2024-08-17, 00:02
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Ingen kvinna här, vilket framgår av folkbokföringen.

Och det är fortfarande din uppgift att bevisa det du påstår. Varför skulle jag bevisa något som du påstår?

SCB?

Då kan du ge mig dina beräkningar som visar hur SCB:s beräkningar av BNP är medvetet felaktigt missvisande.

Misstänkte att du var en så kallad hen, du var iaf tvungen att kolla folkbokföringen för att veta på att du var född som man på riktigt antar jag.
Har du inte insett att inflationen är betydligt högre än vad de säger så är du väll redan körd antar jag, och att BNP sjunker inte stiger m.m pallar ej länka massa skit som du inte kollar titta på ändå, kolla i verkligheten ist.
Citera
2024-08-17, 06:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Har du inte insett att inflationen är betydligt högre än vad de säger så är du väll redan körd antar jag, och att BNP sjunker inte stiger m.m pallar ej länka massa skit som du inte kollar titta på ändå, kolla i verkligheten ist

Så ingen beräkning där heller. Oväntat.

Sötnos, jag undrar: Förstår du verkligen vad jag menar "verifierbar lögn" öht?
Citera
2024-08-17, 06:51
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Står det i artikeln att det enda hon kan tänka sig är en trea?
I Hem och Hyras artikel står det att det enda tidningen söker är just en trea och hur.omöjligt det är få.en sådan.med en.undersköterskelön. Och hur.hemskt det är att bli erbjuden en.lägenhet i ett utanförskapsområde. Självklart ska vita frånskilda kvinnor som inte sparat ett öre utan bara levt på sin man ha företräde till stora billiga lägenheter i innerstan och inte behöva trängas med populasen i någon brottsbelastad förort?
Citera
2024-08-17, 06:57
Medlem
Custom_mades avatar
Det är betydligt lättare att skilja sig idag. Särskilt för kvinnor.

Däremot så tror jag att den ekonomiska delen har gjort det svårare för män att skilja sig.

Dessutom när det kommer till barn där kvinnor inte har samma problem. De särbehandlas som om de vore bättre för barnen bara utifrån faktumet att de är kvinnor.

Den sociala skammen finns ju knappt kvar förutom kanske hos vissa.

Men det är väl som vanligt "stackars kvinnor" end of discussion.

Jag personligen upplever att kvinnor har aldrig behandlat män sämre än idag. Jag separerade själv av just den anledningen, blev uselt behandlad.

Knappast så att jag hade de mesta ekonomiska medlen i den relationen. Ändå är det "stackars kvinna" som måste hitta nån ny stackare att suga livslusten ur.

Det har väl för fan aldrig någonsin varit fler kvinnor som jobbar, har ekonomiska medel och ingen social skam i att skilja sig. Dessutom finns mängder med statliga resurser för kvinnor och stöd att få samt jävig behandling.

Verkar inte bättre än att micronivån speglar macronivån. Kvinnor har aldrig haft det bättre, men lyckas ändå få det till att de aldrig har varit mer utsatta än idag. Precis som i relationen. Hon kan få allt hon önskar serverat på ett silverfat och komma med nån sorts idiotisk kommentar om att "han är för snäll".

Nää verkar mest vara skitsnack från skitsnackare som vanligt. Mycket vill ha mer och det finns ingen botten på det hålet!
Citera
2024-08-17, 07:01
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Kvinnors val är en trogen man eller en man med status menar du?
Kvinnor väljer i 10 av 10 fall en man med status framför en trogen man.

Att en man är trogen är knappast något unikt idag i Sverige. Feminiserade "män" är nu för tiden glada om dom får DELA på en kvinna.

Öppna relationer, kvinnor som bara knullar runt, poly har fullkomligen exploderat.
Citera
2024-08-17, 07:09
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Jag förstod direkt att du skulle snubbla över dina egna fötter när du sa att det är skillnad på manlig och kvinnlig otrohet.

Otrohet är ett svek som inte skiljer sig oavsett om det handlar om en man eller en kvinna. Du sårar din partner riktigt djupt om du utsätter honom/henne för otrohet, vilket är ett grymt svek som skadar personen. I en parrelation så har man ett band mellan varandra som bygger på kärlek, respekt, tillit och kommunikation. Detta måste man vårda varsamt. Att flika in otrohet skadar detta, sannolikt permanent som leder till relationen upplösning!

Att ett drama och ett svek som otrohet inte skulle ha en påverkan på relationen är fullständigt absurt och har man den inställningen så presenterar man sig inte bara som mindre reflekterande och naiv utan också som inkompetent.

Ingen kan skada dig lika mycket som någon som står dig nära och att sprida det här narrativet som leder till att unga som du får en felaktig bild av vad otrohet är får för själsliga och emotionella konsekvenser för den som blir drabbad av det.

Det är djupt beklagligt att Andrew Tate sprider den här typen av smörja. Jag vet att mycket av det han säger sägs med glimten i ögat och med en udd av provokation, men i många fall leder det till att unga faktiskt börjar tro på vad han säger - vilket bevisades med dina kommentarer.

Nej du är fel ute.

Eftersom kvinnor använder sex som maktmedel i relationer och män generellt sett vill ha mer sex än kvinnor i relationer så kan inte otroheten likställas.
Citera
2024-08-17, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Kvinnor väljer i 10 av 10 fall en man med status framför en trogen man.

Att en man är trogen är knappast något unikt idag i Sverige. Feminiserade "män" är nu för tiden glada om dom får DELA på en kvinna.

Öppna relationer, kvinnor som bara knullar runt, poly har fullkomligen exploderat.

En öppen relation är något HELT ANNAT än smussel med andra partners i hemlighet!
Citera
2024-08-17, 10:12
Medlem
Citat:
Inte?

Kvinnor försörjer sällan män.
Citera
2024-08-17, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Det är betydligt lättare att skilja sig idag. Särskilt för kvinnor.

Däremot så tror jag att den ekonomiska delen har gjort det svårare för män att skilja sig.
Hur då?
Citera
2024-08-17, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
I Hem och Hyras artikel står det att det enda tidningen söker är just en trea och hur.omöjligt det är få.en sådan.med en.undersköterskelön. Och hur.hemskt det är att bli erbjuden en.lägenhet i ett utanförskapsområde. Självklart ska vita frånskilda kvinnor som inte sparat ett öre utan bara levt på sin man ha företräde till stora billiga lägenheter i innerstan och inte behöva trängas med populasen i någon brottsbelastad förort?

Ja, Hyresgästföreningen drar politiska växlar av skilsmässan i en familj och vinklar artikeln genom att belysa dagens situation på hyresmarknaden. Verklighetens kvinna kan idag i akut läge vid skilsmässa tvingas acceptera lägenhet i utsatt område om hon inte haft ordning på sin bostadskö. Inte svårt att ramla ur och tappa många års köande när livet är tufft. En tvåa - bäddsoffa i vardagsrummet är vanligt för ensamstående föräldrar oavsett yrke - för närmare 10 000 på stans mest ökända gata, i område där skjutningar och knivskärningar är vanliga. Där en 75-årig kvinna på väg till Lidl på ljusa eftermiddagen nyligen dödades av psykiskt sjuk kvinna - 75-åringen och mörderskan hade inte minsta relation till varandra.
Citera
2024-08-17, 11:32
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
MAN kan ju vända på steken!

Sett ur ett sundare och bättre perspektiv. För män är det inte värt att gifta sig.
Givet den toxiska destruktiviteten som den "moderna" kvinnan medför i en relation, så lönar det sig aldrig att ingå äktenskap eller ens djupare relationer, för män med kvinnor.
Citera
2024-08-17, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
MAN kan ju vända på steken!

Sett ur ett sundare och bättre perspektiv. För män är det inte värt att gifta sig.
Givet den toxiska destruktiviteten som den "moderna" kvinnan medför i en relation, så lönar det sig aldrig att ingå äktenskap eller ens djupare relationer, för män med kvinnor.

Nej, inte om män är ointresserade av barn. Gifta föräldrar får båda automatiskt vårdnaden om gemensamma barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in