2024-08-15, 20:09
Medlem
Henselons avatar
Är ju egentligen fullständigt vansinne att , som nu, kriminalisera en Drog framför en annan (Alkohol)
som har Statligt Monopol. Om en person tycker att Marijuana är bättre för vederbörande både fysiskt och/ eller mentalt så borde det ju rimligtvis vara upp till denne person att fritt själv välja drog.
Allt annat torde väl vara ett brott mot Mänskliga Rättigheter?
Citera
2024-08-15, 20:11
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Är ju egentligen fullständigt vansinne att , som nu, kriminalisera en Drog framför en annan (Alkohol)
som har Statligt Monopol. Om en person tycker att Marijuana är bättre för vederbörande både fysiskt och/ eller mentalt så borde det ju rimligtvis vara upp till denne person att fritt själv välja drog.
Allt annat torde väl vara ett brott mot Mänskliga Rättigheter?
Amen du får det att låta så löjligt hela knarkkriget 🙏❤️
Citera
2024-08-15, 20:24
Medlem
Fyfaans avatar
Det är ju bara en tidsfråga tills det blir legaliserat. Dock är det väl i väntan på att de äldre generationerna ska dö ut, den otroligt retarderade propagandan mot cannabis från förr stekte deras hjärnor totalt. Det är rent jävla vansinne att Sverige ska lägga ner tid och resurser på att jaga individer som röker/äter/dricker en väldigt mild drog.

Det är inte ens särskilt svårt att ta reda på sanningen om Cannabis. Personligen är det ingenting för mig men det finns ingen poäng att ha ett förbud.
Citera
2024-08-15, 20:36
Medlem
libbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Drabbar det alla? Själv har jag gått från att ha splittrade tankar (adhd) och ilskeproblem till att kunna tänka klart och vara mycket mer harmonisk.
Rökt varje dag i snart 15 år

Det borde du kunna få medicinerat under kontrollerade former och dosering. Inte via massa röka och aktivt thc som gör dig bäng, typ.
Citera
2024-08-15, 20:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TenhoLindeman
Utspel från november 2021
Hur hittar du dateringen på klippet?

Edit: hittade det här. https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Qy8WQJ/polischef-vill-se-liberalare-drogpolitik

Ingen överraskning dock att alla FB pundare går igång direkt, på en snart 5 år gammal nyhet.

Om bruket legaliseras, så bör ändå både att köpa och sälja fortfarande vara straffbart.
Senast redigerad av sykkelpump 2024-08-15 kl. 20:48.
Citera
2024-08-15, 20:49
Medlem
sxephils avatar
Sverige och Nordkorea kommer vara de sista länderna på jorden att avkriminalisera cannabis.
Citera
2024-08-15, 20:55
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Det borde du kunna få medicinerat under kontrollerade former och dosering. Inte via massa röka och aktivt thc som gör dig bäng, typ.
Varför "massa röka"? Jag röker måttligt.
Läkemedel i stil med Ritalin och liknande är så fruktansvärt skadligt att du väljer bort dig själv om du tar de. Så nej tack, det är på riktigt skadligt.
vad är "aktivt" thc? Du menar marijuana utan rekreations-effekten? Varför skulle jag ta det? Som att äta godis utan smak.
Och nej jag blir inte "bäng" längre, jag blir lite lugnare, det är allt.
Citera
2024-08-15, 21:08
Medlem
Det är väl bara att legalisera skiten. Dumt att sätta resurser på att jaga dom som röker.
Skatta det i stället så vi får in lite pengar, sälj det på bolaget.
Citera
2024-08-15, 21:10
Medlem
Han menar det givetvis inte utan det är en vädjan till att frigöra mer resurser för tyngre brottslighet. Innerst inne vill han säkert slå alla knarkare i järn.
Citera
2024-08-15, 21:28
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoaringKitty
Han menar det givetvis inte utan det är en vädjan till att frigöra mer resurser för tyngre brottslighet. Innerst inne vill han säkert slå alla knarkare i järn.
Iduno, har hört att snuten i Skåne defacto legaliserat weed genom att ignorera att folk röker. Kan så klart vara skitsnack, vad fan vet jag.
Citera
2024-08-15, 21:34
Medlem
Sn0o0oZs avatar
den här tomten till polischef kan inte ha mycket makt då narkotikapolitiken enbart blivit strängare för brukare sedan hans uttalande som var ~3 år sedan?
Citera
2024-08-15, 21:34
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe
Samma tankevurpa: strunta i knivlagen, för den har ändå ingen påverkan på ekonomisk brottslighet.
Det var det dummaste jag läst på hela året, hoppas verkligen du skämtar. Är du korkad så är du förlåten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in