Citat:
Ursprungligen postat av
8978wxu642
Det är inte småaktighet, dom följer bara rutiner bara. Det har inget med Sverige att göra.
Jag var kanske inte tydlig nog, men jag kritiserade inte ens Telia i mitt inlägg, utan hur anstötligt det är att öppet hetsa upp sig så över skulder på kanske några hundralappar som som rent hypotetiskt hade förlåtits och marginellt påverkat skattebetalarna genom ägande av en viss andel aktier, speciellt när det är ett dödsfall man pratar om (ens någon man inte känner). Telia får göra som de vill.
Men det mest komiska i det här sammanhanget är nog att Halebops och Hallons aktieägare, som uppenbarligen valde att skriva döda personers telefonräkningar trots att de inte var tvungna att göra det, nog inte är en bråkdel så arga som ni är här över en förlorad spottstyver som inte ens blev verklighet.
Någon nämnde för övrigt att dessa helt privata företag förmodligen valde att göra så för att de inser att de tjänar mer i goodwill (och därmed framtida intäkter) på att förlåta fakturan än på att kräva in den som Telia valde att göra. Ytterligare ett koncept som (föga förvånande) flyger småsinta, missunsamma lågklassvenskar över huvudet.