2024-08-16, 13:14
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Gruppen "essie vad vet vi"

Originalet alltså? Jag ser bara en skärmdump?

Varför dra igång sök med drönare mitt i natten om man är 100 på att hunden blivit stulen? Om hunden sprungit bort är det ju förståeligt men essie var tränad assistanshund och skulle aldrig springa bort enligt P.
Citera
2024-08-16, 13:52
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror dock att båda stämmer. Jag tror absolut tjejen kan vara en varm och empatisk tjej, men när hon får utbrotten så just då kan hon bli väldigt utåtagerande och farlig.
Dock ska hon inte ha en hund boende hos sig.
Jag gillar även hur domaren tyckte man skulle jobba för att förebygga utbrotten och inte mer assistenter. men sen fick hon både mer assistenter och en hund som enligt föräldrarna minskade utbrotten. Då borde ju inte behovet för dubbla assistenter funnits längre?

Dubbla assistenter funkar ju inte om en ska skydda Essie när A har sina utbrott. Det måste ju bli tre för man kan ju inte låta en enda ensam assistent hantera A.

Dvs inte rimligt.
Citera
2024-08-16, 14:05
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
Originalet alltså? Jag ser bara en skärmdump?

Varför dra igång sök med drönare mitt i natten om man är 100 på att hunden blivit stulen? Om hunden sprungit bort är det ju förståeligt men essie var tränad assistanshund och skulle aldrig springa bort enligt P.

Hela upplägget var att vi skulle imponeras av all möjlig teknik som används. Att det skulle ge trovärdighet och få media att nappa.

Det hade ju funkat, om det inte vore för enköpingsbornas rapporter att man inte knackat dörr, gått runt och ropat, satt upp lappar mm självklarheter.
Citera
2024-08-16, 15:19
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Hela upplägget var att vi skulle imponeras av all möjlig teknik som används. Att det skulle ge trovärdighet och få media att nappa.

Det hade ju funkat, om det inte vore för enköpingsbornas rapporter att man inte knackat dörr, gått runt och ropat, satt upp lappar mm självklarheter.
ja, för alla borde imponeras av PÖ:s teater att tro på allt och inte ställa frågor om någonting och utifrån detta är jag ganska övertygad om att Essie dödades före den 11 juli, allt som hade med mordet och begravningen av henne att göra var klart och säkert innan planen att "stjäla Essie" sattes igång...
Citera
2024-08-16, 15:19
Medlem
Pinkiess avatar
https://i.imgur.com/0xDnPFK.png
https://i.imgur.com/lT0HqSF.png
Dessa visar inlägg som förklarar hur man tolkar anmälan..
Gällande en av "anmälningarna"till polisen rörande misshandeln av Essie.
Det var nog denna som av en annan användare togs upp som bevis för att "förundersökning" gällande djurplågeri visst fanns/finns mot P.
En diskussion i "vad vet vi gruppen".
(FYI)
Citera
2024-08-16, 15:33
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
https://i.imgur.com/0xDnPFK.png
https://i.imgur.com/lT0HqSF.png
Dessa visar inlägg som förklarar hur man tolkar anmälan..
Gällande en av "anmälningarna"till polisen rörande misshandeln av Essie.
Det var nog denna som av en annan användare togs upp som bevis för att "förundersökning" gällande djurplågeri visst fanns/finns mot P.
En diskussion i "vad vet vi gruppen".
(FYI)

Ja, jag har sett det där på något annat ställe på fejjan där det låg offentligt. Det här är en av anmälningarna. Det finns flera. LS har bekräftat att de överlämnat ärendet djurplågeri till polisen, eftersom hunden var försvunnen och de inte kunde göra någon kontroll.

Hoppas att deltagarna i gruppen kommer hit och diskuterar. Blir konstigt att vi ska ta ställning till klipp från en sluten grupp. Det kan vara långa diskussioner innan som vi inte ser.

De skärmdumpar vi har från den första kritiska gruppen låg öppet under personernas riktiga namn. En annan sak tycker jag.
Citera
2024-08-16, 15:41
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ja, jag har sett det där på något annat ställe på fejjan där det låg offentligt. Det här är en av anmälningarna. Det finns flera. LS har bekräftat att de överlämnat ärendet djurplågeri till polisen, eftersom hunden var försvunnen och de inte kunde göra någon kontroll.

Hoppas att deltagarna i gruppen kommer hit och diskuterar. Blir konstigt att vi ska ta ställning till klipp från en sluten grupp. Det kan vara långa diskussioner innan som vi inte ser.

De skärmdumpar vi har från den första kritiska gruppen låg öppet under personernas riktiga namn. En annan sak tycker jag.
Original inlägg finns i den första kritiska gruppen sanningen måste fram...
Detta är endast bild på anmälan och texten till...utan namn

I övrigt var det ett inlägg som en person gjorde i då första kritiska gruppen för att klargöra...iom att personen i fråga har kunskap om det.
Som information var det tänkt..
Senast redigerad av Pinkies 2024-08-16 kl. 15:55.
Citera
2024-08-16, 15:41
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, för alla borde imponeras av PÖ:s teater att tro på allt och inte ställa frågor om någonting och utifrån detta är jag ganska övertygad om att Essie dödades före den 11 juli, allt som hade med mordet och begravningen av henne att göra var klart och säkert innan planen att "stjäla Essie" sattes igång...

Ja blir allt mer övertygad att det gått till så. Ett litet litet hopp har jag ändå kvar att de inte tog ihjäl henne utan omplacerade henne där uppe i Norrlands inland.

Det här hade gått vägen om de inte hade haft swishinsamlingen till pappans företag och om inte hittelönen varit så orimligt hög med upptrappning. Fattiglappar över hela landet började tokleta och det ledde till att andra drog öronen åt sig och började ifrågasätta hela cirkusen.
Citera
2024-08-16, 15:47
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Original inlägg finns i den första gruppen sanningen måste fram... samma personer..

Ok, stämmer att det är där jag såg det först.

Men min poäng är att det blir konstigt att här försöka diskutera, vad som skrivs i korta inlägg i en sluten grupp.
Citera
2024-08-16, 15:50
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja blir allt mer övertygad att det gått till så. Ett litet litet hopp har jag ändå kvar att de inte tog ihjäl henne utan omplacerade henne där uppe i Norrlands inland.

Det här hade gått vägen om de inte hade haft swishinsamlingen till pappans företag och om inte hittelönen varit så orimligt hög med upptrappning. Fattiglappar över hela landet började tokleta och det ledde till att andra drog öronen åt sig och började ifrågasätta hela cirkusen.

ja, och att de satte deadline för att hitta henne till 25 juli var också ett stort misstag, de förstod inte konsekvenserna av detta som allt annat, PÖ och kompani trodde att det här skulle gå bra...
Citera
2024-08-16, 15:57
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, och att de satte deadline för att hitta henne till 25 juli var också ett stort misstag, de förstod inte konsekvenserna av detta som allt annat, PÖ och kompani trodde att det här skulle gå bra...

Ja, det också. Har fortfarande inte förstått logiken där. Nu var det ljug att Eśsie skulle vara värdelös som assistanshund med utgånget bäst före datum, men även om det hade varit så är det en krass inställning som visar att hon inte räknades som en familjemedlem.

Undrar om det hade med swishinsamlingen att göra, att de skulle dra in pengar till en ny hund?
Citera
2024-08-16, 16:10
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja, det också. Har fortfarande inte förstått logiken där. Nu var det ljug att Eśsie skulle vara värdelös som assistanshund med utgånget bäst före datum, men även om det hade varit så är det en krass inställning som visar att hon inte räknades som en familjemedlem.

Undrar om det hade med swishinsamlingen att göra, att de skulle dra in pengar till en ny hund?

Ja, de satsade nog på både swish och försäkringspengar i början, men hela cirkusen är helt klart ologisk för normala människor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in