2024-08-16, 10:54
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Hade han styrt hade ju inte låten blivit.
Vi flyttar till rätt tråd

Såg du jockes story där han skrev att han var skadeglad över att Olof utlämnas och han gav en pik till Cluee?

*superviktigt meddelande så följarna kan ta ställning mot Cluee*

Jocke vill att låten publiceras, annars hade han gjort en public statment som han gör med precis allt.

Det är hans modus operandi.

Joakim vill verkligen förnedra Lillen, jag får kalla kårar av att tänka på hur genomelak han är. Det är som taget ur en film.
Senast redigerad av Pallal 2024-08-16 kl. 11:11.
Citera
2024-08-16, 11:18
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Rätta mig om jag har fel, men avslutade inte Kräftan Jockes gudfars-roll och klippte alla band med familjen Lundell, och bestämde att barnet inte ska träffa de något mer.
Jag förstår inte så varför ansvaret ska läggas på någon annan att stoppa en låt. Vårdnadshavarna till barnet kan förslagsvis ansvara för det i och med att den där låten påstås handla om deras barn.
Ser ingen anledning varför någon annan ska ta tag i det.
Joakim var den enda som hade makten att stoppa låten. Ingen annan kunde det så ansvaret ligger helt och fullt på Jocke och det är hans fel att den är ute.

Det är för sent nu.

”Jocke ska inte behöva ta tag i att skriva ett sms till Anjo eller offentlig story om att han inte står bakom Anjo i hans beslut om att förnedra Jockes brorsdotter.”

Han behöver inte, men hans agerande har visat vilket svin han är även för dig.

Såg du att han skrev en pik till Cluee på sin story? Det behövde han inte heller, men han ville. Det var viktigt för honom.

Jocke vill att Lillen förnedras.
Trashmänniska
Citera
2024-08-16, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Joakim var den enda som hade makten att stoppa låten. Ingen annan kunde det så ansvaret ligger helt och fullt på Jocke och det är hans fel att den är ute.

Det är för sent nu.

”Jocke ska inte behöva ta tag i att skriva ett sms till Anjo eller offentlig story om att han inte står bakom Anjo i hans beslut om att förnedra Jockes brorsdotter.”

Såg du att han skrev en pik till Cluee på sin story? Det behövde han inte heller, men han ville. Det var viktigt för honom.

Trashmänniska

Vem är lillen och varför vill Jocke förnedra honom?
Citera
2024-08-16, 11:40
Medlem
Citat:

Det är för sent nu.

Trashmänniska

Jag har inte sett någon pik på en story. Finns det en print? Eller kan du skriva vad som stod?

Ingen har visat vilket svin de är för mig när det gäller den här låten.
Jag har inte ens hört låten. Jag ser till vad som ingår i föräldraansvaret som vårdnadshavare om den nu handlar om dessa föräldrars barn. Jag har som sagt inte hört låten eller har någon större vetskap kring den.
Jag ser ingen anledning att lägga skuld eller ansvar på någon annan som inte i juridisk mening ansvarar för barnet, utan det absolut bästa är att lägga fokus på att den tas ned istället.
Kan inte föräldrarna kontakta plattformen eller kanalen där den är upplagd eller de som skrivit låten?
Det ska väl gå att ha en sansad konversation och förklara varför man vill att den ska tas ned utan pajkastning.
Citera
2024-08-16, 12:06
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Jag har inte sett någon pik på en story. Finns det en print? Eller kan du skriva vad som stod?

Jag har inte ens hört låten. Jag ser till vad som ingår i föräldraansvaret som vårdnadshavare om den nu handlar om dessa föräldrars barn. Jag har som sagt inte hört låten eller har någon större vetskap kring den.
Jag ser ingen anledning att lägga skuld eller ansvar på någon annan som inte i juridisk mening ansvarar för barnet, utan det absolut bästa är att lägga fokus på att den tas ned istället.
Kan inte föräldrarna kontakta plattformen eller kanalen där den är upplagd eller de som skrivit låten?
Det ska väl gå att ha en sansad konversation och förklara varför man vill att den ska tas ned utan pajkastning.
Joakim har visat vilket svin han är genom att pusha Anjo att ge ut den med positiv förstärkning av hans beteende.

Det är för sent. Joakim visste om att låten skulle publiceras och är den enda som kan styra Anjo och det vet även lille jag

Har har du Fact God, den godes video. Där ser du Jockes *viktiga* story om Cluee och Olof. Jocke skrev även i kommentarerna, men är väl en mus och tog bort sin kommentar
https://youtu.be/sSv1XpgPjD0?feature=shared
Senast redigerad av Pallal 2024-08-16 kl. 12:09.
Citera
2024-08-16, 12:58
Medlem
Citat:
Det låter som att du pratar om Joakim.

Allt Olof sagt till Jocke är sanningen gubben, gör din hemläxa.

Kan det han har sagt om Joakim ha varit sanningen också? Det verkar så.

Glömde han anmäla? Knappast mannen.

Vad har fettot sagt till Jocke?

Allt snack om prngar, bilar, escobar, telefoner, osv osv har varit fejk.
Citera
2024-08-16, 13:14
Medlem
Citat:
Joakim har visat vilket svin han är genom att pusha Anjo att ge ut den med positiv förstärkning av hans beteende.

Det är för sent. Joakim visste om att låten skulle publiceras och är den enda som kan styra Anjo och det vet även lille jag

Har har du Fact God, den godes video. Där ser du Jockes *viktiga* story om Cluee och Olof. Jocke skrev även i kommentarerna, men är väl en mus och tog bort sin kommentar
https://youtu.be/sSv1XpgPjD0?feature=shared

Tack! Jag ska titta på videon.

Även om nu Jocke har kännedom om låten, är han varken upphovsman eller har något juridiskt ansvar. Det ligger på vårdnadshavarna att själva kontakta upphovsmannen och hantera frågan för barnets räkning. Det är väl det som det handlar om att få bort låten.
Det håller varken juridiskt eller ser bra ut att försöka överföra ansvaret till en tredje part som inte har formellt ansvar. På skvallerkonton kanske det funkar för att elda på ett drama för att underhålla publiken.

Att ge sig in i offentlig pajkastning på grund av personlig besvikelse är inte konstruktivt och absolut inte när det är ett barn inblandat. Vårdnadshavarna har alla möjligheter att lösa situationen direkt och på ett korrekt sätt, vilket jag anser att de bör göra.
Det ger vårdnadshavarna pluspoäng (om man nu kan uttrycka sig så) att ha hanterat situationen på ett professionellt och ansvarsfullt sätt, utan att ha deltagit i offentlig pajkastning.
Fokus bör alltid ligga på barnets bästa, inte på om en tidigare gudfar som inte längre har relation till barnet har tagit avstånd från en låt eller inte.
Citera
2024-08-16, 13:42
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Okej jag ska göra det enkelt.
Anjo har gjort låten i syfte att skada chrippa, och samtidigt skadar han Chrippas dotter lilla C.
Anjo kommer ju inte ta ner låten bara för att Chrippa ber honom, eftersom Anjos hela syfte med låten är att skada chrippa.
Jocke påstår sig bry sig om lilla C, vilja skydda lilla C, osv, därför kan man tycka att eftersom Jocke är vän med Anjo borde Jocke be Anjo att inte lägga ut låten, eller iallafall gå ut offentligt och ta avstånd ifrån låten.
Men det gör inte Jocke, Jocke verkar inte tycka det är viktigt att skydda lilla C längre. Jocke verkar dock tycka det är viktigt att pika cluee news

Jocke skrev ett lång inlägg om olof, men här är vad han skrev som pik åt cluee "Och gör ont att se att vissa kanaler på Youtube fortfarande än idag kan intervjua denna person, och ge han exponering."

Och skulden ska väl inte läggas på någon som är ansvarig för barnet, skulden ska väl läggas på den vuxna människan som attackerar ett barn i jakten på hämnd, tycker du inte det?
Citera
2024-08-16, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Okej jag ska göra det enkelt.
Anjo har gjort låten i syfte att skada chrippa, och samtidigt skadar han Chrippas dotter lilla C.
Anjo kommer ju inte ta ner låten bara för att Chrippa ber honom, eftersom Anjos hela syfte med låten är att skada chrippa.
Jocke påstår sig bry sig om lilla C, vilja skydda lilla C, osv, därför kan man tycka att eftersom Jocke är vän med Anjo borde Jocke be Anjo att inte lägga ut låten, eller iallafall gå ut offentligt och ta avstånd ifrån låten.
Men det gör inte Jocke, Jocke verkar inte tycka det är viktigt att skydda lilla C längre. Jocke verkar dock tycka det är viktigt att pika cluee news

Jocke skrev ett lång inlägg om olof, men här är vad han skrev som pik åt cluee "Och gör ont att se att vissa kanaler på Youtube fortfarande än idag kan intervjua denna person, och ge han exponering."

Och skulden ska väl inte läggas på någon som är ansvarig för barnet, skulden ska väl läggas på den vuxna människan som attackerar ett barn i jakten på hämnd, tycker du inte det?

Du missförstod vad jag skrev.
Du behöver inte göra det enkelt för mig, men tack för omtanken.

Jag anser att om föräldrarna vill ha bort låten är det dem som får ta saken i egna händer och kontakta upphovsmannen. Eller ta det rättsligt. Jag har inte lagt skuld på någon överhuvudtaget.

Jag förstår bara inte varför Jocke är den som anses ska behöva gå ut offentligt och ta ställning hela tiden för att bevisa att han bryr sig.
Alla band är väl klippta, gudfarsrollen var väl även borttagen ofrivilligt. Jag ser ingen anledning att gå ut offentligt med något yttrande.
Med det resonemanget så kan man undra då varför L inte går ut offentligt och tar ställning mot vad hennes sambo gör för yttranden.
T.ex om andras vikt och andra kränkande påhopp. Det är väl inget som hon står bakom? Alla mor-och farföräldrar borde också gå ut offentligt och ta ställning som påstår sig värna om sina barnbarn.
Ohållbart om alla skulle behöva sitta dagligen och ta ställning så fort det sker något för att bevisa att man bryr sig, det blir ju mer än ett heltidsjobb. Det går inte att resonera så.

En del väljer sina strider av olika anledningar, vilket i långa loppet kan vara mycket smart.
Citera
2024-08-16, 18:10
Medlem
Pallals avatar
Citat:
Du missförstod vad jag skrev.
Du behöver inte göra det enkelt för mig, men tack för omtanken.

Jag anser att om föräldrarna vill ha bort låten är det dem som får ta saken i egna händer och kontakta upphovsmannen. Eller ta det rättsligt. Jag har inte lagt skuld på någon överhuvudtaget.

Jag förstår bara inte varför Jocke är den som anses ska behöva gå ut offentligt och ta ställning hela tiden för att bevisa att han bryr sig.
Alla band är väl klippta, gudfarsrollen var väl även borttagen ofrivilligt. Jag ser ingen anledning att gå ut offentligt med något yttrande.
Med det resonemanget så kan man undra då varför L inte går ut offentligt och tar ställning mot vad hennes sambo gör för yttranden.
Du har lagt skuld på offret, Chrippa.

Chrippa har inte kunnat agera innan låten finns ute, den enda som har kunnat stoppa låten ”dotter med Dj Snöstorn är Joakim Lundell”

Jocke är skyldig, för han har ett
medmänskligt ansvar. Jocke njuter av detta.

Joakim som alltid tar ställning offentligt, skulle enligt alla psykologer i världen också ta ställning till detta offentligt. Han kunde stoppa låten, men han ville inte stoppa låten.

Nu bär han hundhuvet för det.

Jonna måste vara stolt över sin ”man”. En man som säger sig älska barn. Joakim är en psykopat och han har sett till så Anjo gav ut låten.

#freelillen
Citera
2024-08-16, 18:48
Medlem
Citat:
Du har lagt skuld på offret, Chrippa.

Chrippa har inte kunnat agera innan låten finns ute, den enda som har kunnat stoppa låten ”dotter med Dj Snöstorn är Joakim Lundell”

Jocke är skyldig, för han har ett
medmänskligt ansvar. Jocke njuter av detta.

Joakim som alltid tar ställning offentligt, skulle enligt alla psykologer i världen också ta ställning till detta offentligt. Han kunde stoppa låten, men han ville inte stoppa låten.

Nu bär han hundhuvet för det.

Jonna måste vara stolt över sin ”man”. En man som säger sig älska barn. Joakim är en psykopat och han har sett till så Anjo gav ut låten.

#freelillen

Sluta nu, jag har inte lagt skuld på Kräftan för att låten har lagts upp.
Helt befängt att du ens skrev det.
Jag har skrivit att om vårdnadshavarna vill att låten tas ner, så är det det deras ansvar att driva den frågan eftersom det ingår i ansvaret som vårdnadshavare. Det har absolut inget med att skuldbelägga någon att göra.
Det måste du ju ändå veta vad det juridiska ansvaret för ett barn innebär.

Jag vet inte vilka befogenheter Jocke har gällande låten. Så där kan jag inte ta ställning. Jag vet bara att är du inte upphovsman så har du inte mycket att säga till om.

Jag förstår vad du menar med att du tycker att han har ett medmänskligt ansvar.
Men Kräftan vill ju inte ha något att göra med varken sin bror eller hans familj så varför ens lägga energi på en person man inte bryr sig om eller vill ha att göra med?
Det är som att en obetydlig snubbe i Pajala skulle publicera en låt. Ryck på axlarna och ignorera.

Samtliga parter har publicerat något som de inte bör vara stolta över, det finns kvar på internet som samtliga barn kommer se.

Jag anser fortfarande att vårdnadshavarna bör kontakta upphovsmannen om de vill att låten ska tas ner. Det kan inte vara så svårt för varken Kräftan eller Jullan att lyfta luren/öppna mailen och vara tydlig och saklig i den här frågan.

Om hurvida Jonna är stolt över sin man är en helt annan sak och den undran går även att applicera på andra parter.
Fokusera istället på sakfrågan att se till att låten tas ner.
Citera
2024-08-16, 19:06
Medlem
Citat:
Cluee är en nyhetskanal. Du vet att han har varit tvingad till olika saker av Joakim, du kan släppa honom nu. Han är bra, tuff och rakryggad. Du vet inget om han har anmält eller inte, eftersom det inte ingår i hans nyhetsrapportering.

Jag vill väl inte ha bort någon. Och varför skulle han få skit för det av en enda människa? Hans följare borde förstå att låten är vidrigt.

Men du tycker alltså att låten ska få finnas? Du säger att man hejar på brottslingar om man inte anmäler brott man tror har begåtts. Nu är det upp till bevis.

Låten är förtal och psykisk misshandel av ett barn, det är brott. Anmäl och skriv ett mejl till din idol att han borde agera.

För du vill väl inte att Lilla C förnedras inför hela Sverige? När låten är ute är det för sent. Kalle Panke och GossipChripps kommer att ladda upp den och därifrån försvinner inget förutom det som passar sekten.

Anmäl, barnahatare.

Jag har inte sagt att jag tycker det är något bra med låten för det tycker jag inte MEN det är inte jockes ansvar att den försvinner, har man valt bort sin familj kan man inte räkna med att dom ska rycka ut så fort det blir problem.

Hahaha låt mig skratta cluee rakryggad, aldrig i hela mitt liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in