2024-07-07, 07:15
Medlem
Nu när DSSF-podden och Inaktuellt båda har gått coorporate woke så kvarstår Killrådet och hoppet av att podvärldens bad boy Jakob Öqvist startar upp med Messiah och JWL igen!!
Citera
2024-07-17, 08:52
Medlem
Gutis avatar
Jag har full förståelse att man vill tjäna mer pengar på saker man levererar…

…Men det är nästan mer anmärkningsvärt att de placerar frågeklådan bakom en betalvägg. De ber oss skicka in frågor som besvaras, och nu krävs betalning för detta. Det innebär att lyssnarna både bidrar med innehåll och måste betala för det. Ofantligt dåligt skött av grabbarna rakt igenom!

Hur funkar podme egentligen? Är det som ett anställningsavtal eller mer provisionsbaserat på antal lyssnare?
Citera
2024-07-17, 17:36
Medlem
ChiCoLas avatar
Är så fkn glad att de här osköna killarna visar sina osköna giriga fejs. Sälja töntig konst och försöka kränga överprisad öl var inte nog. Deras egon har växt länge och vi har varit många som tröttat speciellt på Niclas men även på Jonathan . De gör ju egentligen inget eget utan snor mest segment från andra och drar ut på det .

Hoppas nu verkligen att majoriteten hoppar av så de får sitta som fån.
Själv har jag föredragit killerådet sen de kom med en egen. De är roliga, har självdistans och fötterna på jorden. Dssf sitter och beundrar sig själva mest hela tiden

Citat:
Ursprungligen postat av carolas_manager
Nu när DSSF-podden och Inaktuellt båda har gått coorporate woke så kvarstår Killrådet och hoppet av att podvärldens bad boy Jakob Öqvist startar upp med Messiah och JWL igen!!

Underbart om Freakshow kommer tillbaka. Utan tvekan en podcast med hög verkshöjd
Citera
2024-07-17, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Är så fkn glad att de här osköna killarna visar sina osköna giriga fejs. Sälja töntig konst och försöka kränga överprisad öl var inte nog. Deras egon har växt länge och vi har varit många som tröttat speciellt på Niclas men även på Jonathan . De gör ju egentligen inget eget utan snor mest segment från andra och drar ut på det .

Själv har jag föredragit killerådet sen de kom med en egen. De är roliga, har självdistans och fötterna på jorden. Dssf sitter och beundrar sig själva mest hela tiden

Underbart om Freakshow kommer tillbaka. Utan tvekan en podcast med hög verkshöjd

Att man inte kör Freakshow i egen regi är för mig HELT ofattbart. Okej att J.Ö är typ cancelad men skit bara i det och kör.

Att höra dom där tre totalroasta olika influensers varje Fredag var fan veckans höjdpunkt. Det var äkta podkvalitet av högsta nivå, roligt något överjävligt. Inte en sekund av woke eller kvoterat skit utan bara ren rolig kvalitetshumor.

DSSF är helt irrelevanta iom med betalväggen. Killrådet har tagit deras plats och levererar guld vecka efter vecka. Jag hoppas att dom fattar att det man vill ha är inte nyheter eller förändringar. Det ska vara samma jävla piss gång efter gång, då är den här typen av podd som absolut bäst. Samt när dom hatar lite på olika kommentarer dom fått i olika kommentarsfält, då är det fan podd-guld!
Citera
2024-07-18, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa

Instämmer helt i det du skriver. Jag var själv en trogen lyssnare av DSSF men slutade direkt efter övergången till Podme. Kanske ska ge killrådet en chans? Inte hört innan.
Citera
2024-07-24, 20:46
Medlem
Såg idag på Kantar Media Poddindex att DSSF-podden hade detta numera:
Den Som Skrattar Förlorar Podcast 57 727−30,3 % och en 39:e plats.
När podden var gratis så hade den: Den Som Skrattar Förlorar Podcast 114 857 +5,8 % och en 17:e plats, det var för Vecka 20 i år.
Kan tänka mig att poddlyssnandet går ner på sommaren precis som den "linjära" radion gör. Men kanske inte med ca -30%.

Lyssnade på den senaste gratis versionen av DSSF, den var på ca 29 minuter med mycket mera reklam än tidigare, då den var gratis och ca 60 minuter lång.

Förstår inte varför de ska ha en nedskalad version av avsnittet om man inte betalar.
Kan dra en liten jämförelse, om jag har låt säga, ett abo på Discovery + då ser jag programmen utan reklam, men jag har möjligheten att se hela programmet med reklam om jag så vill. Via vanlig TV eller i appen.
Så varför inte ha den möjligheten hos PodMe också.

Tror nog att de har bitit sig lite i svansen.
Blir Killrådet för mig
Citera
2024-07-27, 09:22
Medlem
Redegards avatar
Hur kan de begära folk att betala för podden? Avsnitten kan ju inte ta längre än en kvart att förberedda. Senaste avsnittet hade en hittat ett roligt TikTok-konto och den andra hittade på olika svenska skådisar som skulle kunna spela Bond, där man i förväg kunde säga vilka de skulle dra upp.
Citera
2024-07-27, 16:18
Medlem
Hygrotorks avatar
Med tanke på de resor de gärna pratar om att de gjort så lär det inte vara att de går på knäna rent ekonomiskt. Snarare är det nog åt hållet att mycket vill ha mer. Men men, deras podd deras val. Jag kommer aldrig betala för en poddtjänst bara för att lyssna på dem.
Citera
2024-07-29, 01:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hygrotork
Med tanke på de resor de gärna pratar om att de gjort så lär det inte vara att de går på knäna rent ekonomiskt. Snarare är det nog åt hållet att mycket vill ha mer. Men men, deras podd deras val. Jag kommer aldrig betala för en poddtjänst bara för att lyssna på dem.

Dom hävdar ju bestämt att kvallan på Torsdagsavsnitten inte ska vara medvetet låg bara för att tvinga folk till Podme.

Jag har hört dom senaste torsdagsavsnitten och jag har till och med avföljt gratisvsnitten pga den sjukt låga kvaliteten numera. :lll:
Citera
2024-07-29, 08:00
Medlem
Hygrotorks avatar
Citat:
Dom hävdar ju bestämt att kvallan på Torsdagsavsnitten inte ska vara medvetet låg bara för att tvinga folk till Podme.

Jag har hört dom senaste torsdagsavsnitten och jag har till och med avföljt gratisvsnitten pga den sjukt låga kvaliteten numera. :lll:

Ja precis, de snackade ju om att det avsnittet skulle vara välklippt och hålla minst lika bra kvalité som innan, men alla jag hört med säger precis som du att det inte håller bra nivå.
Citera
2024-07-29, 17:37
Medlem
ChiCoLas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma60
Såg idag på Kantar Media Poddindex att DSSF-podden hade detta numera:
Den Som Skrattar Förlorar Podcast 57 727−30,3 % och en 39:e plats.
När podden var gratis så hade den: Den Som Skrattar Förlorar Podcast 114 857 +5,8 % och en 17:e plats, det var för Vecka 20 i år.
Kan tänka mig att poddlyssnandet går ner på sommaren precis som den "linjära" radion gör. Men kanske inte med ca -30%.

:

Skönt att se att folk inte vill betala för den skiten . Undrar hur länge giriga Niklas kommer vänta innan de hittar på något annat . Hoppas Podme låter dom gå på provision så deras arvode minskar när folk inte lyssnar .

Citat:
Ursprungligen postat av Redegard
Hur kan de begära folk att betala för podden? Avsnitten kan ju inte ta längre än en kvart att förberedda. Senaste avsnittet hade en hittat ett roligt TikTok-konto och den andra hittade på olika svenska skådisar som skulle kunna spela Bond, där man i förväg kunde säga vilka de skulle dra upp.

Jag tycker det har varit så i över ett år. Påhittade listor och totalt nonsens , sen Niklas fejkskratt utdraget till Max.

Citat:

Jag tyckte de hade något riktigt kul på gång när de hade löningshelgen eller vad det hette. De två tomtarna är inte nog roliga för att bära upp en pod själva, men när de bjöd in någon person och kunde tramsa lite , så var det faktiskt kul. Robert Wells var en frisk fläkt.

Men istället lägger dom ner fen för att starta en pod med egen påhittade frågor , som om de var nog intressanta…

Kul att killrådet blåst förbi dom .
Citera
2024-07-31, 16:30
Medlem
snooper123s avatar
Jag har hela tiden lyssnat på både den som skrattar förlorar och Killrådet och jag har hela tiden tyckt att Killrådet är roligare sedan de började podda. Men när den som skrattar förlorar gick över till podme så är det bara killrådet som gäller.

Kollade poddtoppen under kategorin "komedi" för några dagar sedan. Då låg de 23a. Nu ligger de 27a. På bara några dagar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in