2024-08-15, 15:34
Medlem
Masingas avatar
Det blir lagligt när de kommit på hur de kan tjäna pengar på det, precis som med ciggen.
Citera
2024-08-15, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyCool64
Hur kommer det sig att Sverige preseterar sämre i skolan än dom flesta utvecklade länder där braj är lagligt?

Hur kommer det sig att andra länder legaliserar men vi här promt går emot det. Vet vi nått här som inte dom vet?

Räknar man bara etniska svenskar så presterar de bra i skolan.

Dåliga skolresultat, liksom knarket, är pga invandring.
Citera
2024-08-15, 15:42
Medlem
inkognytos avatar
Detta är gamla nyheter. TS borde veta bättre.
Den 13 november 2021 uttryckte Mats Karlsson dessa åsikter för Sydsvenskan. Klippet från Tv4 sändes dagen efter.
Senast redigerad av inkognyto 2024-08-15 kl. 15:49.
Citera
2024-08-15, 15:43
Medlem
Citat:
Helt rätt, men tyvärr är Sverige fortfarande för skadat av 70/80-talets fake news propaganda.

Finns fortfarande för många 40-50 talister som seriöst tror att "det börjar med en joint och slutar med en spruta i armen på platten". Dessai individer är helt oförmögna att ta till ny information.

Dessa dinosaurier måste dö ut först.

Fram till dess vill man hellre ha kvar avskyvärde lagar som sparkar på den som redan ligger ner, eller livsnjutaren som gillar att dra en oskyldig joint om kvällarna.

Med all respekt jag längtar tills den äldre generationen dör ut de har en väldigt förlegad verklighetsuppfattning
Citera
2024-08-15, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Haha aaaa jag dödsknarkar dödens växt haschishuana och tar verkligen åt mig vad en boomerjävel kallar mig.

Nej, du kommer inte att dö av cannabis, möjligen indirekt. Men du skriver som en obstinat skitunge. Förstår att du började knarka tidigt och sen har du fastnat där. Det brukar bli så med haschare. Jag hoppas du söker hjälp medans det fortfarande finns att få.
Citera
2024-08-15, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Jag kan sluta när jag vill. Joråsåatte. Vem är det som har svalt propagandan här. Knarklangarna tackar dig.

Du är en knarkare. Du är en missbrukare. Du är en samhällsparasit. Jag tycker synd om dig och dina närstående (om du har några, förmodligen inte mer än andra knarkare). Jag hoppas du tar dig ur ditt missbruk. Du är värd det. Men innan dess är du en parasit, valet är ditt.

Säger du likadant till någon som tar en öl?
”Du är en jävla alkis, en missbrukare jag tycker synd om!”
Eller är du bara korkad?
Citera
2024-08-15, 15:46
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är bara en tidsfråga innan det sker så varför inte speeda (pun intended) på processen. Nu kommer inte detta få någon effekt på gängkrig och slikt, men då kanske en del av de polisiära resurserna läggas på att jaga de som distribuerar tyngre droger.

OM de polisiära resurserna läggs på rätt grejer kommer det såklart påverka gängkrigen.
Citera
2024-08-15, 15:46
Medlem
Citat:
Hur kommer det sig att Sverige preseterar sämre i skolan än dom flesta utvecklade länder där braj är lagligt?

Hur kommer det sig att andra länder legaliserar men vi här promt går emot det. Vet vi nått här som inte dom vet?

Du verkar tro att den enda korrelationen mellan dåligt och bra skolresultat är huruvida ditt favvoknark är lagligt eller inte. Precis som att inga andra faktorer förekommer. Din pundarlogik kommer att sänka dig och du kommer aldrig att fatta fören det är försent för dig, precis som för alla andra.
Citera
2024-08-15, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlm007
Säger du likadant till någon som tar en öl?
”Du är en jävla alkis, en missbrukare jag tycker synd om!”
Eller är du bara korkad?

Jag umgås inte med knarkare eller alkoholister. Jag har för mycket självbevarelsedrift för det. Du får gärna tycka att jag är korkad för det, den attityden kommer inte att rädda dig.
Citera
2024-08-15, 15:52
Medlem
Citat:
Du verkar tro att den enda korrelationen mellan dåligt och bra skolresultat är huruvida ditt favvoknark är lagligt eller inte. Precis som att inga andra faktorer förekommer. Din pundarlogik kommer att sänka dig och du kommer aldrig att fatta fören det är försent för dig, precis som för alla andra.

Pundar inte, och du behöver nog läsa om det jag skrev. Det var ett svar till en tidigare person som påstod att skolresulteten skulle gå ner om brajja blev lagligt. Hur är det med läsförmågan?
Citera
2024-08-15, 15:53
Medlem
PoljeXs avatar
Det där klippet är från november 2021.
Röker du på ofta? Din tidsuppfattning har en del att önska.
Karlssons snart tre år gamla förslag begränsades till skötsamma potheads med mycket liten förbrukning.
Han fick inte medhåll från någon aktör av betydelse.

Citat:
Ursprungligen postat av Tarazan
Mats Karlsson underrättelsechef i polisregion syd menar att den svenska narkotikapolitiken är misslyckad.

https://www.tv4play.se/klipp/76b217dbe3c2e1e60fcf?first=11989912

Vad säger ni, kommer legaliseringen? Har dem äntligen insett sitt skämmiga misslyckande? Vad händer innebär det för alla som dömts för eget bruk? Diskutera!
Citera
2024-08-15, 15:53
Medlem
OdCaBos avatar
Citat:
Det är knarket som gör skada. Det fattar alla förutom pundare. Sluta vare en sån pundare.

Ja, och därför bör vi ju ha en narkotikapolitik som minimerar dessa skador så mycket som möjligt eller hur? Istället för som nu, en narkotikapolitik som maximerar skadorna.

Förstår du inte det eller? Det är ju hela poängen med en "skadereducerande" narkotika politik. Harm reduction.

Hörde du talas om narkotika igår först eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in