Hur arg man kan bli? Hur hårt hjärntvättad och reducerad till kvinnligt feministiskt smuts kan man bli? DU är ju den som är TRASH! Inte jag! Mig skulle ju du tråna efter, men mig får du aldrig.
Du berättar ju att du är skräp. Är det mitt fel? Ingen kvinnlig kvinna anser att det är ett jobb att ta hand om sin familj. Hon gör det villigt och med nöje. Hon spelar inte heller och låtsas att det är ett nöje utan hon gör det av sin passion för att hon värderar det.
Du berättar att det är ett jobb för dig och att det kräver en kompensation - det är en JÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ ÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄVLIGT STOR skillnad!!! Just det här ensamt gör att du är kvinnligt smuts som inte ens är värt att ta i med tång ens!
Sen svarade du återigen inte på frågan. Jag ska utveckla frågan eftersom ditt låga feministiska IQ inte tillåter dig att svara ordentligt.
Vid en eventuell relationsupplösning av familjeenheten där man, fru och barn ingår så har radikalfeminister i tråden ställt absurda krav på rättigheter vid upplösningen. Då följer ju naturligtvis frågan VAD mannen får AV KVINNAN efter upplösningen! Frågan är alltså inte VAD kvinnan gjorde tidigare i sitt liv, eller hur många barn kvinnan har fött, eller hur många onsdagar hon TIDIGARE diskat eller hur många gånger hon TIDIGARE gjort något! Det är helt jävla otroligt att man ska behöva utveckla en så grundläggande ENKEL fråga!
Så vi tar det igen! PÅ MANNEN ställs krav till HALVA förmögenheten, utbetald pension och andra monetära återkommande bidrag. Detta är alltså KRAV som ses som rättigheter EFTER relationsupplösningen! EFTER betyder alltså något som sker sen! Eftersom jag nu behövt ta ner det till dagisnivå så får jag väl tydliggöra att en kvinna som fött barn och dammsugit inte är något som innebär EFTER relationsupplösningen utan något som är FÖRE!
Så vi tar det ytterligare en gång. Jag ställer frågan en jävla gång till! VAD får MANNEN av KVINNAN
--->EFTER <--- relationsupplösningen?
Du kan inte svara i dåtid och du kan inte svara att hon fött barn och du kan inte svara att gräset är grönt eller att fåglar flyger eller att hon kommer att laga pasta åt barnen när barnen är hemma hos henne eller att hennes kompis heter Pernilla. SVARA RELEVANT! Fattar du vad det betyder? Jag vet ju att du kommer ge ett jävla skitsvar som "hon kommer att ta hand om barnen" men det är ju inget riktigt svar för dels för att det är naturligt och dels för att det liksom är grundläggande förväntningar och något som mannen också gör när barnen är hos honom. Du kan inte heller svara att han får umgängesrätt.
Jag förväntar mig faktiskt inget annat än ett tomt luftslott till svar från dig. Men det ska ändå blir intressant vad för nonsens du kommer skriva.
Citat:
Ursprungligen postat av
Trues245
Hur arg kan man bli?? Det här är bara teoretiskt jag är ingen hemmafru. Nä nä om det inte är ett jobb att ta hand om barn, hem, tvätt, städning, matlagning, handling osv så kan du ju göra det själv. Du lär inte hitta många kvinnor som är sugna på att göra det åt dig utan motprestation om du inte ens värderar det och ser det som en viktig insats.
Vad mannen får av frun om de skiljer sig och hon har varit hemmafru? Barnen hon fött åt dem båda. Någon som hållit ställningarna på hemmaplan så att han inte behövde göra det själv och kunde fokusera på att bygga upp sin karriär.
Den där typen av uppdelning fungerar bara om båda parter ser det som teamwork där bådas insatser är viktiga. Du verkar se på kvinnor som nån form av blodiglar ute efter att förstöra ditt liv, det blir inget vidare samarbete då.
Du vet att det var standard förr i tiden att män betalade underhåll efter skilsmässa? Tills kvinnan gifte om sig. Jag har redan sagt att det är annorlunda när båda jobbar. Skriv ett äktenskapsförord om du är så himla orolig, eller gift dig inte alls, det blir nog bäst så din partner slipper stå ut med DITT JÄVLA TRASHHHH!! Trevligt, verkligen.