Citat:
Ursprungligen postat av
Dishy
Även om de rör sig mer och äter mer så har de enligt matten ökat enormt mycket i vikt trots att de ätit lite och rört sig mycket.
Tror du inte riktigt du förstår hur mycket mer kalorier man normalt förbrukar om man väger 140 kg. Att vara så stor och behöva äta 1900 kcal för evigt är nog att likställa med tortyr. För en som väger runt 100 kg kan det funka även om det är jobbigt. För en som väger 70 kg är det helt normalt.
Får jag fråga vad du väger och vad din maxvikt varit? Helt okej om du inte vill dela med dig så klart. Är bara nyfiken på om du kanske har erfarenhet av att väga 100+ kg.
Jo men varför ska de äta mer bara för att de rör på sig lite mer?
Betvivlar stark att de har gått upp pga av att de har ätit en halv kycklingfile för mycket per dag.
Det är alltid så att tjocka överdriver sina aktiviteter och att de alltid äter mer kcal än vad de tror.
Har väldigt svårt att se att de har varit speciellt aktiva ( rör sig nog mer än de flesta låter väldigt oseriöst)
Och ja det finns studier där de som äter extremt lite får ett försprång, men att det försvinner när de börjar att äta igen ( ämnesomsättningen blir sämre) men där jämnar det ut sig efter 10v och de fick samma resultat som de som låg på minus 500kcal per dag.
Jag hade gissat att de ännu en ggn har förstört sin omsättning med övervätande av riktig skräpmat samt att de har varit oaktiva
Det är väl ganska vedertaget idag att dålig ”mat” kan göra att en kcal tillför kroppen mer än en kcal
Samt att det försämrar tarmfloran för en del
Det är ju inte så att 40-50kg smyger sig på och att de inget märker
Jag har vägt som mest 97kg tränad, så det blir inte riktigt samma sak
Och för att komma dit krävs det väldigt stora mängder nyttig mat.
T.o.m en tjockis hade troligtvis storknat av att äta de mängderna mat
En tallrik havregrynsgröt med mjölk är ca 300 kcal . Så med 2 sådana så har de kvar 2 måltider a 650 kcal
Och det räcker till alla som inte har någon extrem aktivitet.
Och hetsäter du 2 ggr i veckan så kan det förstöra resten av veckan.
Även om man upplever att man tränar bra, en tjockis tränar i regel inte bort 3000-4000 kcal per vecka