2024-08-15, 17:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Hon kanske ser sig som en offentlig person, men hon deltar inte i några offentliga debatter i ämnet och hon får inte uttala sig i media vad jag vet.

Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Fia är offentlig, punkt, vad du eller chatGPT tycker om saken är irrelevant.
Du måste verkligen lära dig vad fan en LLM är.

Kurreburre förstår inte definitionen av en offentlig person. Alla häpnar av förvåning.

Låt oss, återigen, använda akademikern Kurreburres favoritkälla - chat-AI:

Citat:
"Fru Karlsson är ordförande i organisationen Korthuset. Fru Karlssons organisation har en hemsida samt konton på olika sociala medieplattformar. Syftet med organisationen är att vara opinionsdrivande och frontpersonen är Fru Karlsson. Korthusets medlemmar och sympatisörer deltar i demonstrationer lite överallt i landet och några av dem har även medverkat i en granskande dokumentär gjord av publik service.

Fru Karlsson och hennes organisation Korthuset driver opinion i en fråga som engagerar både privatpersoner och andra organisationer. De har därför ett gemensamt nätverk, de kommunicerar med varandra och deltar i varandras live-möten på sociala medieplattformar. Vissa av dessa organisationer och privatpersoner deltar i en stor långvarig påverkanskampanj mot landet där de verkar vilket resulterat i att landet uppmärksammats internationellt och retat upp miljontals människor. Detta har i sig resulterat i att landets säkerhetspolis uppmärksammat nätverken och bedömt att de bidrar till att landet befinner sig högt på skalan gällande risk för terrorhot.

Fråga: Är Fru Karlsson att betrakta som en officiell person?"

Chat-AI svarar:
Citat:
"Är Fru Karlsson att betrakta som en officiell person?

För att avgöra om Fru Karlsson kan betraktas som en officiell person, är det viktigt att definiera vad som menas med “officiell person”. En officiell person kan ofta beskrivas som någon som innehar en offentlig position eller roll inom en organisation, institution eller statlig myndighet. Denna definition omfattar även personer som har ett offentligt erkännande och ansvar i frågor av allmänintresse.

1. Position och roll inom Korthuset
Fru Karlsson är ordförande i organisationen Korthuset, vilket innebär att hon har en ledande roll och ansvar för organisationens verksamhet och strategiska riktning. Som ordförande representerar hon Korthuset i olika sammanhang, vilket ger henne en viss grad av offentlighet. Hennes position gör att hon är en ansikte utåt för organisationen och därmed deltar aktivt i opinionsbildning.

2. Opinionsdrivande verksamhet
Korthuset syftar till att vara opinionsdrivande, vilket innebär att de arbetar för att påverka allmänheten och beslutsfattare i specifika frågor. Fru Karlssons engagemang i denna typ av verksamhet förstärker hennes status som en offentlig person, eftersom hon inte bara agerar på uppdrag av sin organisation utan också interagerar med medlemmar, sympatisörer och andra aktörer inom det bredare nätverket.

3. Deltagande i media och dokumentärer
Att Fru Karlssons organisation har medverkat i en granskande dokumentär producerad av public service visar på hennes synlighet och erkännande inom det offentliga rummet. Genom sådana plattformar når hennes budskap ut till en bredare publik, vilket ytterligare cementerar hennes ställning som offentlig person.

4. Nätverk och samarbete med andra aktörer
Fru Karlsson och Korthuset samarbetar med andra organisationer och privatpersoner för att driva opinion kring frågor av stort intresse. Detta samarbete skapar ett nätverk där Fru Karlsson fungerar som en centralgestalt, vilket ökar hennes synlighet och inflytande.

5. Säkerhetspolisens uppmärksamhet
Det faktum att landets säkerhetspolis har uppmärksammat dessa nätverk tyder på att den aktivitet som Fru Karlsson och hennes organisation engagerar sig i har betydelse på nationell nivå. Detta kan ses som ett tecken på att deras arbete påverkar samhällsdebatten så pass mycket att det når myndigheternas radar.

Sammanfattning
Med tanke på ovanstående punkter kan vi dra slutsatsen att Fru Karlsson är att betrakta som en officiell person, då hon innehar en ledande position inom Korthuset, deltar aktivt i opinionsdrivande aktiviteter, är synlig genom media samt samarbetar med andra aktörer för gemensamma mål."
2024-08-15, 17:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Nu har Fia lagt upp videon där hon ljuger för polisen om att soc inte ska ha återkopplat till henne under 4 år. I samma video tar hon även upp att de begår falsk tillvitelse mot henne när de anklagar henne för brott. Borde väl då således Fia också göra när hon anklagar dem för brottet tjänstefel för att de aldrig ha svarat henne.

https://www.tiktok.com/@family.united.pappasulle/video/7403319703466200353

Påståendet att hon inte får kontakt är genomgående och grundar sig i en från henne felaktig syn/tolkning av lagen gällande myndigheters serviceskyldighet. Jag skrev om det tidigare:

"Det finns inget i gällande lag som tvingar myndigheterna att stå givakt för rättshaverister. Praxis är att bemöta och besvara, ja, men hur bemötandet ska ske, eller frekvens, formuleras ej. En myndighet behöver inte kommunicera vare sig fysiskt eller verbalt, mailkontakt är fullt tillräckligt. Därutöver behöver inte en myndighet besvara samma fråga fler än en gång. Av detta skäl är det alldeles ypperligt att begränsa kontakten till mail då allt finns skriftligt. När rättshaveristen bombar växeln med samtal/skickar flera mail med samma frågeställningar så behöver myndigheten bara visa upp att en specifik frågeställning redan besvarats. Det är alltså okej att hänvisa en rättshaverist till enbart mailkonversation."
2024-08-15, 17:40
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Septemberflicka
Påståendet att hon inte får kontakt är genomgående och grundar sig i en från henne felaktig syn/tolkning av lagen gällande myndigheters serviceskyldighet. Jag skrev om det tidigare:

"Det finns inget i gällande lag som tvingar myndigheterna att stå givakt för rättshaverister. Praxis är att bemöta och besvara, ja, men hur bemötandet ska ske, eller frekvens, formuleras ej. En myndighet behöver inte kommunicera vare sig fysiskt eller verbalt, mailkontakt är fullt tillräckligt. Därutöver behöver inte en myndighet besvara samma fråga fler än en gång. Av detta skäl är det alldeles ypperligt att begränsa kontakten till mail då allt finns skriftligt. När rättshaveristen bombar växeln med samtal/skickar flera mail med samma frågeställningar så behöver myndigheten bara visa upp att en specifik frågeställning redan besvarats. Det är alltså okej att hänvisa en rättshaverist till enbart mailkonversation."

Ja påståendet om att aldrig fått svar eller återkoppling på 4 år är bara helt befängt, speciellt när hon har videos på sin sida som bevisar att hon ljuger.
2024-08-15, 18:00
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
N är så glad att hon fått stötta S i hennes kamp för mamma , den kampen gav noll positivt för någon
En plats på ett boende är inte helt lätt att få, de vill helst man ska bo kvar hemma så länge det går för det är få platser och kostar mycket men ändå har alltså "dom" sålt S mamma till ett boende.
För vad? För att hon ska ta upp en plats i onödan och kosta pengar i onödan? Hör dessa människor inte hur jävla ologiskt det låter?
2024-08-15, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
En plats på ett boende är inte helt lätt att få, de vill helst man ska bo kvar hemma så länge det går för det är få platser och kostar mycket men ändå har alltså "dom" sålt S mamma till ett boende.
För vad? För att hon ska ta upp en plats i onödan och kosta pengar i onödan? Hör dessa människor inte hur jävla ologiskt det låter?
De tar inte ens del av media där folk berättat att multisjuka eller bara mycket svaga äldre inget hellre önskar än att komma in på boende för att de inte tycker att hemtjänst 6 ggr räcker och att de är alldeles ensamma resten av tiden .
Nu tror ju folk att sjukvården kan tänkas ta organ från mamman
2024-08-15, 18:15
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
De tar inte ens del av media där folk berättat att multisjuka eller bara mycket svaga äldre inget hellre önskar än att komma in på boende för att de inte tycker att hemtjänst 6 ggr räcker och att de är alldeles ensamma resten av tiden .
Nu tror ju folk att sjukvården kan tänkas ta organ från mamman
Ja de är så paranoida, en gammal sjuk människa som är död lär de inte ta organ från. Nu säger N att har man inte gjort ett aktivt val tas det organ från en oavsett om man vill eller ej.
Jag tänker att en sån ändring hade det blivit rubriker om men jag har iaf inte hört ett skit om det.
2024-08-15, 18:27
Medlem
Citat:
Ja de är så paranoida, en gammal sjuk människa som är död lär de inte ta organ från. Nu säger N att har man inte gjort ett aktivt val tas det organ från en oavsett om man vill eller ej.
Jag tänker att en sån ändring hade det blivit rubriker om men jag har iaf inte hört ett skit om det.
Jag hittar inget om att det kan tas organ för donation om man inte aktivt sagt nej när man levde , när man är död så har anhöriga rätt att gå utifrån vad deras anhöriga velat . Donatorer kan däremot vara hur unga eller hur gamla som helst men de ska ju ha avlidit med organ som är friska , finns ju tex benbank med mänskligt ben som används
2024-08-15, 18:55
Avslutad
Citat:
Ja de är så paranoida, en gammal sjuk människa som är död lär de inte ta organ från. Nu säger N att har man inte gjort ett aktivt val tas det organ från en oavsett om man vill eller ej. Jag tänker att en sån ändring hade det blivit rubriker om men jag har iaf inte hört ett skit om det.

Citat:
Jag hittar inget om att det kan tas organ för donation om man inte aktivt sagt nej när man levde , när man är död så har anhöriga rätt att gå utifrån vad deras anhöriga velat . Donatorer kan däremot vara hur unga eller hur gamla som helst men de ska ju ha avlidit med organ som är friska , finns ju tex benbank med mänskligt ben som används

Jag uthärdar inte denna omfattande dumhet. Om någon av idioterna tittar in här så var god läs:
https://merorgandonation.se/dubblera-organdonatorer/om-viljan-ar-stor-varfor-har-sverige-sa-fa-organdonatorer
2024-08-15, 19:01
Medlem
Varför är Fias barn placerade? (Ny i tåden och pallar inte läsa igenom, hittade hit efter en patetisk TT-video &#128579
2024-08-15, 19:06
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Nä jag hittar ingenting heller men hon har ju forskat om detta serru.
2022 kom en lag om att anhöriga inte ska kunna säga nej, det är den enda ändringen jag hittade.
2024-08-15, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av massingsknopp
Varför är Fias barn placerade? (Ny i tåden och pallar inte läsa igenom, hittade hit efter en patetisk TT-video &#128579

Hennes version:
https://open.spotify.com/episode/1Bmpct7Qw7Fo6k592Jlouk?si=dd5b7d3750fa4e3c
2024-08-15, 19:11
Avstängd
Tanachs avatar
Något nytt?

Några räder mot EÅV:s huvudbas de senaste timmarna?
Senast redigerad av Tanach 2024-08-15 kl. 19:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in