2024-08-15, 14:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Jag känner inte till så mycket om red pill-rörelsen. Men visst den kanske består till viss del av unga män som söker en modersgestalt eller nåt.

Samtidigt kan den också vara ett uttryck för all den jävla skiten som (vita) män fått de senaste sådär 30 åren.

Jag är heller inte ett fan, det är åt helvete som bl a vita män beskrivits. Jag har sett det komma smygande under lång tid. Identitetspolitik är det i grund och botten.

Fast det har skett en DRAMATISK ökning just de senaste åren och man ser återkommande ord för ord i princip exakta upprepningar av samma talking points. Det är inte en slump att någon säger exakt samma sak som Andrew Tate.

Citat:
Jag försöker se saker rättvist och kan säga att jag inte gillar orättvisa påhopp/historieskrivningar. För att komma vidare behöver vi inte red pill rörelsen eller dagens feminism eller "white (man)guilt"-grejen. Det leder bara till mer motsättningar tror jag.

Håller helt med. Lösningen är inte att alla ska hålla på med sin egen identitetspolitik, det är att ingen gör det, att man betalar ett högt pris när man försöker göra det.
Citera
2024-08-15, 14:50
Avslutad
Ja, det här är vad många kvinnor är idag. Totalt jävla trash som inte ens är vatten värda.

Ditt radikalfeministiska jävla svin och avskräde! Han är pappa till barnen och har rätt till umgänge! Det är ingenting han "får" av kvinnan!

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Umgås med barnen kvinnan fött och barnbarnen de får gemensamt. Livets efterrätt.
Citera
2024-08-15, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Det är kvinnor som alltid hittat en ny man och oftast förbereder sig för att lämna flera månader innan de helt plötsligt sticker.

Skilsmässa brukar komma som en chock för män och de begär skilsmässa mycket mer sällan då de är mycket mer lojala, och de arbetar nästan alltid hårdare med att få in pengar iaf.

Jaså. Det är 6 ggr vanligare att män överger sin partner/skiljer sig/är otrogen om partnern drabbas av cancer, demens eller liknande, än att kvinnor gör det. Inte alla, men män är generellt mycket mindre villiga att leva med och ta hand om någon som inte är sexuellt tillgänglig längre eller för en period.
Citera
2024-08-15, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NonCompliance
Ja, det här är vad många kvinnor är idag. Totalt jävla trash som inte ens är vatten värda.

Ditt radikalfeministiska jävla svin och avskräde! Han är pappa till barnen och har rätt till umgänge! Det är ingenting han "får" av kvinnan!

Det kanske var mannen som var gravid och illamående med foglossning etc i nio månader per barn. Mannen som födde barnen i smärta?
Citera
2024-08-15, 15:02
Avslutad
Dra åt helvete. Du är fan dum i huvudet eller så är du bara här för att provocera.

Kan du svara på frågan eller inte? VAD får MANNEN av KVINNAN vid familjerelationens upplösning?

Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Det kanske var mannen som var gravid och illamående med foglossning etc i nio månader per barn. Mannen som födde barnen i smärta?
Citera
2024-08-15, 15:04
Medlem
Citat:
Vadå oavlönat arbete i hemmet? Ditt jävla trash!!! Det är väl inte JOBB att ta hand om sin familj?? Om du tror det är du fan dum i huvudet!!! Dessutom, kommer MANNEN att få betalt av frun när HAN byter blöjor och lagar mat om det nu är JOBB att ta hand om sin familj????

Jag har ingen karriär. Jag gick i pension som 37-åring.

Exakt ingenting av det du skrev är något som helst logiskt argument för att hon ska få halva ens förmögenhet, pension, permanenta utbetalningar om familjerelationen löses upp.

Du, och sådana som du är helt enkelt totalt jävla trash och giriga jävlar som vill ha sådant ni inte förtjänar.

Som jag sa, det är berättigat att hon får ett säkerhetspaket om familjerelationen löses upp, men även det ÄR VILLKORAT!

Du duckade dessutom frågan jag ställde så vi tar det en gång till!! Frågan löd:

Med alla de rättigheterna som du kräver - VAD får han FRÅN HENNE om relationen upphör???

Hur arg kan man bli?? Det här är bara teoretiskt jag är ingen hemmafru. Nä nä om det inte är ett jobb att ta hand om barn, hem, tvätt, städning, matlagning, handling osv så kan du ju göra det själv. Du lär inte hitta många kvinnor som är sugna på att göra det åt dig utan motprestation om du inte ens värderar det och ser det som en viktig insats.

Vad mannen får av frun om de skiljer sig och hon har varit hemmafru? Barnen hon fött åt dem båda. Någon som hållit ställningarna på hemmaplan så att han inte behövde göra det själv och kunde fokusera på att bygga upp sin karriär.

Den där typen av uppdelning fungerar bara om båda parter ser det som teamwork där bådas insatser är viktiga. Du verkar se på kvinnor som nån form av blodiglar ute efter att förstöra ditt liv, det blir inget vidare samarbete då.

Du vet att det var standard förr i tiden att män betalade underhåll efter skilsmässa? Tills kvinnan gifte om sig. Jag har redan sagt att det är annorlunda när båda jobbar. Skriv ett äktenskapsförord om du är så himla orolig, eller gift dig inte alls, det blir nog bäst så din partner slipper stå ut med DITT JÄVLA TRASHHHH!! Trevligt, verkligen.
Citera
2024-08-15, 15:08
Medlem
Sefiruzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så du tror de ljuger om detta? De har manipulerat datan från den offentligt tillgängliga folkbokföringen i syfte att stävja maskulinitet, eller? Och ingen har märkt nåt? I själva verket är det en massa high value 40+ giga-chads som är ihop med 5 st 20-åringar vardera, vilket provocerat the powers that be till den grad att de drar igång en desinformationskampanj?

Kom igen nu, det där är inte värdigt dig.

Haha, ao eller flera 20 åriga kvinnor som är tillsammans samtidigt med 40 åring har man sett, spelar ingen roll om de delar på honom om han är giga-chad miljonär, så var det inte förr när folk gifte sig klart, och höll löftet inför gud, har blivigt en nya tider nu med sociala medier antar jag, därför statistiken ser annorlunda ut antar jag, folk är aldrig nöjda i förhållanden och skiljer sig jämnt i 20-40 års åldern iaf.
Citera
2024-08-15, 15:16
Medlem
Citat:
Dra åt helvete. Du är fan dum i huvudet eller så är du bara här för att provocera.

Kan du svara på frågan eller inte? VAD får MANNEN av KVINNAN vid familjerelationens upplösning?

Varje skilsmässa är olika. Marika nämner att familjen skaffat segelbåt. Det framgår inte om exmaken och hon kommit överens om delad vårdnad om segelbåten. I vår skilsmässa hade maken ordnat ett gåvobrev till mig på segelbåt. (Och jag hade betalat 800 kr för registrering av gåvan i Post-och Inrikestidningar - jag är en sådan där präktig djävel som INTE samlar obetalda räkningar i ett hörn av bokhyllan). Jag nämnde aldrig båten: för mig var det självklart att jag "fått" den på pappret som en säkerhet om makens enskilda firma skulle gå i kånken. Han har den fortfarande i sin ägo. Annat som jag skaffat till hemmet blev kvar där när jag drog - orkade inte tjafsa om saker).
Citera
2024-08-15, 15:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sefiruz
Haha, ao eller flera 20 åriga kvinnor som är tillsammans samtidigt med 40 åring har man sett, spelar ingen roll om de delar på honom om han är giga-chad miljonär, så var det inte förr när folk gifte sig klart, och höll löftet inför gud, har blivigt en nya tider nu med sociala medier antar jag, därför statistiken ser annorlunda ut antar jag, folk är aldrig nöjda i förhållanden och skiljer sig jämnt i 20-40 års åldern iaf.

Om du inte har för avsikt att svara på frågor kan du lika gärna återgå till runka till Tate-videos och drömma om att du är high value.

Frågan var: tror du på fullaste allvar att SCB manipulerar data från den offentliga folkbokföringen för att de är rädda för maskulinitet?
Citera
2024-08-15, 15:26
Medlem
Detta är ju sedan länge i hushåll där framför allt tradition gör att kvinnan inte utbildar sig eller jobbar, det är klart att det är oroande med t.ex Soft girl-modet nu… jag har inte kunnat läsa hela artikeln i ts men det handlar inte alltid bara om att man planerat lite dåligt i stort. Man tar ett par söta men idiotiska beslut som ung och kär, sedan står man där som 50-åring med noll karriärssmöjlighet och ingen pension.

Man får ha lite vidare blick än att utgå från att det är ett svennepar som tappat sexlivet, det finns otroligt många kvinnor därute som i princip är livegna.
Citera
2024-08-15, 16:05
Avslutad
Hur arg man kan bli? Hur hårt hjärntvättad och reducerad till kvinnligt feministiskt smuts kan man bli? DU är ju den som är TRASH! Inte jag! Mig skulle ju du tråna efter, men mig får du aldrig.

Du berättar ju att du är skräp. Är det mitt fel? Ingen kvinnlig kvinna anser att det är ett jobb att ta hand om sin familj. Hon gör det villigt och med nöje. Hon spelar inte heller och låtsas att det är ett nöje utan hon gör det av sin passion för att hon värderar det. Du berättar att det är ett jobb för dig och att det kräver en kompensation - det är en JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT STOR skillnad!!! Just det här ensamt gör att du är kvinnligt smuts som inte ens är värt att ta i med tång ens!

Sen svarade du återigen inte på frågan. Jag ska utveckla frågan eftersom ditt låga feministiska IQ inte tillåter dig att svara ordentligt.

Vid en eventuell relationsupplösning av familjeenheten där man, fru och barn ingår så har radikalfeminister i tråden ställt absurda krav på rättigheter vid upplösningen. Då följer ju naturligtvis frågan VAD mannen får AV KVINNAN efter upplösningen! Frågan är alltså inte VAD kvinnan gjorde tidigare i sitt liv, eller hur många barn kvinnan har fött, eller hur många onsdagar hon TIDIGARE diskat eller hur många gånger hon TIDIGARE gjort något! Det är helt jävla otroligt att man ska behöva utveckla en så grundläggande ENKEL fråga!

Så vi tar det igen! PÅ MANNEN ställs krav till HALVA förmögenheten, utbetald pension och andra monetära återkommande bidrag. Detta är alltså KRAV som ses som rättigheter EFTER relationsupplösningen! EFTER betyder alltså något som sker sen! Eftersom jag nu behövt ta ner det till dagisnivå så får jag väl tydliggöra att en kvinna som fött barn och dammsugit inte är något som innebär EFTER relationsupplösningen utan något som är FÖRE!

Så vi tar det ytterligare en gång. Jag ställer frågan en jävla gång till! VAD får MANNEN av KVINNAN --->EFTER <--- relationsupplösningen?

Du kan inte svara i dåtid och du kan inte svara att hon fött barn och du kan inte svara att gräset är grönt eller att fåglar flyger eller att hon kommer att laga pasta åt barnen när barnen är hemma hos henne eller att hennes kompis heter Pernilla. SVARA RELEVANT! Fattar du vad det betyder? Jag vet ju att du kommer ge ett jävla skitsvar som "hon kommer att ta hand om barnen" men det är ju inget riktigt svar för dels för att det är naturligt och dels för att det liksom är grundläggande förväntningar och något som mannen också gör när barnen är hos honom. Du kan inte heller svara att han får umgängesrätt.

Jag förväntar mig faktiskt inget annat än ett tomt luftslott till svar från dig. Men det ska ändå blir intressant vad för nonsens du kommer skriva.

Citat:
Ursprungligen postat av Trues245
Hur arg kan man bli?? Det här är bara teoretiskt jag är ingen hemmafru. Nä nä om det inte är ett jobb att ta hand om barn, hem, tvätt, städning, matlagning, handling osv så kan du ju göra det själv. Du lär inte hitta många kvinnor som är sugna på att göra det åt dig utan motprestation om du inte ens värderar det och ser det som en viktig insats.

Vad mannen får av frun om de skiljer sig och hon har varit hemmafru? Barnen hon fött åt dem båda. Någon som hållit ställningarna på hemmaplan så att han inte behövde göra det själv och kunde fokusera på att bygga upp sin karriär.

Den där typen av uppdelning fungerar bara om båda parter ser det som teamwork där bådas insatser är viktiga. Du verkar se på kvinnor som nån form av blodiglar ute efter att förstöra ditt liv, det blir inget vidare samarbete då.

Du vet att det var standard förr i tiden att män betalade underhåll efter skilsmässa? Tills kvinnan gifte om sig. Jag har redan sagt att det är annorlunda när båda jobbar. Skriv ett äktenskapsförord om du är så himla orolig, eller gift dig inte alls, det blir nog bäst så din partner slipper stå ut med DITT JÄVLA TRASHHHH!! Trevligt, verkligen.
Citera
2024-08-15, 16:17
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
När det är en "uppenbar" förmögenhetsskillnad mellan parterna så kan man ganska bekymmersfritt utgå från att alla typer av avtal, äktenskapsförord och liknande kommer att förkastas av domstolen.

Kan du visa statstik över detta?

Citat:
Det värsta jag hört var i Kanada där en man blev av med halva sin förmögenhet utan att ha varit gift och utan att någonsin ha bott ihop. Det räckte med att de levde under "ett äktenskapsliknande förhållande" (översättning; de umgicks, knullade och reste ihop).

Källa, tack. Låter som att de främst tvistat om en bostad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in