2024-08-15, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Congelado
Men cannabis är en harmlös drog mindre skadlig än alkohol det finns hur mycket forskning på den punkten som helst men du väljer att ducka den och leta efter saker som styrker din tro. Du börjar med dina stigmatiserande termer "knark" buntar ihop allt som en drog och tror att jointar leder till elände och död boomerjävel!

Starta ett parti där du har avrätta knarkare som främsta partipunkt och vinn röster för din politik där ute i stugorna.

Ditt påståendet på slutet det är så man tappar hakan "Det är dags att vi slutar ser på knarkare som offer" när det förfan är raka motsatsen. Vi har högst narkotikadödlighet i Europa av en anledning och du kan njuta av den din psykopat tills det drabbar någon anhörig till dig och du inser att världen är inte så svart-vit som du vill få den till.

De enda jag träffat som envist hävdar att cannabis är en harmlös drog är knarkare. Jag förstår att det är det du är. Du är en knarkare. Desto förr du inser det desto förr kan du göra något åt det. Som det är nu så gör din bristande impulskontroll att du bara har personangrepp kvar att komma med. "boomerjävel", puss på dig också pundarjävel.
Citera
2024-08-15, 15:15
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kollade länken, polischefen har fel. Självklart så ska man även inrikta sitt arbete på missbrukarna av Cannabis, det är de som sponsrar de kriminella nätverken och fyller de kriminellas fickor.

Kanske behövs det istället skärpta straff för innehav och bruk av Cannabis?

Vi ska komma ihåg att Cannabis är en farlig drog, Cannabis är dessutom en välkänd inkörsport till tyngre droger.

"Det finns vetenskapliga bevis som pekar på att hasch verkligen kan vara en inkörsport till tyngre missbruk. Något som ger stöd till den svenska narkotikapolitiken.

Att heroinister ofta börjat med lättare droger som hasch och marijuana tidigare i livet är väl känt bland sociologer. Det kallas för trappstegsteorin och har i Sverige använts som argument för en nolltoleranspolitik gentemot all form av narkotika"

https://sverigesradio.se/artikel/897240

Ah, den gamla inkörsporten igen!

Kan vi inte börja resonera så med andra brott?

Att skaffa sig en partner är en erkänd inkörsport till våld i nära relationer, förbjud flickvänner?
Att köra bil är en inkörsport till allvarliga trafikbrott, förbjud trafik?
Citera
2024-08-15, 15:21
Medlem
Myhr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kollade länken, polischefen har fel. Självklart så ska man även inrikta sitt arbete på missbrukarna av Cannabis, det är de som sponsrar de kriminella nätverken och fyller de kriminellas fickor.

Kanske behövs det istället skärpta straff för innehav och bruk av Cannabis?

Vi ska komma ihåg att Cannabis är en farlig drog, Cannabis är dessutom en välkänd inkörsport till tyngre droger.

"Det finns vetenskapliga bevis som pekar på att hasch verkligen kan vara en inkörsport till tyngre missbruk. Något som ger stöd till den svenska narkotikapolitiken.

Att heroinister ofta börjat med lättare droger som hasch och marijuana tidigare i livet är väl känt bland sociologer. Det kallas för trappstegsteorin och har i Sverige använts som argument för en nolltoleranspolitik gentemot all form av narkotika"

https://sverigesradio.se/artikel/897240

Går väl inte att skärpa mycket mer än vad man redan gjort, Det här beteendet går ju inte att straffa bort så vad föreslår du?

Sen måste väl alkohol vara inkörsporten till tyngre grejer, jag menar alla som pundar dricker ju sannolikt alkohol också?
Citera
2024-08-15, 15:23
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Det är väl bra, men egentligen hade jag hellre sett en modell där man legaliserar allt knark utom gräs just för att gräsrökare är jobbiga och det luktar äckligt.

Jag har egentligen inga starka åsikter åt nått håll när det gäller legaliseringen. Men ja, Amsterdam luktar ju fan röv på många ställen.
Citera
2024-08-15, 15:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
De enda jag träffat som envist hävdar att cannabis är en harmlös drog är knarkare. Jag förstår att det är det du är. Du är en knarkare. Desto förr du inser det desto förr kan du göra något åt det. Som det är nu så gör din bristande impulskontroll att du bara har personangrepp kvar att komma med. "boomerjävel", puss på dig också pundarjävel.

Cannabis är en harmlös drog. Jag vet inte vad du definierar som en knarkare men jag har testat det mesta, men inte tagit några droger på 3-4 år tror jag, bara för att jag inte känner för det. Får jag lust med det så kan jag göra det, det är ingen stor grej. Aldrig haft några missbruksproblem.

Du kanske inte tror det men jag ligger nog ganska nära normbrukaren. Det är kul att testa saker och få nya upplevelser framförallt när man är yngre, men nej, det tar inte över livet och tvingar in någon i missbruk. Du har svalt skrämselpropagandan med hull och hår.
Citera
2024-08-15, 15:26
Medlem
Äntligen
Citera
2024-08-15, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Haha aaaa jag dödsknarkar dödens växt haschishuana och tar verkligen åt mig vad en boomerjävel kallar mig.
Citera
2024-08-15, 15:27
Medlem
Helt rätt
Citera
2024-08-15, 15:29
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Är bara en tidsfråga innan det sker så varför inte speeda (pun intended) på processen. Nu kommer inte detta få någon effekt på gängkrig och slikt, men då kanske en del av de polisiära resurserna läggas på att jaga de som distribuerar tyngre droger.
Citera
2024-08-15, 15:31
Medlem
Helt rätt, men tyvärr är Sverige fortfarande för skadat av 70/80-talets fake news propaganda.

Finns fortfarande för många 40-50 talister som seriöst tror att "det börjar med en joint och slutar med en spruta i armen på platten". Dessai individer är helt oförmögna att ta till ny information.

Dessa dinosaurier måste dö ut först.

Fram till dess vill man hellre ha kvar avskyvärde lagar som sparkar på den som redan ligger ner, eller livsnjutaren som gillar att dra en oskyldig joint om kvällarna.
Citera
2024-08-15, 15:32
Medlem
Hur har polisen tänkt att landet ska fungera när var och varannan är utslagen i cannabis-dimmor? Hur ska barn lära sig något i skolan?
Citera
2024-08-15, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av izquierda
Hur har polisen tänkt att landet ska fungera när var och varannan är utslagen i cannabis-dimmor? Hur ska barn lära sig något i skolan?

Hur kommer det sig att Sverige preseterar sämre i skolan än dom flesta utvecklade länder där braj är lagligt?

Hur kommer det sig att andra länder legaliserar men vi här promt går emot det. Vet vi nått här som inte dom vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in