2024-08-17, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Kvinnor försörjer sällan män.

Du tycks aldrig ha vistats i någon universitetsstad. Det är inte helt ovanligt att folk studerar och studerar tills de plockat ut hela de studiemedel en person har rätt till via CSN. Har den ena i paret ännu inte fixat utbildningen till det jobb denne vill ha, en del testar sig fram med det ena och det andra (typ juridik, civilingenjörsutbildning i teoretisk/teknisk fysik/präst etc ) - nog förekommer det att den andra i paret jobbar på och försörjer långliggaren i paret. Försörjaren med tanken att relationen ska hålla i framtiden och att "investeringen" ska ge utdelning i längden. Vilket förstås inte alltid sker.
Citera
2024-08-17, 12:22
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nej, inte om män är ointresserade av barn. Gifta föräldrar får båda automatiskt vårdnaden om gemensamma barn.

Jag var inte gift när jag "skaffade" barn.

Senare förlorade jag alla slagen mot radikalfeminismen, men jag vann kriget jag inte startade stort och hårt.
Dessutom är jag den som präglat barnen mest och bäst.

Om jag fick "leva om" hade jag skaffat barn medelst o.n.s. och sedan lätt fixat vårdnaden.

Vad gäller min relation med mina barn, så delar vi olika intressen med varandra och har verklig nytta av varandra. För länge sedan skapade jag efter en tråd här en penga maskin för att ersätta en bidragande hushållspartner. Den har varit en otrolig vinstmaskin, som ingen kvinna kan mäta sig med.
I relationen till mina barn så är den ekonomiska råstyrkan väldigt bra för allas våran oberoende utveckling som människor, i och genom livet.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2024-08-17 kl. 12:30.
Citera
2024-08-17, 12:27
Medlem
No-n-sences avatar
Varför skulle det vara dyrare för kvinnor att skilja sig än män?
Citera
2024-08-17, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jag var inte gift när jag "skaffade" barn.

Senare förlorade jag alla slagen medelst radikalfeminismen, men jag vann kriget jag inte startade stort och hårt.
Dessutom är jag den som präglat barnen mest och bäst.

Om jag fick "leva om" hade jag skaffat barn medelst o.n.s. och sedan lätt fixat vårdnaden.

"lätt fixat vårdnaden" - okej. Har på nära håll sett män kämpa tills deras barn blivit nästan vuxna, och sedan länge själva fått bestämma var de vill bo etc med påståenden om mödrarna till deras barn så horribla att "soc" placerat dem i "dårpärmen"; påståenden, om prostitutionsliknande liv i narkotikakretsar etc etc helt utan grund - förgäves. Manliga chefer som fyller dårpärmar - apropå ditt inslag om radikalfeminism (och jag vet förstås att män kan välja att vara feminister).
Citera
2024-08-17, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No-n-sence
Varför skulle det vara dyrare för kvinnor att skilja sig än män?

Kvinnor lever i en helt annan verklighet.
I.o.m. radikalfeminiseringen kan de ej tala om sin egen natur och konsekvenserna det får i deras liv.
De tror bl.a. att både "karriär" och barn är rättigheter som fungerar bra ihop, samtidigt. Det är bara början.
Citera
2024-08-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
"lätt fixat vårdnaden" - okej. Har på nära håll sett män kämpa tills deras barn blivit nästan vuxna, och sedan länge själva fått bestämma var de vill bo etc med påståenden om mödrarna till deras barn så horribla att "soc" placerat dem i "dårpärmen"; påståenden, om prostitutionsliknande liv i narkotikakretsar etc etc helt utan grund - förgäves. Manliga chefer som fyller dårpärmar - apropå ditt inslag om radikalfeminism (och jag vet förstås att män kan välja att vara feminister).

Jag skrev "leva om" och "lätt fixa" vårdnaden. Inte frustrerat kriga det destruktiva radikalfeministiska kriget.
Det är skillnad på olika.
Jag har redan förlorat alla slagen och vet precis hur "det fungerar". Jag behöver inte kämpa med annat än mig själv och det är mitt oövervinnerliga övertag.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2024-08-17 kl. 12:52.
Citera
2024-08-17, 12:48
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Hur då?
Har du missat att idag jobbar både männen och kvinnorna, utan att egentligen ha mer pengar än förut för det.

Inflation, ökade kostnader osv spökar.
Citera
2024-08-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custom_made
Har du missat att idag jobbar både männen och kvinnorna, utan att egentligen ha mer pengar än förut för det.

Jo men det gäller ju båda parter vid en separation. Jag läste det du skrev som att den ekonomiska biten gjorde det svårare för specifikt män att separera.
Citera
2024-08-17, 12:54
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Jo men det gäller ju båda parter vid en separation. Jag läste det du skrev som att den ekonomiska biten gjorde det svårare för specifikt män att separera.

Ja, men det är ju det jag menar.

Om vi går från att kvinnor knappt jobbar så måste hon ju stanna med mannen till att båda jobbar, men ingen har EN lön som gör bådas liv möjligt så är det såklart mannen som får svårare att separera nu än förut när han hade bådas ekonomi via bara sitt jobb.

Det är inte jättesvårt att förstå.
Citera
2024-08-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ja, men det är ju det jag menar.

Om vi går från att kvinnor knappt jobbar så måste hon ju stanna med mannen till att båda jobbar, men ingen har EN lön som gör bådas liv möjligt så är det såklart mannen som får svårare att separera nu än förut när han hade bådas ekonomi via bara sitt jobb.

Det är inte jättesvårt att förstå.
Aha. Du menar egentligen inte att det blivit svårare för mannen att separera pga att kvinnan fått egen ekonomi utan att det blivit lättare för kvinnan.
Citera
2024-08-17, 13:10
Medlem
Citat:

Ett av de två enda könen skall mest bara ha/få och är därmed inflatoriskt drivande. Medan det andra är mer diciplinerat arbetande och ansvarstagande.
Dessutom finns det flera metoder att säkra sin ekonomi mot den monetära inflateringen, således kan man ha spridning i sin säkerhet. D.v.s. säkrare säkerhet och det har fungerat bra i över 2000 år.

Jag gissar att vi män klarar oss bäst ensamma. Vi är bredare som grupp tack vare vår högre kognitiva plasticitet. Därmed kommer vi även ha en klick som klarar sig sämst...medan kvinnor överlag har det mer jämndåligt.
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2024-08-17 kl. 13:15.
Citera
2024-08-17, 13:13
Medlem
Custom_mades avatar
Citat:
Aha. Du menar egentligen inte att det blivit svårare för mannen att separera pga att kvinnan fått egen ekonomi utan att det blivit lättare för kvinnan.
Nej.

Förut: En man med en lön som räckte till båda. Han har alla ekonomiska medel att skilja sig.

Nu: Båda har en lön som tillsammans räcker till dom båda. Dvs han har mindre ekonomisk makt att skilja sig eftersom lönen nu endast räcker till EN person.

Svårare för mannen, lättare för kvinnan. Det ena utesluter inte det andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in