2024-08-16, 11:23
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det finns i inlägg på b.l.a fb .
Lyckade andra sök är det oavsett om nu inte essie hittades vid tillfället...

Ok. Inlägg av vem och var och när?
Citera
2024-08-16, 11:28
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok. Inlägg av vem och var och när?
En björn björsell har svarat någon om sitt drönarsök , skärmdump i gruppen essie vad vet vi...tycker det känns fishy att han är vän till familjen.
Citera
2024-08-16, 11:31
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Man började processen med att skaffa Essie innan man hade den minsta anledning till att misstänka att kommunen skulle bryta mot lagen, och sparka ut A på gatan. Det talar ju mot den här teorin något extremt.

Vad det pekar mot är snarare att familjen omplacerade sin hund för att kommunen varit tämligen värdelös på att lösa sin uppgift.

Hur var det tänkt att Essie skulle kunna fungera på boendet när A inte kunde ta hand om hunden själv? Personalen har ju även andra brukare att ta hand om?
Citera
2024-08-16, 11:33
Medlem
Banned.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkies
Det finns i inlägg på b.l.a fb .
Lyckade andra sök är det oavsett om nu inte essie hittades vid tillfället

https://i.imgur.com/aZIBL0H.png

På vilken sida och i vilken tråd?
Citera
2024-08-16, 11:37
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banned.
På vilken sida och i vilken tråd?
Gruppen "essie vad vet vi"
Citera
2024-08-16, 11:37
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemedinma
En björn björsell har svarat någon om sitt drönarsök , skärmdump i gruppen essie vad vet vi...tycker det känns fishy att han är vän till familjen.

Ok, tack. Det blir ju himla konstiga diskussioner när man inte får reda på mer än att något har skrivit något nånstans. Och den här personen har inte framträtt öppet nånstans vad jag har sett, eller?

Men säg att det stämmer, att P och Björn höll på köra drönare. Kompis eller ej. Det säger ingenting. Kanske att det är kul och skulle ge något slags legitimitet åt sökandet.
Citera
2024-08-16, 11:48
Medlem
vemedinmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Ok, tack. Det blir ju himla konstiga diskussioner när man inte får reda på mer än att något har skrivit något nånstans. Och den här personen har inte framträtt öppet nånstans vad jag har sett, eller?

Men säg att det stämmer, att P och Björn höll på köra drönare. Kompis eller ej. Det säger ingenting. Kanske att det är kul och skulle ge något slags legitimitet åt sökandet.
Som någon skrev i det inlägget, tidsspannet att få fram tillstånd på drönare och få dit ID hundar känns kort mitt i natten
Citera
2024-08-16, 12:03
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Som någon skrev i det inlägget, tidsspannet att få fram tillstånd på drönare och få dit ID hundar känns kort mitt i natten

Precis. För mycket som inte stämmer här.

Id hunden gick ju till ett specifikt hus, men det kan ha varit preparerade spår av familjen eftersom man ville peka ut en person man hyser agg mot. Eller att Essie varit där på promenad. Och var det ens en id hund eller en ospecificerad spårhund?

Anmärkningsvärt är att vare sig drönarföraren eller spårhundsägaren har gått ut offentligt med info att de var där. De har ju företag vad jag förstått och borde passa på att få gratis reklam, att de kommer sättande på direkten och mitt i natten om så är. Kanske har de dragit öronen åt sig och vill inte förknippas med familjen? Och det på ett tidigt stadium, innan alla oegentligheter kommit fram.
Citera
2024-08-16, 12:19
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:

Men om man anlitar drönaresök ftg som då har nödvändiga tillstånd behöver man inte själv begära tillstånd ex då vid eftersök på djur.
Citera
2024-08-16, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Vad har hänt som gjort henne så illa däran att hon behöver 40 assistanstimmar per dygn?
Innan 2024-05-08 fick hon bara 17 timmar/dygn. Och även den 2024-05-08 nekades hon fler assistanstimmar.

Jag får inte heller ihop det. P överklagar till Kammarrätten och där styrker han att A är impulsiv och utagerande, flera exempel på farliga våldsamma situationer räknas upp. P kräver dubbelbemanning pga av A:s komplexa svårhanterliga handikapp. Samtidigt säger P på sociala medier att hunden gör så stor nytta. Mamman styrker också detta med sitt senaste inlägg på Facebook, dottern är en "underbar varm, empatisk urgullig tjej". Ändå behövs dubbelbemanning dygnet runt? Ska PA kanske att sköta och skydda hunden på heltid?
Senast redigerad av PerOlga 2024-08-16 kl. 13:19.
Citera
2024-08-16, 12:30
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerOlga
Jag får inte heller ihop det. P överklagar till Kammarrätten och där styrker han att A är impulsiv och utagerande, flera exempel på farliga våldsamma situationer räknas upp. P kräver dubbelbemanning pga av A:s komplexa svårhanterliga handikapp. Samtidigt säger P på sociala medier att hunden gör så stor nytta. Mamman styrker också detta med sitt senaste inlägg på Faceboo, dottern är en "underbar varm, empatisk urgullig tjej". Ändå behövs dubbelbemanning dygnet runt? Ska PA kanske att sköta och skydda hunden på heltid?
Jag tror dock att båda stämmer. Jag tror absolut tjejen kan vara en varm och empatisk tjej, men när hon får utbrotten så just då kan hon bli väldigt utåtagerande och farlig.
Dock ska hon inte ha en hund boende hos sig.
Jag gillar även hur domaren tyckte man skulle jobba för att förebygga utbrotten och inte mer assistenter. men sen fick hon både mer assistenter och en hund som enligt föräldrarna minskade utbrotten. Då borde ju inte behovet för dubbla assistenter funnits längre?
Citera
2024-08-16, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jag tror dock att båda stämmer. Jag tror absolut tjejen kan vara en varm och empatisk tjej, men när hon får utbrotten så just då kan hon bli väldigt utåtagerande och farlig.
Dock ska hon inte ha en hund boende hos sig.
Jag gillar även hur domaren tyckte man skulle jobba för att förebygga utbrotten och inte mer assistenter. men sen fick hon både mer assistenter och en hund som enligt föräldrarna minskade utbrotten. Då borde ju inte behovet för dubbla assistenter funnits längre?

Du glömde att skriva att utbrotten gick ut på Essie inte att de minskade. Essie fick jobbet som slagpåse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in