Jag uppmanar er alla att läsa detta:
https://www.prevent.se/arbetsliv/tips-och-rad/2022/sa-bemoter-du-en-rattshaverist/
En upplevd kränkning och det slår slint. Hos några med disposition för störningen.
Man kan inget annat än att kriga efter det.
Jag tror inte heller att dessa haverister lever i samma verklighet som vi andra.
Därför förstår det inte vad som hänt och hur det kunde hända.
Jag kan inte annat än tycka synd om dem.
Men…de flesta av dem lever på samhällets pengar och ett sätt att få upp dem på banan kanske skulle vara att sluta ge dem bidrag. Tvinga ut dem i arbetslivet. För de blir inte friskare av att ägna dagarna åt någon slags upprättelse de aldrig kommer att få. Aldrig.
De sitter fast i en karusell som snurrar fortare och fortare.
Tillslut ramlar man av och slår sig rejält.