• 9
  • 10
2024-09-05, 17:11
Medlem
De måste ha anställt en person för att hålla rent på Instagram-kontot.
Skriver man konstruktiv kritik så ryker det direkt. Podme är en usel plattform, som jag har förstått det är Podme lite som skivbolagen förr i tiden de betalar ut en klumpsumma direkt de skriver på sen så är det provision som gäller.
Kan ju vara jäkligt lockande om man vill ha pengar till en bostadsinsats eller liknande. Men dessa två spånhuvuden kommer bränna det på businessklassresor till Vegas och Alperna.
Emil Pettersson som har Fördomspodden gick i samma Podme-fälla, efter bara ett år så gick han tillbaka till en reklambaserad version. Han uttryckte senare att det var det största misstaget han gjort och han ångrade varje sekund att han svikit sina lyssnare.
JLC tappade också så mycket lyssnare så de har nu börjat lägga upp gamla Podme-avsnitt på gratissidor.
Citera
2024-09-12, 14:10
Medlem
pompom123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Skriver man konstruktiv kritik så ryker det direkt.
Podme är en usel plattform, som jag har förstått det är Podme lite som skivbolagen förr i tiden de betalar ut en klumpsumma direkt de skriver på sen så är det provision som gäller.
Kan ju vara jäkligt lockande om man vill ha pengar till en bostadsinsats eller liknande. Men dessa två spånhuvuden kommer bränna det på businessklassresor till Vegas och Alperna.
Emil Pettersson som har Fördomspodden gick i samma Podme-fälla, efter bara ett år så gick han tillbaka till en reklambaserad version. Han uttryckte senare att det var det största misstaget han gjort och han ångrade varje sekund att han svikit sina lyssnare.
JLC tappade också så mycket lyssnare så de har nu börjat lägga upp gamla Podme-avsnitt på gratissidor.
Om man går in på deras instagram konto och kollar kommentarerna så flödar det med massor av kritik, så detta påstående tror jag faktiskt inte på. Du har rätt att dem har skjutit sig själv i foten dock. Men enligt Niclas är podme framtiden
Citera
2024-09-14, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tulipa
Skriver man konstruktiv kritik så ryker det direkt. Podme är en usel plattform, som jag har förstått det är Podme lite som skivbolagen förr i tiden de betalar ut en klumpsumma direkt de skriver på sen så är det provision som gäller.

Jag tror du kan ha rätt. Valde att börja lyssna igår kväll på veckans avsnitt. Jag måste ha somnat direkt då jag nu på morgonen insåg att jag inte kom ihåg något alls. Lyssnade därför igen och inser att de verkar vilja slå världsrekord i andel reklam på kort (och för Podcaster också felrubricerat) avsnitt.

Hoppas att det fungerar någorlunda för dem på Podme men de har helt klart tappat i relevans för mig. Tidigare hade jag verkligen koll på när nya avsnitt skulle komma men inte längre. Av sista avsnittet att döma känns det naturligt när det som erbjuds är korta avsnitt där innehållet i sig inte kan väga upp för mängden reklam.
Citera
2024-09-20, 22:55
Medlem
Hygrotorks avatar
De har inte uppdaterat sin Instagram sedan de annonsera flytten. För många som blev sura kanske?
Citera
2024-09-27, 18:12
Medlem
https://free.mediafacts.se/poddindex...a-08dc99a3cd42

Ser ut som de förlorade från 120.000 per vecka till 55.000 per vecka lyssnare. Om jag tolkar den grafen rätt.

Jag lyssnar på deras gratispodd och de har verkligen gått ner sig. Tacka vet jag killrådet, helvete vad roliga de är!
Citera
2024-09-27, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
https://free.mediafacts.se/poddindex...a-08dc99a3cd42

Ser ut som de förlorade från 120.000 per vecka till 55.000 per vecka lyssnare. Om jag tolkar den grafen rätt.

Jag lyssnar på deras gratispodd och de har verkligen gått ner sig. Tacka vet jag killrådet, helvete vad roliga de är!

Dagens Plusmeny var EPISK. Utisarnas random-frågor var sjukt roliga.

Det var för övrigt Anders som kom på namnet och inte Lillen som dom tjafsade om i början på avsnittet.

Jag hävdar bestämt att Killrådet är den bästa svenska podden igenom tiderna. Dock viktigt att alla tre är med, dynamiken försvinner HELT om en avviker.

Kan DSSF leva på sin podd så borde dom här tre leva helvetets gott om dom skulle starta eget kan jag säga.
Citera
2024-09-30, 18:54
aldrig hört en skämmigare, sämre podd
Citera
2024-10-14, 07:34
Medlem
ChiCoLas avatar
Ligger på plats 42 nu. Sjukt att killrådet ligger efter dom.
Har svårt att se att folk kan tänka dig betala för att höra Niclas fejkskratta till jontes snodda segment. Förstår inte varför inte Killrådet gör en egen youtube-kanal och maxar med sina videos där. Så jävla mycket mer sympatiska människor.

Lider Niclas av narcissistisk personlighetsstörning ?
Citera
2025-02-13, 14:35
Medlem
Nu börjar de krypa ut ur podme, släpper frågelådan igen på öppna flödet. Eller är det podme som vill att folk ska betala?
Citera
2025-03-08, 09:22
Medlem
Dotards avatar
Något av det absolut sämsta jag har hört. Så krystat så man skäms.
Citera
2025-03-08, 17:04
Medlem
liten.igelkotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Ligger på plats 42 nu. Sjukt att killrådet ligger efter dom.
Har svårt att se att folk kan tänka dig betala för att höra Niclas fejkskratta till jontes snodda segment. Förstår inte varför inte Killrådet gör en egen youtube-kanal och maxar med sina videos där. Så jävla mycket mer sympatiska människor.

Lider Niclas av narcissistisk personlighetsstörning ?

Skaffar killrådet en youtube-kanal får vi se till att den blir större än systrarna elfstrands kanal om hästar
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in