2024-08-15, 17:06
Medlem
Det finns inga vettiga nersidor med att tillåta eget bruk av braj.

Däremot finns det flera nersidor med dagens system.

Polischefen har naturligtvis rätt.
Citera
2024-08-15, 17:08
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag kan sluta när jag vill. Joråsåatte. Vem är det som har svalt propagandan här. Knarklangarna tackar dig.

Du är en knarkare. Du är en missbrukare. Du är en samhällsparasit. Jag tycker synd om dig och dina närstående (om du har några, förmodligen inte mer än andra knarkare). Jag hoppas du tar dig ur ditt missbruk. Du är värd det. Men innan dess är du en parasit, valet är ditt.

Hur tänker du där?

Är du nykterist? Annars så är du ju alkoholist med din logik.

Hur går det med alla som fått morfintabletter efter en operation? När receptet är slut, sitter de fast i missbruksträsket allihop då?
Citera
2024-08-15, 17:14
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaruj
Sverige kommer att vara sista landet i världen som kommer att legalisera cannabis.

Det tycker jag är bra! Det börjar med lite gräsrökande och slutar med en överdos heroin på en offentlig toalett! -Varje gång!
Citera
2024-08-15, 17:16
Medlem
SilkyJohnsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Det tycker jag är bra! Det börjar med lite gräsrökande och slutar med en överdos heroin på en offentlig toalett! -Varje gång!
Det börjar med hasch och slutar med en joint
Citera
2024-08-15, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Om det var lagligt varför inte!
Men du undviker forfarande att svara på frågan.
Vi försöker en TREDJE gång.
Skulle du säga det du skrev till någon som dricker en öl?
Frågan är inte komplicerad och du bekräftar bara det jag skrev först…att du är korkad.

Du vill att jag ska säga att jag anser att den ena drogen är farligare än den andra. Som om det skulle finnas ett linjärt svar.

Nu har jag tröttnat på dig. Du får kalla någon annan för korkad nu.
Citera
2024-08-15, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tretiotreslak
Ja när det inte finns risk för att bli av med hela livet, och dömd till utanförskap blir det lättare att fråga om hjälp när den behövs. Och när folk frågar om hjälp, och inte försöker sköta sina egna problem i skuggan så mår de bättre och kan komma undan problemen. Men de klart du tycker att det vore bättre med dödsstraff på missbrukare.

Jag har aldrig propagerat för dödsstraff. Nu får du tillskriva någon annan dina falsarier. Helst inte det heller förvisso.
Citera
2024-08-15, 17:26
Medlem
Citat:
Jag kan sluta när jag vill. Joråsåatte. Vem är det som har svalt propagandan här. Knarklangarna tackar dig.

Du är en knarkare. Du är en missbrukare. Du är en samhällsparasit. Jag tycker synd om dig och dina närstående (om du har några, förmodligen inte mer än andra knarkare). Jag hoppas du tar dig ur ditt missbruk. Du är värd det. Men innan dess är du en parasit, valet är ditt.

Den enda samhällsparasiten här är du. Alla skttepengar och resurser som slösas på att kriminalisera något som över huvudtaget inte ska vara kriminellt är på grund av avarter som dig.

Som tur är tar vi över din avdankade boomerjävel. Du har inget att säga till om detta och du är inte ens värd att få uppleva dessa heliga plantor som bokstavligt talat är Guds gåva till mänskligheren vilket gör att satansdyrkare som dig går upp i taket när de får veta att andra är välsignade med modet och förståndet att inte vara tankeslavar som dig.

Saker som cannabis och svamp är plant-teachers som lär människor om sig själva och egentligen är det främst omedvetna boomers som du som har mest att lära av dom som är så aggressivt hatande mot det de inte förstår.

Nåväl, jag skålar för din snara bortgång. Ni samhällsparasiter har ett bäst före-datum som passerat med råge. Jag hoppas psilocybinsvampar blommar ut från din grav.

Vidare mot legaliseringen!
Senast redigerad av dalavita 2024-08-15 kl. 17:39.
Citera
2024-08-15, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mjäll
Dessa två kommentarer är skittöntiga

Vilken tur att det än så länge är olagligt med gräs men inte olaglig att vara töntig då.
Citera
2024-08-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Du undviker ju essensen i frågan. Är det medvetet?

Skulle du kalla någon som inte druckit alkohol på 3-4 år men kan tänka sig att dricka alkohol igen för alkis?

Om denne var alkis för 3-4 år sedan har troligtvis inget ändrats sedan dess. Det samma gäller knarkare.
Citera
2024-08-15, 17:45
Medlem
TELAVIV91s avatar
Hur var reglerna innan totalförbudet, var innehav för eget bruk tillåtet för alla droger då?
För folk pratar väl om olika saker. Dels total legalisering av marijuana med laglig produktion och försäljning. Men andra vill väl att ta bort förbudet att bruka och inneha substanser oavsett vilka det handlar om?
Citera
2024-08-15, 17:45
Medlem
Ingen bryr sig längre. En intressantare fråga är om islam ska bli olagligt
Citera
2024-08-15, 17:49
Medlem
Maddexs avatar
Citat:
Om denne var alkis för 3-4 år sedan har troligtvis inget ändrats sedan dess. Det samma gäller knarkare.
Så med din logik är någon som en gång hållit på med diverse droger men varit nykter i flera år, fortfarande en missbrukare? På vilket sätt är personen fortfarande en missbrukare när personen inte brukar mågra substanser längre? Gäller det även ett sunt bruk av cannabis, är det missbruk så fort personen har tagit några bloss från gåsen? Vad är din definition på missbruk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in