Citat:
Ursprungligen postat av
HappySadHarry
Så du är kvar och med någon mer ödmjukhet nu, det är bra. Om Telia efter ett dödsfall inte ger dödsboet rimlig respit att betala en räkning kan man klaga, men så framställdes det inte i trådstarten.
Nej jag medger att trådstarten var lite för aggressiv, jag var ganska så retad av saker som skett IRL, det är mycket som sker just nu och det är riktigt tråkig tid.
Tycker fortfarande det ska finnas lite bättre rutiner för när någon dör. Detta är något skolan missade på hemkunskapen så ingen av oss anhöriga riktigt vet vad som gäller, om man kan röra döds boendets pengar innan bouppteckning och bodelning skett. Att det sedan ligger räkningar som blir större och större gör inte saken bättre.
Telia har självklart rätt att kräva sin rätt men de pengar som läggs på som straff för sen betalning är inte pengar Telia förtjänar eller pengar som ska dras från familjen. Man hade åtminstone kunnat låta räkningen ligga ett tag.
Jag vet att det bara handlar om småsummor, men det är en principsak, och det är en mental påfrestning, något många här i tråden inte verkar förstå.
Denna tråd får väl tjäna som syfte att uppmärksamma konsumenten om att det finns en liten del mellan dessa företag som Telias konkurrenter gör bättre, vilket kanske kan väga i hur man väljer att teckna hos i fortsättningen. De matchar direkt inte konkurrenten just nu.