2024-08-16, 17:53
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Eftersom du är helt resistent mot hur socialtjänsten brister är det nog enda sättet du kan lära dig hur det det går till i den verkliga världen. Vad socialtjänsten säger att de gör och vad de faktiskt gör i praktiken skiljer sig avsevärt åt.

Så ja med andra ord, du hoppas att mina barn ska fara illa så jag ska lära mig en läxa, fint barnperspektiv där.

Citat:
precis och det är exakt det som är problemet med soc. Du behöver tillgång till allt material för att veta hur det här går till. jag kan inte dela mina kompisars material här. Barnärenden är känsliga och vinnarna på det är och förblir soc som kommer undan vad skit de än ställer till med och hur många barn och föräldrar de än må skada i sin framfart.

Men hur de fuskas och ljugs om föräldrar utredningarna är inget jag ljuger om.

Ne och eftersom du inte kan dela något, så hamnar vi i en situation där man bara ska lita på vad du säger. Jag kan ju inte ens veta om din kompis existerar öht, så du förstår att det är inget du kan använda som någon sorts belägg för dina påståenden.

Citat:
Det är många som vittnar om detta. Bo Edvardsson som utbildar socionomer hävdar ju det och jag antar att han vet vad han talar om.

Fel, Bo Edvardsson är pensionär sen 10 år sedan och 80 år gammal, han utbildar inga socionomer.
Sen om du vill använda han som referens, så får du se till att citera eller referera när det är relevant, du kan inte hänvisa till en person bara och sen säga att den påstår något.

Citat:
För att du tror blint på soc propaganda och inte förstår hur det faktiskt går till vid LVU-handläggning och att för att överhuvudtaget kunna yttra dig behöver läsa in dig på precis allt material. Att bara läsa domar räcker inte. LVU-mål har inget med brottmål att göra. Där ställs det krav på rättssäkerhet. Det gör det inte i LVU-ärenden utan det blir personligt tyckande från tjänstemännen som blir lag.

Lika lite som du kan hävda någonting om något förutom det som står i din kompis utredning ingen kan verifiera enligt samma logik. På sin höjd så kan du påstå att det gått fel till i EN utredning, och även det finns det absolut inget sätt att verifiera att det du ens kommit fram till stämmer.

Citat:
Det är många som har denna bild och jag delar den samma efter att faktiskt ha läst allt material som soc sitter på och utredning.

Ytterligare ett påstående, hur många då?

Citat:

https://www.nsk.se/debatt/anstalla-fler-utredare-som-bara-fortsatter-att-gora-fel/

Det här var ju en ganska bra beskrivning av problemet med soc utredningar:

Gammalt känt problem detta som ingen verkar vilja ta tag i.

https://forystablogg.wordpress.com/2012/08/30/utredningar-under-all-kritik/

Det går fortfarande inte in i ditt huvud detta.
Jag motsätter mig inte att det kan finnas problem i socialtjänstens utredningar, det jag motsätter mig är när du applicerar detta på en hel myndighet och slänger dig med svepande begrepp som saknar förankring i verkligheten, helt utan belägg.

Du kan leta i 14 år gamla bloggar eller debattartiklar hur mycket du vill, du verkar leva i någon sorts fantasivärld, där saker som står skrivet online är sant så fort det råkar ens vara i närheten av din egna psykos, allt som pekar på motsatsen kan man dock bara vifta bort som icke relevant.
2024-08-16, 17:56
Avslutad
Citat:
Tjena ordmärkaren. Ska du inte svara på någonting av vad jag skriver istället?

Dessa fadda försök att fokusförflytta. Det är tydligt när du häver ur dig huvudlösa dumheter, och det är lika tydligt när du surfar vidare och låtsas som ingenting har hänt. Ungefär precis alla i tråden ser hur du likt en hysterisk clown kastar dig mellan att försöka imponera på Berit Ås och i nästa försöka använda dig av tunga akademikers sammanfattande uttalanden, akademiker och uttalanden du inbillar dig att du förstår genom att ha läst enstaka debattartiklar. När du får forskning fattar du inte vad du läser och själv använder du dig mest av slaksartiklar från slaskpress och andra avsändare som inte räknas som tillförlitliga källor. På detta har du av någon outgrundlig anledning ett behov av att utmåla dig själv som akademiker. Akademiker, när du inte ens begriper när debattörer klargör för dig att skälet till att de inte tar dig på allvar, och inte är intresserade av att besvara ditt propagandistiska papegojaältande, är för att du är i helt fel tråd. Du är i en skvallertråd där du försöker få folk att sluta svallra. Har du diagnosticerats för någon sorts självskadebeteende?

Eftersom du vägrar diskutera socialtjänsten i tråden om socialtjänsten så kan du alltid gästa alla andra skvallertrådar och testa hur det går där, du hittar dem här:
(FB) Youtubers, vloggare och andra videokreatörer

Citat:
Kan du inte utveckla hur du ser på LVU-utredningarnas kvalitet ur ett akademiskt perspektiv? Det finns inga brister? Beprövad vetenskap ligger bakom alla bedömningar? Allt är frid och fröjd och svenska folket kan lita på att utredningarna håller högsta möjliga kvalitet så att ingen felaktig information till föräldrarnas nackdel kan hamna där?

Denna fråga har du ställt oräkneliga gånger i denna tråd och svar har du fått, så hur ska vi TOLKA det? Du ska inte tolka alls, eftersom det är en förmåga du saknar, så jag gör det åt dig. Vi kan konstatera att du och Palm har en tydlig gemensam nämnare här:

Ni har frågor
Ni ställer frågorna
Ni får svar
Ni gillar inte svaren
Ni säger att ni inte har fått svar
Ni ställer om samma frågor

Du har, av just mig personligen, fått alldeles för många tydliga svar med hänvisan till tvärprofessionell forskning, teori, praktik, praxis och erfarenhet. Du har varit tydlig med att du varken förstått eller accepterat svaren hittills. Hänvisar till det fetstilta här ovan.
2024-08-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Så ja med andra ord, du hoppas att mina barn ska fara illa så jag ska lära mig en läxa, fint barnperspektiv där.

Ne och eftersom du inte kan dela något, så hamnar vi i en situation där man bara ska lita på vad du säger. Jag kan ju inte ens veta om din kompis existerar öht, så du förstår att det är inget du kan använda som någon sorts belägg för dina påståenden.

Fel, Bo Edvardsson är pensionär sen 10 år sedan och 80 år gammal, han utbildar inga socionomer.
Sen om du vill använda han som referens, så får du se till att citera eller referera när det är relevant, du kan inte hänvisa till en person bara och sen säga att den påstår något.

Lika lite som du kan hävda någonting om något förutom det som står i din kompis utredning ingen kan verifiera enligt samma logik. På sin höjd så kan du påstå att det gått fel till i EN utredning, och även det finns det absolut inget sätt att verifiera att det du ens kommit fram till stämmer.

Jag motsätter mig inte att det kan finnas problem i socialtjänstens utredningar, det jag motsätter mig är när du applicerar detta på en hel myndighet och slänger dig med svepande begrepp som saknar förankring i verkligheten, helt utan belägg.

Du kan leta i 14 år gamla bloggar eller debattartiklar hur mycket du vill, du verkar leva i någon sorts fantasivärld, där saker som står skrivet online är sant så fort det råkar ens vara i närheten av din egna psykos, allt som pekar på motsatsen kan man dock bara vifta bort som icke relevant.
Den bloggaren stödjer också människor med djurförbud och tyckte det var överdrivet när kvinna i blekinge som hade hundar i marsvinsburar blev dömd för djurplågeri av 66-68 djur av hennes kring 100 djur
2024-08-16, 18:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Ni har frågor
Ni ställer frågorna
Ni får svar
Ni gillar inte svaren
Ni säger att ni inte har fått svar
Ni ställer om samma frågor

Du har, av just mig personligen, fått alldeles för många tydliga svar med hänvisan till tvärprofessionell forskning, teori, praktik, praxis och erfarenhet. Du har varit tydlig med att du varken förstått eller accepterat svaren hittills. Hänvisar till det fetstilta här ovan.

Tänkte mer att du skulle analysera det akademiska värdet i att hantera inkommande skvaller och skitsnack i utredningar och omvandla det till "fakta"? Det borde du väl kunna göra du som är så akademisk av dig i ditt språkbruk och kunnig inom området? Professionell skvallerkärring kallas det på svenska.
2024-08-16, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
O där kom den klassiska wall of texten och propagandan ingen i denna tråd bryr sig om. Irrelevant till det citerade inlägget i vanlig ordning.

Tur att man med ett enda litet svep med tummen kan hoppa över allt ordbajs så fort man ser Kurt-Sunes fula avatar. Undrar om idioten tror att nån på fullt allvar läser all skit den kräker ur sig.
2024-08-16, 19:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilipsDP18
Tur att man med ett enda litet svep med tummen kan hoppa över allt ordbajs så fort man ser Kurt-Sunes fula avatar. Undrar om idioten tror att nån på fullt allvar läser all skit den kräker ur sig.

Du kan väl svara på vad jag faktiskt skriver istället för att komma med personangrepp? Vad skulle vara "skit" och felaktigt av det jag skriver? Vad får dig att tro att några kärringar på ett sockontor skulle sitta på någon som helst sanning i ett barnärende? De har ungefär noll incitament att vara ärliga i sin myndighetsutövning.

Fakta är att ingen kontrollerar att vad de skriver och om det är sant eller falskt i deras utredningar. Visst kan föräldrar klaga till IVO och JO, men de tar ytterst sällan upp några fall, även vid allvarliga fel och rena lögner i utredningen.

Jag säger bara 80-85% kvinnor jobbar där. Hur röstar kvinnor? Hur tänker kvinnor i jämförelse med män? Hur röstar kvinnor på just soc? Det har ingen påverkan alls på myndighetsutövningen i barnfrågor?

Är det sannolikt att socialsekreterare kan fällas för tjänstefel när de ljuger och manipulerar i utredningar? Börja med att fundera runt dessa frågor och återkom sedan med ett utlåtande.
2024-08-16, 19:54
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Lööööhhhgneeer! Så heter det!

Japp så heter det även med annat uttal. Och det är soc signum, eftersom de inte klarar av att hålla sig till sanningen.
2024-08-16, 19:55
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Jag säger bara 80-85% kvinnor jobbar där. Hur röstar kvinnor? Hur tänker kvinnor i jämförelse med män? Hur röstar kvinnor på just soc? Det har ingen påverkan alls på myndighetsutövningen i barnfrågor?
.

Börja tjafsa om genus och identitetspolitik på det här viset låter väldigt mycket som vänsterpolitik.
2024-08-16, 19:58
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Börja tjafsa om genus och identitetspolitik på det här viset låter väldigt mycket som vänsterpolitik.

Vad tycker de om män tror du? Det kan nog vara en hel del förutfattade meningar där när vänsterextremister sitter vid maktposition de inte borde ha.

Men visst... hoppas du får lära dig den hårda vägen och att inte dina barn drabbas, men att du lär dig vad som är fel. För som det går till idag är under all kritik med avseende på rättssäkra utredningar.
2024-08-16, 20:03
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vad tycker de om män tror du? Det kan nog vara en hel del förutfattade meningar där när vänsterextremister sitter vid maktposition de inte borde ha.

Men visst... hoppas du får lära dig den hårda vägen och att inte dina barn drabbas, men att du lär dig vad som är fel. För som det går till idag är under all kritik med avseende på rättssäkra utredningar.

https://i.ibb.co/wShKRs7/image.png
2024-08-16, 20:18
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nej jag önskar att inga barn ska fara illa, däremot behöver du lära dig vad som inte fungerar och som faktiskt inte är förenligt med svensk lag. Men i princip alla politiker blundar för det mycket allvarliga problemet med icke rättssäkra barnutredningar.

Citat:

Nej det är ju exakt det som är problemet och som gör att soc alltid kommer undan. det är ingen som granskar dem. De gör precis som de vill och kommer undan även när de begår mycket allvarliga misstag och även brott mot svenska medborgare.

Citat:

Det är väl bara att googla hans namn. Finns mängder med intressant info och kritik.

Det finns ett allvarligt problem när barn är inblandade och det är att sådana här fall är mycket känsliga. Det gäller även Fias fall, fast hon har ju inget att förlora då inte har någon vårdnad längre.

Soc kommer undan med sina fel och brister för att ingen vågar granska vad det är de håller på med i sina utredningar om man läser på och granskar hela materialet som utredningen bygger på.

Hela den här tråden är egentligen meningslös eftersom ingen av oss har hela materialet som domarna bygger på.

Citat:
Det är många som vittnar om precis samma fel. Jag lyssnade på min kompis och gick igenom om allt... och japp. Precis samma fel som så många föräldrar vittnat om och även äkta experter inom området kritiserat.

Citat:
Hur många vet jag inte exakt, men det finns 40-50 grupper på facebook på samma tema och alla säger samma sak. Skulle alla som har dessa synpunkter på soc utredningar ljuga? Det är inte sannolikt.

Citat:
Det är ett systemfel och det beror på soc utredningar inte granskas av någon domstol. De granskas knappt av IVO och JO heller hur fel de än gör. De är inte ett dugg rädda för att göra fel och ljuga, utan deras ord är lag och det är de som bestämmer vad som är sant eller falskt oavsett om det faktiskt stämmer eller inte. Föräldrar som hotas med LVU måste begära ut materialet själv och dubbelkolla precis allt som står i utredningen. Hur i hela fridens namn ska de hinna med det på så kort tid, när de bara har någon enstaka timme med sin advokat?

Citat:
Det var ju exakt det som var poängen. Det är samma fel nu som då och det finns ännu äldre inlägg på samma tema. Det är ett gammalt och känt problem detta och det är barnen som får betala priset för detta haveri. Att omhändertas felaktigt är mycket skadligt för ett barn. Det måste man ta med sig i det här.
Senast redigerad av kurt-sune 2024-08-16 kl. 20:20.
2024-08-16, 20:29
Avslutad
Citat:
Du kan väl svara på vad jag faktiskt skriver istället för att komma med personangrepp?

Finns inte en vettig anledning i världen att jag skulle bemöta en fabulerande inbilsk fåntratt med annat än hån. Jag slutade läsa din skit för längesen, nu blir det snabbscroll när du dyker upp.

Citat:
Vad skulle vara "skit" och felaktigt av det jag skriver?

Allt. Precis allt.

Citat:
Vad får dig att tro att några kärringar på ett sockontor skulle sitta på någon som helst sanning i ett barnärende?

Vad skulle få mig att tro att du sitter på nån slags sanning i nåt ärende alls?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in