2024-08-16, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiereGoogles
Du har garanterat rätt hur det var förr.
Men hur är det relevant nu när normen är två arbetade föräldrar?

Kommenterade inlägg att det blivit svårt NU att separera/skilja sig. Är övertygad om att det är lättare nu än förr. Då var skilsmässor sällsynta, många oroade sig för vad folk skulle säga.
Citera
2024-08-16, 20:42
Moderator
Siegfrids avatar
Buhu. Det är alltså jobbigt och dyrt att skaffa sig samma levnadsstandard som den din man stod för under tiden ni var gifta.
Visar bara hur tydligt det är att en kvinnas bästa plats är hos sn man. Inte som frånskild, fsttig och förgrämd.
Citera
2024-08-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Buhu. Det är alltså jobbigt och dyrt att skaffa sig samma levnadsstandard som den din man stod för under tiden ni var gifta.
Visar bara hur tydligt det är att en kvinnas bästa plats är hos sn man. Inte som frånskild, fsttig och förgrämd.

VAR står det om SAMMA levnadsstandard? Två bostäder behövs i stället för en, det är svårigheten att i hast hitta bostad när man inte sedan länge samlat poäng i bostadsköer artikeln går ut på. Hem & Hyra är Hyresgästföreningens tidskrift. Den har fokus på hyresrätter, fastighetsägare, hyreskontrakt, vräkningar.
Senast redigerad av molliesmille 2024-08-16 kl. 21:33.
Citera
2024-08-16, 21:33
Medlem
Var hamnade mannen någonstans? Det framgår aldrig och har han barnet varannan vecka?
Citera
2024-08-16, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Var hamnade mannen någonstans? Det framgår aldrig och har han barnet varannan vecka?

Nej det nämns inte alls. Kanske han var välkommen hem till älskarinnan? Med växelvist boende barn.
Citera
2024-08-16, 22:09
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Nej, det blir inget med det. Jag bad dig nämna VERIFIERBARA lögner från SCB. Du nämnde deras inflationsberäkning. Men du kan alltså INTE visa att den är fel. Bra.

Har du nån annan lögn från SCB, någon som du faktiskt KAN visa är en lögn?

Jag ber dig alltså inte killgissa här, jag ber dig backa upp påståendet att man kan "bara gå in på vilken myndighet som helst så får man höra lögn efter lögn" genom att visa på en specifik verifierbar lögn från SCB.

Kan det vara så enkelt som att det påståendet bara är ett ytterligare ett i raden som du gjort utan att ha någon som helst täckning för det?

Ao jag skiter i vilket, sa att du kunde verfiera det själv om du vill, men det blir ju inget med det antar jag, då kvinnor litar på staten blint helt tiden, spelar ingen roll att de ljugit med allt i 50+ år.

BNP är en annan lögn t.ex
Citera
2024-08-16, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Nej det nämns inte alls. Kanske han var välkommen hem till älskarinnan? Med växelvist boende barn.

Det låter inte särskilt troligt.
Citera
2024-08-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedJamie
Det låter inte särskilt troligt.

Inte?
Citera
2024-08-16, 22:14
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Ao jag skiter i vilket, sa att du kunde verfiera det själv om du vill, men det blir ju inget med det antar jag, då kvinnor litar på staten blint helt tiden,

Ingen kvinna här, vilket framgår av folkbokföringen.

Och det är fortfarande din uppgift att bevisa det du påstår. Varför skulle jag bevisa något som du påstår?

Citat:
spelar ingen roll att de ljugit med allt i 50+ år.

SCB?

Citat:
BNP är en annan lögn t.ex

Då kan du ge mig dina beräkningar som visar hur SCB:s beräkningar av BNP är medvetet felaktigt missvisande.
Citera
2024-08-16, 22:24
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
VAR står det om SAMMA levnadsstandard? Två bostäder behövs i stället för en, det är svårigheten att i hast hitta bostad när man inte sedan länge samlat poäng i bostadsköer artikeln går ut på. Hem & Hyra är Hyresgästföreningens tidskrift. Den har fokus på hyresrätter, fastighetsägare, hyreskontrakt, vräkningar.
Varför ska hon bo i en trea? Hon kan väl gå ner i standard?
Citera
2024-08-16, 22:27
Medlem
Apropå statistik uppgav någon i tråden att 60 % aldrig skaffar/får barn.

Jag hittade: Av personer som fyllt 50
år 2017 är
14 % av kvinnorna och
21 % av männen barnlösa.

Och det finns en och annan som
får barn i högre ålder, troligen mest män.
Citera
2024-08-16, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Varför ska hon bo i en trea? Hon kan väl gå ner i standard?

Står det i artikeln att det enda hon kan tänka sig är en trea?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in