att socialsekreterare begår brott, och att de inte blir dömda för brottet styrker snarare att de begått brottet än tvärtom. Att de har begått brott utan att det finns någon dom, det anser Kurt-sune vara självklart och fakta.
De kan bli dömda för vissa brott som involverar att barn farit illa pga grova missar i myndighetsutövningen, men när det gäller föräldrar får de i praktiken bete sig precis hur illa som helst och så gör de också. Det är är därför de får motta så mycket hat.

Citat:
Nå, låt oss titta vidare på vad Kurt-sune har att säga om en förälder som blivit ertappad med barnpornografi.
Ja vad skulle vara konstigt med det? Ingen är väl skyldig innan det finns en dom på att en förälder är pedofil och skyldig till barnpornografibrott?

Citat:
Men han har väl kanske bara otur när han tänker?
Eller så tänker jag på ett demokratiskt sätt, vilket du har mycket svårt att göra.

Hur tänker du själv runt dessa citat? Om en socialsekreterare påstår att en förälder är pedofil i en utredning, är då en förälder pedofil utan att det finns en dom på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in