2024-07-31, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snooper123
Jag har hela tiden lyssnat på både den som skrattar förlorar och Killrådet och jag har hela tiden tyckt att Killrådet är roligare sedan de började podda. Men när den som skrattar förlorar gick över till podme så är det bara killrådet som gäller.

Kollade poddtoppen under kategorin "komedi" för några dagar sedan. Då låg de 23a. Nu ligger de 27a. På bara några dagar.

shiiiiiiitt, nu ligger dom på plats 28! Det går SNABBT utför måste jag säga.

Killrådet ligger på plats 33 just nu, det innebär att innan Augusti månad har Killrådet tagit ledningen. Helt otroligt vilken hybris Lillen kommer att få när det händer.

Granis kommer nog att vara nöjd men ändå tycka lite synd om DSSF-podden. Anders vette fan vad han tycker egentligen.
Citera
2024-07-31, 19:59
Medlem
-=Damian=-s avatar
följt DSSF konstand under alla år. älskade frågeklådan.. Men här biter dom sig själva i arslet faktiskt.

Älskar podden, men att helt plötsligt behöva skaffa en betaltjänst.. nä...

Tack för tipset om Killrådet, missat den helt!
Ska kolla upp detta imorgon på jobbet så man har något kul att lyssna på!

(kan också rekomendera västgötapodden.. killarna är ju totalt galna, skrattar så jag gråter!)
Citera
2024-08-13, 17:58
Medlem
ChiCoLas avatar
Killrådets sämsta avsnitt idag. Ett avsnitt om att Niklas får sitta och prata om sig själv. Vet inte hur killarna tänkte där
Citera
2024-08-14, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Killrådets sämsta avsnitt idag. Ett avsnitt om att Niklas får sitta och prata om sig själv. Vet inte hur killarna tänkte där

Dom vill såklart få folk att ytterligare sluta lyssna på DSSF. Två tydliga reflektioner från avsnittet:

1. Dom tycker att det är jävligt skönt att Niklas och Jonatan har dragit från kontoret. Helvette vilken oskön människa.

2. Varför är inte klippare Carl med mer i själva podden?? Han verkar ju as-rolig!!!!
Citera
2024-08-15, 17:51
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Dom vill såklart få folk att ytterligare sluta lyssna på DSSF. Två tydliga reflektioner från avsnittet:

1. Dom tycker att det är jävligt skönt att Niklas och Jonatan har dragit från kontoret. Helvette vilken oskön människa.

2. Varför är inte klippare Carl med mer i själva podden?? Han verkar ju as-rolig!!!!

Ja Niklas verkar faktiskt vara en av Sveriges mest självgoda människor.
Han Henrik från förra veckan bidrog iaf med lite innehåll.

Undrar om Niklas är lika oskön privat eller om han bara inte passar i media .

Vad hände förresten med joggen? Hittar inte avsnittet där de skulle ha sprungit . Och den videon när lillen och granis spelar fotboll. Vad heter den på youtube?
Citera
2024-08-15, 22:54
Medlem
Citat:
Ja Niklas verkar faktiskt vara en av Sveriges mest självgoda människor.
Han Henrik från förra veckan bidrog iaf med lite innehåll.

Undrar om Niklas är lika oskön privat eller om han bara inte passar i media .

Vad hände förresten med joggen? Hittar inte avsnittet där de skulle ha sprungit . Och den videon när lillen och granis spelar fotboll. Vad heter den på youtube?

Videon är rätt najs, jag skulle gärna se fler sådana, men jag hittar den inte!?! Har dom blivit stämda av DSSF-podden för att den drog för mycket likes???

Joggen gick åt helvette, det var bara Granis som sprang. Lillen simulerade (inte oväntat) skada och sedan spenderade han ett halvt avsnitt för att övertyga oss om att han VISST var sjuk
Citera
2024-08-16, 12:58
Medlem
snooper123s avatar
Citat:
Håller med. Väldigt stor besvikelse.
Citera
2024-08-19, 19:40
Medlem
Niklas gästspel i Killrådet blev ingen höjdare. Ingen vidare reklam (som dom ju älskar) för inlåsta podden DSSF.

Någon som följt med till Podme och vill ge en hint om hur kvalitén på avsnitten är?
Citera
2024-08-25, 04:58
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feinflux
Niklas gästspel i Killrådet blev ingen höjdare. Ingen vidare reklam (som dom ju älskar) för inlåsta podden DSSF.

Någon som följt med till Podme och vill ge en hint om hur kvalitén på avsnitten är?
Jag utnyttjade gratis månaden man fick med deras rabattkod. Och efter övergången till podme gick kvalitén ner tycker jag.

Som någon skrev tidigare i tråden har dem tappat över 50% av sina lyssnare. Tror det kan ha mycket med saken att göra. Blir nog en psykisk stress när följar antal sjunker så kraftigt...
Citera
2024-08-28, 18:50
Medlem
Tsigalkos avatar
Har alltid gillat DsSF men när de fick till Podme följde jag ej med av princip betalar jag inte för poddar, så lyssnar bara torsdagen nu (dock är det ju ett förkortat avsnitt) stämmer de att de tappat 50% av lyssnarna ?
Citera
2024-08-30, 12:18
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pompom123
Jag utnyttjade gratis månaden man fick med deras rabattkod. Och efter övergången till podme gick kvalitén ner tycker jag.

Som någon skrev tidigare i tråden har dem tappat över 50% av sina lyssnare. Tror det kan ha mycket med saken att göra. Blir nog en psykisk stress när följar antal sjunker så kraftigt...

Intressant! På vilket sätt har den sjunkit ?
Är det fortfarande samma upplägg (listor, fejkskratt och nåt snott segment )?

Undrar hur länge de håller på, tror inte någon av dom är bra nog för tv-rutan, så de lär få fortsätta harva på med podcast och om deras lyssnare inte tycker de är värt att följa med kanske de helt enkelt ger upp.

Tror precis som du, att det blir en stress att prestera , och kan tänka mig att det inte gynnar dom
Citera
2024-09-01, 23:35
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tsigalko
stämmer de att de tappat 50% av lyssnarna ?
Det stämmer!

Citat:
Intressant! På vilket sätt har den sjunkit ?
Är det fortfarande samma upplägg (listor, fejkskratt och nåt snott segment )?

Tror precis som du, att det blir en stress att prestera , och kan tänka mig att det inte gynnar dom
Det känns inte lika genuint som innan dem flytta till podme. Upplägget är typ densamma.

Kollade deras instagram. Oj vad mycket kritik dem har fått. Många hardcore fans som lämnat. Det är dessa man vill ha kvar som kreatör. Så jag tror att dem har ångrat sig innerst inne. Men dem har säkert ett avtal med podme som gör att dem inte kan gå tillbaka till spotify. Dem sköt sig i foten med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in