2024-08-15, 17:18
Avslutad
Vad ska du med statistik till när domstolarna går på prejudikat? Jag tror inte att du vet vad du pratar om.

Du får söka upp källan själv. Det finns artiklar på nätet. Det var exakt så som jag beskrev det till punkt och pricka.

Eller du, du är förmodligen en av de efterblivna så jag sökte upp det åt dig, annars går väl din feministhjärna bakut.

https://nationalpost.com/news/canada/no-home-or-kids-together-but-couple-still-spouses-appeal-court-rules

Det här är ett exempel. Det finns tusentals exempel globalt. Sen finns det ytterligare hundratusentals om inte miljontals exempel globalt på andra perversera domar i feminismens och könskrigets namn (som kvinnor förespråkar och vill ha).

Ni ville ha könskrig och feminism. Ät det nu! Behöver du länkar till förtvivlade kvinnor som fått sina liv förstörda av feminismen eller har du kanske sett själv?

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kan du visa statstik över detta?

Källa, tack. Låter som att de främst tvistat om en bostad?
Citera
2024-08-15, 17:36
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Vad ska du med statistik till

För att se om det i praktiken finns en korrelation mellan stor förmögenhet och ogiltigförklarande av äktenskspsförord.

Citat:
när domstolarna går på prejudikat?

Vad bra. Kan du hänvisa till några sådana prejudikat så att jag kan undersöka saken?

Citat:
Det var exakt så som jag beskrev det till punkt och pricka.

Nej det var det inte alls. Du skrev att han "blev av med halva sin förmögenhet"Han dömdes till att försörja henne under 10 år. Hans befintliga tillgångar omfattades inte alls av domslutet.

Lagen är förvisso helt sjuk, men utfallet var inte alls som du angav.

Citat:
Eller du, du är förmodligen en av de efterblivna så jag sökte upp det åt dig, annars går väl din feministhjärna bakut.

Ingen feminst här. Jag avskyr feminism och red pill tämligen likvärdigt ur ett idéperspektiv.

Citat:
Sen finns det ytterligare hundratusentals om inte miljontals exempel globalt på andra perversera domar i feminismens och könskrigets namn (som kvinnor förespråkar och vill ha).

Finns det patriarkala domar globalt också? Vad tycker du om den isf?
Citera
2024-08-15, 17:47
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekosmos
Denna artikel var lite intressant att läsa, så tanken slog mig att detta kanske kan vara anledningen till att Sverige ser ut som det gör idag.
Tänker att kvinnan görs till offer precis som här samtidigt som det propageras om hur dem borde splittra familjen och bli självständiga istället för att ta sitt ansvar som mamma.
Visst finns det undantag och så vidare men detta är väl ändå något som speglar sig ganska stort i det svenska samhället. Folk pratar om att den svenska kulturen dött ut och hur det är invandrarnas fel osv, men den svenska kulturen a la 2024 handlar väl endast om kvinnor och ''jämställdhet''?
Vad tror ni folket? Behöver vi starkare familjer i landet eller mer jämställdhet med män som springer runt som tofflor åt sina kvinnor?

https://www.expressen.se/ekonomi/bostad/kvinnofallan-for-dyrt-att-skilja-sig-sitter-fast-i-daliga-relationer/

Vi behöver bättre möjligheter när ena parten vill lämna äktenskap/förhållanden.
Citera
2024-08-15, 17:55
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Om du inte har för avsikt att svara på frågor kan du lika gärna återgå till runka till Tate-videos och drömma om att du är high value.

Frågan var: tror du på fullaste allvar att SCB manipulerar data från den offentliga folkbokföringen för att de är rädda för maskulinitet?

Litar inte på ett skit vad myndigheter eller vad staten eller politiker påstår, då de ljugit i 50 år minst helt öppet, ingen politiker har hållit ett vallöfte ens under denna tid, så varför ska jag lita på SCB? Samma skrot och korn, bara käbbel.

Aomen jag börjar peaka nu i value ålder 35+, dejtar max ålder 22 på kvinnor.
Citera
2024-08-15, 18:09
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Litar inte på ett skit vad myndigheter eller vad staten eller politiker påstår, då de ljugit i 50 år minst helt öppet, ingen politiker har hållit ett vallöfte ens under denna tid, så varför ska jag lita på SCB? Samma skrot och korn, bara käbbel.

Clown, du kan inte jämföra ett vallöfte med folkbokföringsstatistik

Låter det inte ganska långsökt att man skulle ljuga om specifikt de här sakerna? Var ärlig nu

Men ok, ta samtliga data jag angettoch ge mig den siffra som du tror är den verkliga. Så får vi lite pejl på var landet ligger.

Citat:
Aomen jag börjar peaka nu i value ålder 35+,

Är du säker på din ålder, du vet om att den finns i folkbokföringen, va? Det tycks mig som att du litar på den när det passar dig men inte när det inte gör det...
Citera
2024-08-15, 18:27
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Clown, du kan inte jämföra ett vallöfte med folkbokföringsstatistik

Låter det inte ganska långsökt att man skulle ljuga om specifikt de här sakerna? Var ärlig nu

Men ok, ta samtliga data jag angettoch ge mig den siffra som du tror är den verkliga. Så får vi lite pejl på var landet ligger.

Är du säker på din ålder, du vet om att den finns i folkbokföringen, va? Det tycks mig som att du litar på den när det passar dig men inte när det inte gör det...

Litar hellre på statistik från privatpersoner, inte från staten, bara gå in på vilken myndighet som helst så får man höra lögn efter lögn.

Gick efter mina egna observationer som sagt, myndigheter kan fara åt helvete, de håller bara på med lögner och trams

Vetifan vilken ålder jag är enligt staten, de räknar säkert fel där med i vanlig ordning.
Citera
2024-08-15, 18:43
Avslutad
Har man en ansenlig förmögenhet så använder man inte konventionella juridiska Svensson-lösningar. Bara det att vi i den rikare klassen ser behovet av ett legalt skydd, ofta utomeuropeiska lösningar, talar sitt egna språk. Vilken statistik du än lyckas få fram så kommer den bli rejält missvisande eftersom förlikningar i te.x. Västindien inte statistikförs på grund av sekretess.

Eftersom vi ser ett behov av extra starkt legalt skydd så kan du inte ha utgångspunkten att du vill mäta korrelation eftersom hela syftet med komplexa bolagsstrukturer är att det inte ska finnas någon korrelation!

Du måste fokusera på den legala risken istället. Den legala risken är som jag sa att just den "uppenbara" skillnaden i förmögenhet riskerar att äktenskapsförordet förkastas av domstolen eftersom risken finns att domstolen ser äktenskapsförordet som oskäligt. Det betyder inte att det måste bli så. Det betyder bara att det KAN bli så och att äktenskapsförordet inte ses som ett tillräckligt starkt skydd. Därför väljs jurisdiktioner som erbjuder lösningar som är openetrerbara - och ur det följer ingen statistik*. De flesta vet inte ens om att de existerar...

*Det finns "viss" statistik, men det har ingen större betydelse för någon obehörig.

Edit: Angående din fråga om patriarkala domstolar så finns ju Sharia-domstolar. Jag vet att i Förenade Arabemiraten så kan man välja vilken jurisdiktion (Sverige, Norge, Japan, Uzbekistan, Irland etc) man vill att domstolen ska tillämpa i familjejuridiska mål, eller om man vill ha en Sharia-domstol. Jag har inga generella synpunkter på Sharia-domstolar förutom att de möjligtvis kan återspegla den naturliga hierarkiska ställningen mellan man och kvinna. Däremot motsäger jag mig orättvisa domar på medeltida barbarisk grund där kvinnan får ansvaret för att hon våldtagits.

Citat:
För att se om det i praktiken finns en korrelation mellan stor förmögenhet och ogiltigförklarande av äktenskspsförord.

Vad bra. Kan du hänvisa till några sådana prejudikat så att jag kan undersöka saken?

Nej det var det inte alls. Du skrev att han "blev av med halva sin förmögenhet"Han dömdes till att försörja henne under 10 år. Hans befintliga tillgångar omfattades inte alls av domslutet.

Lagen är förvisso helt sjuk, men utfallet var inte alls som du angav.

Ingen feminst här. Jag avskyr feminism och red pill tämligen likvärdigt ur ett idéperspektiv.

Finns det patriarkala domar globalt också? Vad tycker du om den isf?
Senast redigerad av NonCompliance 2024-08-15 kl. 19:05.
Citera
2024-08-15, 19:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Litar hellre på statistik från privatpersoner, inte från staten, bara gå in på vilken myndighet som helst så får man höra lögn efter lögn.

Kan du berätta några verifierbara lögner som du hört från SCB då? Borde väl vara enkelt att nämna några?
Citera
2024-08-15, 19:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Har man en ansenlig förmögenhet så använder man inte konventionella juridiska Svensson-lösningar. Bara det att vi i den rikare klassen ser behovet av ett legalt skydd, ofta utomeuropeiska lösningar, talar sitt egna språk. Vilken statistik du än lyckas få fram så kommer den bli rejält missvisande eftersom förlikningar i te.x. Västindien inte statistikförs på grund av sekretess.

Eftersom vi ser ett behov av extra starkt legalt skydd så kan du inte ha utgångspunkten att du vill mäta korrelation eftersom hela syftet med komplexa bolagsstrukturer är att det inte ska finnas någon korrelation!

Du måste fokusera på den legala risken istället. Den legala risken är som jag sa att just den "uppenbara" skillnaden i förmögenhet riskerar att äktenskapsförordet förkastas av domstolen eftersom risken finns att domstolen ser äktenskapsförordet som oskäligt. Det betyder inte att det måste bli så. Det betyder bara att det KAN bli så och att äktenskapsförordet inte ses som ett tillräckligt starkt skydd. Därför väljs jurisdiktioner som erbjuder lösningar som är openetrerbara - och ur det följer ingen statistik*. De flesta vet inte ens om att de existerar...

*Det finns "viss" statistik, men det har ingen större betydelse för någon obehörig.

Edit: Angående din fråga om patriarkala domstolar så finns ju Sharia-domstolar. Jag vet att i Förenade Arabemiraten så kan man välja vilken jurisdiktion (Sverige, Norge, Japan, Uzbekistan, Irland etc) man vill att domstolen ska tillämpa i familjejuridiska mål, eller om man vill ha en Sharia-domstol. Jag har inga generella synpunkter på Sharia-domstolar förutom att de möjligtvis kan återspegla den naturliga hierarkiska ställningen mellan man och kvinna. Däremot motsäger jag mig orättvisa domar på medeltida barbarisk grund där kvinnan får ansvaret för att hon våldtagits.

Så inga prejudikat. Ingen kommentar om att du hade fel om Kanada-fallet. Sharia domstolar är helt ok.

Good talking to you.
Citera
2024-08-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Längre? Inte lätt för kvinnor som varit hemmafruar på 50-talet att skilja sig. Utan jobb, ofta utan yrkesutbildning eller ens arbetslivserfarenhet.
Är det många kvinnor i 80+ åldern som vill skiljas tror du?
Citera
2024-08-15, 20:04
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Kan du berätta några verifierbara lögner som du hört från SCB då? Borde väl vara enkelt att nämna några?

Inflation är ju något som är aktuellt, uppenbart att inflationen är betydligt högre än vad de skriver t.ex. Det är minst det dubbla, kanske mer.
Citera
2024-08-15, 20:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inflation är ju något som är aktuellt, uppenbart att inflationen är betydligt högre än vad de skriver t.ex. Det är minst det dubbla, kanske mer.

Nice. Då kan du ge mig dina beräkningar som visar hur SCB beräkningar är medvetet felaktigt missvisande.

För du minns väl att jag skrev "verifierbara", va?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in