Citat:
Ursprungligen postat av
tulipa
De måste ha anställt en person för att hålla rent på Instagram-kontot.
Skriver man konstruktiv kritik så ryker det direkt. Podme är en usel plattform, som jag har förstått det är Podme lite som skivbolagen förr i tiden de betalar ut en klumpsumma direkt de skriver på sen så är det provision som gäller.
Kan ju vara jäkligt lockande om man vill ha pengar till en bostadsinsats eller liknande. Men dessa två spånhuvuden kommer bränna det på businessklassresor till Vegas och Alperna.
Emil Pettersson som har Fördomspodden gick i samma Podme-fälla, efter bara ett år så gick han tillbaka till en reklambaserad version. Han uttryckte senare att det var det största misstaget han gjort och han ångrade varje sekund att han svikit sina lyssnare.
JLC tappade också så mycket lyssnare så de har nu börjat lägga upp gamla Podme-avsnitt på gratissidor.
Jag tror du kan ha rätt. Valde att börja lyssna igår kväll på veckans avsnitt. Jag måste ha somnat direkt då jag nu på morgonen insåg att jag inte kom ihåg något alls. Lyssnade därför igen och inser att de verkar vilja slå världsrekord i andel reklam på kort (och för Podcaster också felrubricerat) avsnitt.
Hoppas att det fungerar någorlunda för dem på Podme men de har helt klart tappat i relevans för mig. Tidigare hade jag verkligen koll på när nya avsnitt skulle komma men inte längre. Av sista avsnittet att döma känns det naturligt när det som erbjuds är korta avsnitt där innehållet i sig inte kan väga upp för mängden reklam.