Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Jag klassar honom som privat rysstroll med tillräckligt bra hit rate för att vara värd att följa. Definitivt en liga under RALee.
320 får man väl se som en undre gräns nu. Välkommen tillbaka f ö, synd att inte fler rysshatare är som du här inne.
Tack
Jag vet inte om jag ska bli glad eller arg över den kommentaren.
1 Krig innebär alltid brist eller risk för felaktig information.
2 Jag hatar inte Ryssar men enligt mig så är Ryssland det enda stora militära hotet Sverige har för närvarande. Alltså bra att Ryssland åker på stryk utanför Sverige. Tråkigt för Ukraina bra för Sverige. Men ett bra skäl att stödja Ukraina.
Angående detta anfall så ser jag stora risker för Ukraina och jag har lite svårt att se målet för invasionen och om det är värt det. Men det betyder inte att det inte finns något och det är bra för Ukraina. Krig innebär risk. Men de ska alltid kalkyleras.
Möjliga tre mål med anfallet.
1 En fint - Ukraina bygger just nu upp ett anfall någon annanstans.
2 Geografiskt mål. Vad vet inte jag ? Gasnätpunkt? flygfält? Kärnkraftverk? Yta att byta med?
3 Sänka ryska folkets stridsvilja så de vänder högafflarna mot Kreml. Då är det viktigt att ta fångar.
Ett eller fler är möjliga. Men jag ser det i grunden som en riskfylld attack.
Extra bonusar
1 Visar väst att man kan
2 Höjer den egna moralen.
3 Tvingar Ryssen att flytta trupper - Verkar dock inte vara så mycket som man kunde vilja. Alla fall just nu.