2024-08-16, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Ukraina har inte Ryssland på fall. Det är en ganska liten operation än så länge, men jag frågar mig vart vi är på väg. Mot Rysslands fall eller Europas ödeläggelse?

Jag väljer hellre att ryzzland förlorar kriget än att galningen putin mördar alla Ukrainare och utplånar Europa pga en inbillade rädsla för Nato (när det egentligen handlar om storhetsvansinne och imperiedrömmar).
Senast redigerad av WonDash 2024-08-16 kl. 18:29.
Citera
2024-08-16, 18:22
Medlem
X3treams avatar
Enligt mina källor ska en rysk konvoj ha attackerats i Korenevo, ni lär få höra det efter några dagar..
Citera
2024-08-16, 18:22
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Det handlar om var befolkningen betalar skatt och röstar. Vilka pass de har. Det har inte Ukraina uttalat sig om vad jag vet.

Annekterar man inte delas det inte ut några pass eller ordnas val. Det var väl nyligen val i Ryssland också. Sen kan det väl finnas andra hinder när det kommer till att resa, i en krigssituation.
Citera
2024-08-16, 18:23
Medlem
Lawlines avatar
Vad jag förstår så säger putler att allt går som planerat.

https://cornucopia.se/2024/08/uppdateras-farjelage-och-luftvarn-vid-kertjbron-bombat-mycket-kraftiga-ryska-forluster-civila-ukrain are-uppmanas-evakuera-pokrovsk/

Citat:
Ukraina har sänkt bron vid Glushkovo och skadat småbroar som är alternativ. 700 ryska soldater ska nu vara inringade i bl a Tetkino, och det avskurna området skulle minst dubbla det Ukraina intagit i Kursk Oblast när ryssarna kapitulerar.
Citera
2024-08-16, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Vad gör ryzzarna som blivit kvar i Kursk?
Ja, de plundrar sina grannars hus när de flytt.
https://x.com/wartranslated/status/1824369075461468413

Detta värdelösa skitfolk av tjuvar.
Dessa damer kunde bara ha sagt att de tar hand om deras grannars tillhörigheter tills de kommer tillbaka.
Men när den ukrainska militärpolisen frågar om de plundrar. Så säger de bara Vad ska man annars göra.
Det blir nog dess värre fängelse för dem.
Citera
2024-08-16, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream
Enligt mina källor ska en rysk konvoj ha attackerats i Korenevo, ni lär få höra det efter några dagar..

Nice, det stämmer bra med uppgifterna att Ukraina nu har kontroll över vägarna runt Korenevo, så det blir rena skjutbanan där.
Citera
2024-08-16, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352
Nice, det stämmer bra med uppgifterna att Ukraina nu har kontroll över vägarna runt Korenevo, så det blir rena skjutbanan där.
Nja. För det första måste alla civila ut ur staden ifall de inte redan är evakuerade.
Sedan är det ju bäst om man kan övertyga de ryska soldaterna om att det är lika bra att kapitulera.
Problemet är bara att Ukrainarna har svårt att ta hand om alla POW, men de är värdefulla.
Sedan är det ju bra om man kan komma över eventuella fordon och vapen som finns i byn, även om kvaliteten är låg. Att skjuta sönder byggnader är väldigt onödigt.
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Det har tidigare redogjorts för i tråden hur en kärnvapeneskalering går till. Det innebär inte att ryssarna hipp som happ drar ett taktiskt kärnvapen för att de blir "sura". Så sluta tjata om det här. Trådämnet är ju Ukrainas motoffensiv i Ryssland.
Och motivet för motoffensiven.
Citera
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X3tream

Gammal nyhet som hände i natt. Publicerad i tråden, men jag hittade inte det. Så jag länkar till detta istället. Obs starkt klipp:

https://t.me/RFUenglish/477
Citera
2024-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SecretGarden352

Det låter bra då kan vi börja matchen mot kursk stad.
Citera
2024-08-16, 18:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vodkasomsnus
Visst ska alla lägga sig på rygg, när någon hotar med kärnvapen.
Eller…
Ska alla skaffa sig kärnvapen, så balanserar man varandra.
Skitbra 👍
Man ska föra en politik som gynnar det egna landets säkerhet.
Senast redigerad av AskMeAboutJesus 2024-08-16 kl. 18:53.
Citera
2024-08-16, 18:51
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Gör inte misstaget att falla in i AskmeaboutJebus diskussion om kärnvapen, ren rysskrämselpropaganda bara...
(Vi måste vara snälla mot Putin annars smäller han av ett kärnvapen eller två.)
Det är väl tvärtom Putin som måste vara snäll mot oss när det brinner runt honom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in