Citat:
Ursprungligen postat av
molliesmille
Jasså? I vilken kommun då?
Jag tror många överskattar vad de Sociala myndigheterna kan göra för en ensamstående kvinna, det gjorde även jag, men verkligheten ser inte riktigt ut så, prova själv får ni se, ni som tror att Soc kommer hjälpa er när ni står på bar backe utan man, heltidsjobb osv, kan glömma det. Man får inte hjälp med mer än det allra nödvändigaste. Läs o Lär. Vet flera misshandlade kvinnor från Arabländerna som lämnat sina män i förhoppning av att kunna starta ett eget liv, eftersom de Svenska myndigheterna uppmuntrar till det, döm om deras förvåning när ingen hjälper dom, o står på bar backe, utan hjälp från sin man eller från de Svenska myndigheterna. Reglerna måste ändras så att det blir mer som i USA, att kvinnan som gift 10+ år får ett antal % från mannens lön istället för att klara sig, jag säger inte att hon ska bli rik av det på kuppen, utan endast så att man ska kunna få fortsätta leva ett drägligt liv, för det är inget som Soc kan bidra med tyvärr, vilket är väldigt dåligt, o tvingar därför många kvar i en dålig relation endast pga de ekonomiska orsakerna.