2024-03-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
vad sa hon?
Hon satt och läste något brev från soc. där de under mars 24 fått in anmälan om oro för henne och där hon erbjöds kontakta dem om hon ville ha stöd och hjälp
2024-03-19, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D33mon
Herregud...
Ja, hon är verkligen ett case.

@alice/lanabanana:
Gå och ät sin medicin, avinstallera sociala medier och försök bli frisk. Du är riktigt rubbad
Man vet ju inte hur lyhört det är där LM bor och om hon är högljudd ibland , nya grannar har hon fått som har barn och hund hon sa att det nu är trevligt med lite ljud av barnen . De ny grannarna kan kanske blivit oroade om de hört henne skrika och gråta
2024-03-19, 20:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Man vet ju inte hur lyhört det är där LM bor och om hon är högljudd ibland , nya grannar har hon fått som har barn och hund hon sa att det nu är trevligt med lite ljud av barnen . De ny grannarna kan kanske blivit oroade om de hört henne skrika och gråta

Det är rätt lyhört med tanke på hur tydligt man hörde grannarnas ylande hund i hennes live för ett tag sen.
2024-03-19, 20:37
Medlem
Jag uppmanar er alla att läsa detta: https://www.prevent.se/arbetsliv/tips-och-rad/2022/sa-bemoter-du-en-rattshaverist/

En upplevd kränkning och det slår slint. Hos några med disposition för störningen.

Man kan inget annat än att kriga efter det.

Jag tror inte heller att dessa haverister lever i samma verklighet som vi andra.

Därför förstår det inte vad som hänt och hur det kunde hända.

Jag kan inte annat än tycka synd om dem.

Men…de flesta av dem lever på samhällets pengar och ett sätt att få upp dem på banan kanske skulle vara att sluta ge dem bidrag. Tvinga ut dem i arbetslivet. För de blir inte friskare av att ägna dagarna åt någon slags upprättelse de aldrig kommer att få. Aldrig.
De sitter fast i en karusell som snurrar fortare och fortare.
Tillslut ramlar man av och slår sig rejält.
2024-03-19, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headbanging
Jag uppmanar er alla att läsa detta: https://www.prevent.se/arbetsliv/tips-och-rad/2022/sa-bemoter-du-en-rattshaverist/

En upplevd kränkning och det slår slint. Hos några med disposition för störningen.

Man kan inget annat än att kriga efter det.

Jag tror inte heller att dessa haverister lever i samma verklighet som vi andra.

Därför förstår det inte vad som hänt och hur det kunde hända.

Jag kan inte annat än tycka synd om dem.

Men…de flesta av dem lever på samhällets pengar och ett sätt att få upp dem på banan kanske skulle vara att sluta ge dem bidrag. Tvinga ut dem i arbetslivet. För de blir inte friskare av att ägna dagarna åt någon slags upprättelse de aldrig kommer att få. Aldrig.
De sitter fast i en karusell som snurrar fortare och fortare.
Tillslut ramlar man av och slår sig rejält.
Du tror att de kan fingera på arbetsplats och med kollegor i nuläget , LM har aldrig kunnat behålla ett arbete, praktik , arbetsmarknadspolitiskt program eftersom hon har fått för sig att folk mobbat henne både kollegor och de som håller i verksamhet
2024-03-19, 20:53
Medlem
Citat:
Du tror att de kan fingera på arbetsplats och med kollegor i nuläget , LM har aldrig kunnat behålla ett arbete, praktik , arbetsmarknadspolitiskt program eftersom hon har fått för sig att folk mobbat henne både kollegor och de som håller i verksamhet

Jag förstår att hon är för sjuk men det finns andra, Null, SP, PS, MTK m.fl.
Leva på fik el soc och spotta på den hand som föder en samt sprida desinformation borde få konsekvenser.
2024-03-19, 20:58
Medlem
Citat:
Jag förstår att hon är för sjuk men det finns andra, Null, SP, PS, MTK m.fl.
Leva på fik el soc och spotta på den hand som föder en samt sprida desinformation borde få konsekvenser.
De med vanföreställningar likt N*ll kan ju ha dessa om en massa annat och inte bara att sonen är undanhållen henne , övriga kanske är så fyllda av kampen och den orättvisa de anser att de är utsatta för att de inte fungerar på arbetsplats
2024-03-19, 21:17
Medlem
Citat:
De med vanföreställningar likt N*ll kan ju ha dessa om en massa annat och inte bara att sonen är undanhållen henne , övriga kanske är så fyllda av kampen och den orättvisa de anser att de är utsatta för att de inte fungerar på arbetsplats

Efter ett långt arbetsliv så vet jag vad du pratar om. Tycker ändå inte det är ok att samhället försörjer dem
2024-03-19, 21:28
Medlem
Citat:
Efter ett långt arbetsliv så vet jag vad du pratar om. Tycker ändå inte det är ok att samhället försörjer dem
Nej , det blir ju problematiskt och inte friskt att sitta med sin kamp och likasinnade år efter år , F*a pluggade förra året eller året innan vilket nog var nyttigt .
Förr eller senare kommer de att hamna i någon form av aktivitet om de inte är sjukskrivna eller har sjukersättning
2024-03-20, 00:55
Medlem
Citat:
Nej , det blir ju problematiskt och inte friskt att sitta med sin kamp och likasinnade år efter år , F*a pluggade förra året eller året innan vilket nog var nyttigt .
Förr eller senare kommer de att hamna i någon form av aktivitet om de inte är sjukskrivna eller har sjukersättning

Precis. Vi får hoppas på det. Vissa av dem kan vara kroniker och då är det som det är men jag hoppas verkligen att de inser att om de vill ha tillbaka sina barn så är det flera steg som måste tas. T.ex. egen försörjning och samarbete m soc.
2024-03-20, 07:36
Medlem
RFTs avatar
Off topic kanske, men är det någon som vet hur det står till med Tom Lutmark numera?
Var förs det diskussion om honom?
2024-03-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RFT
Off topic kanske, men är det någon som vet hur det står till med Tom Lutmark numera?
Var förs det diskussion om honom?
Han har flyttat till ännu ett nytt ställe och ska bli pappa inom en snar framtid

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in